مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان انجام داد

افزودن ۳ تبصره به ماده یک طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس

کدخبر: 2034650

مجلس با تغییر ماده و افزودن ۴ تبصره به ماده یک طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشلغل حساس نظر شورای نگهبان را تامین کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز سه‌شنبه 4 خرداد به اصلاح ماده یک طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس که از سوی شورای نگهبان بازگشت داده شده بود رای موافق دادند.

بر اساس این اصلاحیه کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8 مهر سال 86 به استثنای دستگاه‌های تحت امر مقام معظم رهبری، قضایی و مشاغلی که برای انتصاب اشخاص در قانون اساسی تشریفات خاص ذکر شده ضمن احراز تابعیت جمهوری اسلامی ایران و شرایط خدمت نظام وظیفه عمومی موظفند در انتصاب افراد به مشاغل موضوع ماده 6 این قانون در مورد ضوابط مقرر در این قانون از مراجع سه‌گانه قوه قضائیه، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه، استعلام و نتایج آن را در انتصاب خود اعمال نماید. در غیر این صورت متخلف به مجازات تعزیری 6 مندرج در قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شود.

در تبصره‌ای که به این ماده الحاق شد مقرر شد مراجع مسئول موظفند ظرف مدت یک ماه از دریافت استعلام، نتیجه را اعلام کنند و چنانچه در مهلت مقرر پاسخ داده نشود استعلام مثبت تلقی می‌شود و تبصره 2 نیز سایر دستگاه‌ها را موظف می‌کند همکاری لازم را با مراجع استعلامی مقرر در این قانون به عمل آورد.

بر اساس تبصره 3 که به تصویب نمایندگان رسید قوه قضائیه درباره بندهایی «ت، خ و ذ» سازمان اطلاعات سپاه درباره بندهای «الف، ث، ج و چ» و وزارت اطلاعات در خصوص همه بندهای ماده 2 این قانون اظهار نظر می‌کند.

در تبصره 4 این ماده اصلاحی نیز تصریح شده است ضوابط و مقررات این قانون، نافی اختیارات موضوع مصوبات مربوط به صلاحیت‌های قانونی مقرر در قانون گزینش معلمان مصوب 14 شهریور سال 74 و قانون تسری مذکور مصوب 9 اردیبهشت 75 و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست.

ارسال نظر: