به پاس تقدیر از کارگردان "بادیگارد"؛

ابراهیم حاتمی کیا جشنواره روح الله را افتتاح می کند + پوستر

کدخبر: 2033350

به گفته "محمد آفریده" دبیر جشنواره، با توجه به تلاش های ارزنده حاتمی کیا در انعکاس هنرمندانه و ظریف پیام های امام خمینی (ره) در فیلم های "مهاجر"، "از کرخه تا راین"، "موج مُرده" و "چ"، جشنواره تصمیم گرفت علاوه بر برگزاری مراسم تقدیر، افتتاحیه خود را نیز با این هنرمند آغاز کند.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، جشنواره فیلم روح الله با هدف گرامیداشت فیلم سازانی که در آثار خود تصویری هنرمندانه از امام خمینی (ره) منعکس کرده و یا تحت تاثیر اندیشه های ایشان، اقدام به تولید آثار هنری کرده و مخاطبان گسترده ای را با مفاهیم دینی و انقلابی متاثر از امام خمینی آشنا کرده اند؛ از برخی هنرمندان در این راستا تقدیر خواهد کرد که ابراهیم حاتمی کیا نیز یکی از این چهره های شاخص است.

به گفته «محمد آفریده» دبیر جشنواره، با توجه به تلاش های ارزنده حاتمی کیا در انعکاس هنرمندانه و ظریف پیام های امام خمینی (ره) در فیلم های «مهاجر»، «از کرخه تا راین»، «موج مُرده» و «چ»، جشنواره تصمیم گرفت علاوه بر برگزاری مراسم تقدیر، افتتاحیه خود را نیز با این هنرمند آغاز کند.

آفریده در ادامه با اشاره به دو فیلم «از کرخه تا راین» و«چ» به عنوان دو اثر ارزشمند و ماندگار حاتمی کیا در تاریخ سینمای ایران افزود: «سینمای ایران به برکت انقلاب اسلامی و نیز تایید هوشمندانه امام خمینی (ره) در کنار پرورش نسلی ارزشمند از هنرمندان که همچون ستاره های درخشان آسمان هنر ایران را نورانی کردند، به مرور به ابزاری مهم برای انتقال پیام جهانی بنیان گذار انقلاب اسلامی تبدیل شد. در این میان حاتمی کیا جایگاه برجسته ای دارد که هم تصویری حسی و عاطفی از امام خمینی (ره) را در فیلم از کرخه تا راین منعکس کرده و هم تصویری از صلابت ایشان در فیلم چ و همراهی توده های مردم با فرمان تاریخی امام در آزاد سازی بخشی از خاک عزیز کشورمان را به تصویر کشیده است. به همین دلیل احساس کردیم این جشنواره بدون حاتمی کیا انگار چیزی کم دارد و بر همین اساس از وی برای حضور در مراسم افتتاحیه و همراهی جشنواره در طی سه روز برگزاری دعوت کردیم که با پاسخ مثبت این هنرمند مواجه شدیم.»

آفریده با اشاره به ساخت فیلمی کوتاه درباره حاتمی کیا و نمایش آن در جشنواره گفت: «این فیلم در طول هفته گذشته با بهره گیری از برخی فیلم ها و نیز آثار این هنرمند ساخته شده و در مراسمی که برای تقدیر از وی برگزار می شود، نمایش داده خواهد شد.»

نخستین جشنواره فیلم روح الله به دبیری محمد آفریده توسط معاونت هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) برگزار می شود. شبکه مستند، انجمن سینمای جوانان ایران، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، دانشگاه آزاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، روزنامه اعتماد، بنیاد سینمایی فارابی، و بیمه دانا، بیمه آسیا و عروج فیلم در برگزاری این رویداد مشارکت دارند.

ارسال نظر: