انصراف "کلینتون" از حضور در مناظره انتخاباتی با "ساندرز"

کدخبر: 2034717

نامزد پیشتاز حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دعوت "فاکس نیوز" برای شرکت در آخرین مناظره انتخاباتی با برنی ساندرز رقیب خود را رد کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: "جنیفر پالمیری" سخنگوی هیلاری کلینتون نامزد پیشتاز حزب دموکرات با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ما دعوت فاکس نیوز برای شرکت در مناظره انتخاباتی در کالیفرنیا را رد کردیم و هیلاری کلینتون ترجیح می‌دهد تا به‌جای شرکت در این مناظره، رقابت انتخاباتی خود را متمرکز بر دونالد ترامپ نماید.

وی در ادامه افزود: ما معتقدیم که وقت هیلاری کلینتون بهتر است تا با نشست و دیدار مستقیم با رأی دهندگان کالیفرنیا صرف شود و همین طور این وقت برای آمادگی به رقابت‌های کلی انتخاباتی اختصاص یابد.

ساندرز روز چهارشنبه با برگزاری این مناظره در کالیفرنیا موافقت کرده بود. ساندرز نیز روز دوشنبه در واکنش به تصمیم هیلاری کلینتون برای عدم شرکت در این مناظره تأکید کرد: این تصمیم ناامید کننده است ولی از عدم تمایل کلینتون برای شرکت در مناظره آن هم پیش از برگزاری بزرگترین انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری، متعجب نشده است.

وی افزود: دموکراسی و احترام به رأی دهندگان کالیفرنیا ایجاب می‌کند تا مناظره جدی برگزار شود تا رأی دهندگان در خصوص حمایت از ایده‌های نامزدهای مختلف تصمیم گیری کنند.

در حالی که به نظر می‌رسد کلینتون احتمالاً نامزد نهایی دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر آمریکا خواهد بود ولی ساندرز حاضر به کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی نشده و معتقد است که مسیر برای او هنوز باز است.

ارسال نظر: