روحانی در جمع خبرنگاران:

امیدواریم سالیان دراز عمر با برکت رهبر معظم انقلاب پایدار بماند

کدخبر: 2034798

رئیس‌جمهور با بیان اینکه وظیفه مجلس خبرگان آن است که در روز مبادا، رهبر را انتخاب و به مردم معرفی کند، گفت: امیدواریم سالیان دراز عمر با برکت رهبر معظم انقلاب پایدار بماند و مجلس خبرگان نیازی نداشته باشد در این زمینه تصمیم بگیرد اما بسیار مهم است که فقهایی در این زمینه تصمیم گیر هستند که منتخب مردم هستند.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی روز سه شنبه در پایان مراسم افتتاحیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران، مجلس خبرگان رهبری را مجلسی اطمینان بخش برای ایران اسلامی دانست و اظهار امیدواری کرد که مجلس خبرگان پنجم در ادای وظایفش و در کمیسیون هایی که پیش رو دارد فعال تر عمل کند و مردم عزیز ایران اسلامی هم با استقرار مجلس پنجم خبرگان از آینده‌شان مطمئن باشند.

وی گفت: مجلس خبرگان، مجلسی است که به مردم کشورمان، برای شرایط سختی که چه بسا پیش روی تاریخ ملت قرار می گیرد، اطمینان خاطر می دهد.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: ان شاءالله مردم عزیز ایران اسلامی هم با استقرار مجلس پنجم خبرگان از آینده‌شان مطمئن باشند.

روحانی با بیان اینکه وظیفه مجلس خبرگان آن است که در روز مبادا، رهبر را با شرایطی که در قانون اساسی آمده است انتخاب و به مردم معرفی کند، گفت: امیدواریم سالیان دراز عمر با برکت رهبر معظم انقلاب پایدار بماند و مجلس خبرگان نیازی نداشته باشد در این زمینه تصمیم بگیرد اما بسیار مهم است که فقهایی در این زمینه تصمیم گیر هستند که منتخب مردم هستند.

وی ادامه داد: مردم سالاری دینی در انتخاب رهبری به معنای واقعی کلمه تبلور پیدا می کند چرا که اولا همه نمایندگان مجلس خبرگان منتخب مردم هستند و دوم اینکه همه آنها فقهای شایسته ای هستند که فقهای شورای نگهبان آنان را تأیید کرده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان در آزمون گذشته خود بسیار موفق بوده است و در 14 خرداد بعد از رحلت حضرت امام (ره) توانست هم با سرعت و هم با دقت، رهبر شایسته ای را انتخاب کند به گونه ای که دنیا از سرعت عمل مجلس خبرگان رهبری کشورمان دچار شگفتی شد.

ارسال نظر: