مولوی عبدالحمید در نشست اقتصاد مقاومتی چابهار:

طرح‌های توسعه سواحل مکران با تاکید فراوان رهبر معظم انقلاب در حال اجراست

کدخبر: 2033763

امام جمعه اهل سنت زاهدان خاطرنشان کرد: نگاه مثبت مسئولان در هر منطقه تاثیرگذار است و این نگاه رهبر معظم انقلاب بود که با تاکید فراوان ایشان طرح های توسعه سواحل مکران در حال اجراست و نگاه سرمایه گذاران دنیا به این منطقه معطوف شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی روز پنجشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی با حضور معاون اول رئیس جمهوری در چابهار گفت: توجه دولت تدبیروامید با اجرای طرح های بزرگ توسعه ای به استان سیستان و بلوچستان ستودنی و قابل تقدیر است.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی اظهار داشت: دولت در طول دو سال گذشته طرح های بزرگی مانند راه آهن، توسعه بنادر چابهار، آبیاری تحت فشار، ساخت راههای ارتباطی و دهها طرح دیگر آغاز کرده است.

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان افزود: با تکمیل طرح های در دست اجرا بخشی از مشکلات این استان مرتفع می شود.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: با همت دولت گاز به مرکز سیستان و بلوچستان و سایر شهرها خواهد رسید و مردم از این نعمت بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: براساس اعلام مسئولان بزودی مرحله نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار تکمیل و قابلیت پهلوگیری کشتی های اقیانوس پیما را در این بندر اقیانوسی میسر می کند.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان خاطر نشان کرد: نگاه مثبت مسئولان در هر منطقه تاثیرگذار است و این نگاه رهبر معظم انقلاب بود که با تاکید فراوان ایشان طرح های توسعه سواحل مکران در حال اجراست و نگاه سرمایه گذاران دنیا به این منطقه معطوف شده است.

مولوی اسماعیل زهی افزود: برگزاری اجلاس آیورا برای نخستین بار در ایران و بازتاب رسانه ای آن نگاههای سرمایه گذاران را به بندر چابهار و استان سیستان و بلوچستان جلب می کند.

وی ادامه داد: مسئولان برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی در سیستان و بلوچستان باید توجه جدی به کشاورزی داشته باشند و مهمتر از آن برای خرید محصولات تولیدی آنان برنامه ریزی کنند.

وی گفت: مردم سیستان و بلوچستان از برنامه های دولت تدبیروامید حمایت می کنند و پشتیبان آن هستند.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری روز پنجشنبه به اتفاق وزرای دفاع، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت برای شرکت در اجلاس آیورا به چابهار سفر کرده است.

شهرستان چابهار با 13هزار و 161 کیلومترمربع وسعت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.

بندر زیبا و اقیانوسی چابهار در قلب منطقه مکرانِ بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است.

چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان در 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان و در ساحل دریای عمان (مکران) قرار دارد.

ارسال نظر: