دبیرکل حزب‌الله لبنان:

محور مقاومت در نبرد منطقه پیروز خواهد شد و بار دیگر فلسطین تنها محور درگیری خواهد بود

کدخبر: 2035256

سیدحسن نصرالله با اشاره به نبرد کنونی بین محور مقاومت و دشمنان آن در منطقه تاکید کرد: محور مقاومت در این نبرد پیروز خواهد شد و هیچ گاه روی شکست را نخواهد دید و بار دیگر فلسطین به عنوان تنها محور درگیری خواهد بود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم به نقل از شبکه خبری المنار نوشت: سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت سالروز اخراج صهیونیست‌ها از جنوب لبنان سخنرانی کرد.

عید مقاومت بخشی از تاریخ، قدرت و آینده لبنان است

نصرالله در ابتدای سخنرانی خود با تبریک عید آزادسازی جنوب لبنان از اشغال صهیونیست‌ها، تاکید کرد: گرامی داشت عید مقاومت و آزادی، دلیلی بر این است که ما امتی زنده هستیم و این عید بخشی از تاریخ و قدرت و آینده ما است. از تمامی مردم لبنان می‌خواهیم که این عید را به منزله پیروزی خود تلقی و آن را به یک عید ملی فراگیر تبدیل کنند.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه گفت: از کسانی که این عید را نادیده می‌گیرند، می‌خواهیم که تعصبات حزبی و خصومت‌های سیاسی را کنار بگذارند.

نصرالله با تاکید بر ضرورت انتقال معانی پیروزی بر صهیونیست‌ها به نسل جوان، گفت: ما باید برای تضمین حال و آینده خود، معانی این پیروز و این انقلاب ملی را به نسل جوان خود انتقال دهیم.

اسرائیل دشمن واقعی و بزرگترین تهدید است

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه اسرائیل دشمن همیشگی امت اسلامی است، گفت: باید به یاد داشته باشیم و تذکر بدهیم که اسرائیل دشمن واقعی و اصلی است. این دشمن به منابع، سرزمین و مقدسات ما طمع دارد. باید کارهای اسرائیل در فلسطین از آغاز این رژیم تا امروز به یاد داشته باشیم. اسرائیل بزرگترین تهدیدی است که در کمین ما نشسته و برخی‌ها تلاش دارند تا آن را به یک همپیمان تبدیل کنند.

نصرالله همچنین با اشاره با همراهی برخی از کشورهای عربی با اهداف رژیم صهیونیستی، گفت: در حالی که از دیرزمان شاهد خواری عرب‌ها بوده‌ایم، شاهد ایجاد جبهه‌های جدید به نفع اسرائیل و همراهی بین المللی با این رژیم هستیم. کسانی که به مقاومت اعتقادی ندارند حداقل از توطئه آشکار و پنهان علیه مقاومت دست بکشند.

محور مقاومت پیروز خواهد شد و فلسطین تنها محور درگیری خواهد بود

دبیر کل حزب الله لبنان در این بخش از سخنان خود با اشاره به نبرد کنونی بین محور مقاومت و دشمنان آن در منطقه، تاکید کرد: محور مقاومت در این نبرد پیروز خواهد شد و هیچ گاه روی شکست را نخواهد دید و باردیگر فلسطین به عنوان تنها محور درگیری خواهد بود.

انتخابات شهرداری قدرت ائتلاف حزب‌الله و جنبش امل را ثابت کرد

سید حسن نصرالله همچنین با اشاره به اوضاع داخلی لبنان تاکید کرد که معادله ارتش، ملت و مقاومت همچنان در لبنان و در منطقه در معرض حمله قرار دارد. جشن انتخاباتی که منطقه جنوب شاهد آن بود به فضل از جان گذشتگی‌های بزرگ مقاومت و فرزندان مقاومت انجام شد.

نتایج انتخابات شهرداری‌ها قدرت ائتلاف بین حزب الله و جنبش امل و سختی این ائتلاف را تایید کرد.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود در مورد انتخابات گفت: ما همچنان قانون نسبیت را در انتخابات تایید می‌کنیم و برگزاری انتخابات شهرداری ها بهانه مشکلات امنیتی برای برگزاری انتخابات پارلمانی را رد کرد. دولت باید بر اساس قانون انتخاباتی جدید که بر اساس آن انتخابات پارلمانی برگزار خواهد شد انتخاب شود.

کسانی که قانون نسبیت را در انتخابات رد می‌کنند همان افرادی هستند که اصرار بر قبضه کردن قدرت دارند و ما مشکلی با برگزاری انتخابات پارلمانی یا ریاست جمهوری نداریم. اینکه حزب الله را به متوقف کردن انتخابات متهم می‌کنند بخشی از جنگ روانی علیه ما است تا از تعهدات اخلاقی و سیاسی خود دست برداریم.

دولت کنونی آمریکا به دست آوردهایی در خارج از مرزهای خود نیاز دارد

نصرالله با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و طرح های این کشور در خاورمیانه گفت: دولت کنونی آمریکا برای تداوم حضور خود در قدرت نیاز به دست آوردهایی در خارج از آمریکا دارد.

وی همچنین تاکید کرد که پایان داعش در حال نزدیک شدن است و باید با مراحل پیش رو با تدبیر و خستگی ناپذیری تعامل کرد و لبنان با توجه به اوضاع کنونی منطقه باید یکپارچگی و صبر را به ویژه درباره مسائل امنیتی در پیش بگیرد.

پیروزی نهایی، محو طرح تکفیری و صهیونیستی از منطقه است

نصرالله در پایان سخنان خود تاکید کرد: ما همچنان به راه خود ادامه می‌دهیم و پیروزی‌ها را یکی پس از دیگری کسب خواهیم کرد تا به پیروزی واقعی که هیچ طرح تکفیری و صهیونیستی در منطقه نباشد از تلاش دست نمی‌کشیم.

ارسال نظر: