برگزاری راهپیمایی عظیم ضد کودتا در تایلند

کدخبر: 2034445

صدها تن از معترضان تایلندی در دومین سالروز تازه‌ترین کودتا با رقص و آواز، سخنرانی و بنرهای دموکراسی‌خواهانه به خیابان‌ها آمدند. این بزرگترین اعلام مخالفت از زمان سرنگون شدن دولت منتخب به دست نظامیان تایلندی است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، به نقل از خبرگزاری فرانسه، فعالان جوان و پیر زیر نظر ده‌ها افسر پلیس تجمعی صلح‌آمیز در "بنای یادبود دموکراسی بانکوک" برگزار کردند و نارضایتی خود را از خونتای تایلند که دو سال است آرامش نسبی برقرار کرده، ابرزار کردند.

ارتش تایلند از زمان غصب قدرت در 22 مه 2014،‌ تمام اعتراضات سیاسی را ممنوع اعلام کرده و معترضان را سرکوب می‌کند اما نارضایتی از کودتاچیان همچنان ادامه دارد و اقتصاد این کشور همچنان نابسامان است.

یکی از معترضان گفت: امروز دومین سال است که می‌ایستیم و صدای خودمان را به حکمران‌ها می‌رسانیم و می‌گوییم که شما را قبول نداریم.

یینگلاک شیناواترا که دولتش دو سال پیش به دست ارتش سرنگون شد، دوازدهمین دولتی بود که از سال 1932 مورد غضب ارتش تایلند قرار می‌گرفت. وی یکشنبه در پیامی فیس‌بوکی گفت: کشور زیر حکومت ارتش رنج می‌کشد.این دومین سالروز کودتایی است که دولت مرا عزل کرد. این روزی است که حق و آزادی مردم گرفته شد.

یینگلاک اولین نخست‌ وزیر زن تایلند و خواهر تاکسین شیناواترا بود. دولت تاکسین، نخست‌وزیر پیشین تایلند هم در سال 2006 به دست کودتای نظامیان ساقط شده بود. وی به اتخاذ سیاست‌های پوپولیستی و فاسد متهم شده بود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: