وزیر علوم در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی عنوان کرد:

شناسایی آسیب‌های اجتماعی مورد توجه مسئولان وزارت علوم است/ تحصیل بیش از ۴.۸ میلیون دانشجو در کشور

کدخبر: 2034829

وزیر علوم با بیان اینکه شناسایی آسیب‌های اجتماعی مورد توجه مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفته است، تصریح کرد: شورای پژوهش از سال گذشته تشکیل شده که در این راستا مراکز پژوهشی علوم انسانی و نشریات آن در حال افزایش است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، در این دیدار که ظهر امروز در دفتر آیت الله مکارم شیرازی انجام شد، دکتر فرهادی با بیان اینکه بیش از دو هزار و 800 واحد آموزش عالی در کشور وجود دارد، اظهار داشت: نزدیک به چهار میلیون و 800 هزار دانشجو در دانشگاه‌های دولتی، آزاداسلامی، فنی و حرفه‌ای، جامع علمی کاربردی و پیام نور تحصیل می کنند که اکنون نزدیک به 100 هزار نفر از این جمعیت دوره‌های دکتری را سپری می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش پنج دانشگاه بین‌المللی کشور به 14 دانشگاه افزود: نزدیک به 76 هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های کشور فعالیت دارند که 35 هزار نفر از این استادان در دانشگاه‌های دولتی عضو هستند و 200 نفر از آنان به عنوان استادان برتر جهان شناخته شده اند.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه 167 مرکز رشد و 38 پارک علم و فناوری در کشور فعالیت دارد، گفت: نزدیک به چهار هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد که در میان آنها 700 شرکت در پارک‌های علم و فناوری سازماندهی شده‌اند.

وی با بیان اینکه تسهیلاتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان درنظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: دوری از مدرک‌گرایی در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گرفته تا بتوانیم بر اساس سیاست‌های رهبرمعظم انقلاب اسلامی، آموزش عالی مبنی بر آموزش‌های کاربردی را در جامعه افزایش دهیم.

فرهادی یادآور شد: ترویج فرهنگی قرآنی برای حمایت از فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها،‌ اجرای طرح نهضت رضوی با برگزاری 29 جشنواره فرهنگی در دانشگاه‌های مختلف، برگزاری اردوهای راهیان نور برای یک میلیون دانشجو در سال جاری، افزایش تشکل‌های فرهنگی دانشجویی و برنامه‌ریزی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی ازدیگر اقدامات این وزارتخانه است.

وزیر علوم در پایان سخنان خود با بیان اینکه شناسایی آسیب‌های اجتماعی مورد توجه مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفته است، تصریح کرد: شورای پژوهش از سال گذشته تشکیل شده که در این راستا مراکز پژوهشی علوم انسانی و نشریات آن در حال افزایش است.

ارسال نظر: