معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:

قرار نیست کسی درس بخواند که استخدام شود/ جوانان به دنبال استخدام نباشند، کارآفرینی کنند

کدخبر: 2034505

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت که قرار نیست کسی در این ممکلت درس بخواند که استخدام شود بلکه قرار است کارآفرینی کرده و ایجاد ارزش افزوده کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سورنا ستاری طی سخنانی امروز در آئین امضای تفاهم نامه حمایت از توسعه اقتصاد دانش بنیان شهر تهران با شهرداری که در محل نگارخانه شهر برگزار شد، ضمن تقدیر از حمایت شهردار تهران از توسعه اقتصاد دانش بنیان در پایتخت، ابراز داشت: دکتر قالیباف از روز اول دید وسیعی در حوزه شرکت های دانش بنیان داشته و ما نیز در دو سه سال گذشته به دنبال این بودیم که به اثبات برسانیم سرمایه این ممکلت نیروهای انسانی و جوانان خلاق هستند.

وی در ادامه پایه اقتصاد دانش بنیان را نیروی متخصص دانست و گف:ت ما چهارمین صادر کننده مهندس در دنیا هستیم به این معنی که جوانان همه سرمایه کشور هستند و تهدید نیستند. قرار نیست کسی در این ممکلت درس بخواند و استخدام شود بلکه قرار است کارآفرینی کرده و ایجاد ارزش افزوده کند.

ستاری با اشاره به پتانسیل بسیار خوب شهر تهران برای توسعه اقتصاد دانش بنیان بیان کرد: اگر جهت گیری شهر را به سمت فناوری و اقتصاد دانش بنیان ببریم، این یک فرصت برای ما خواهد بود و اقتصاد شهر را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی افزود: افتخار می کنم که شهردار تهران نیز همین دید را داشته و از روز اول از این دیدگاه حمایت می کنند.

ستاری با تاکید بر ضرورت وجود چند پروژه مشترک در این حوزه، گفت: طرح هایی درباره توسعه دانشگاه تهران و منطقه 12 در این حوزه دنبال می شود که طرح های خوبی است و باید به آن ها توجه داشت.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: زیست بومی که از آن صحبت می کنیم با پول درست نمی شود، بلکه این زیست بومی نیاز به اعتقاد دارد. این یک فرهنگ است و همه باید به دنبال آن باشند که روی این شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده ها سرمایه گذاری کنند چرا که گاهی بعضی از این شرکت ها تا 10 برابر بازگشت سرمایه دارند.

وی در پایان تاکید کرد: هم اکنون بزرگ ترین شرکت های بیوتکنولوژی و ICT منطقه را در اختیار داریم و در سایر حوزه ها نیز باید به این پیشرفت دست پیدا کنیم. پایه این کار نیز شرکت های فناوری و دانشگاه ها هستند.

ارسال نظر: