صفارهرندی:

کاهش نرخ رشد جمعیت کشور نگران کننده است

کدخبر: 2035280

عضو مجمع تشخیص گفت: زمانی قرار بود برنامه‌های تعدیل جمعیت اعمال شود و نرخ رشد به ۲.۸ برسد و در همین نقطه متوقف شود؛ اما نه تنها متوقف نشد بلکه اکنون نرخ رشد جمعیت به ۱.۹ رسیده و باید بر خلاف گذشته که سیاست‌ها و ابزار پیشگیری استفاده می‌شد امروز سیاست‌های تشویقی اعمال گردد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمدحسین صفار هرندی عصر چهارشنبه در سلسله نشستهای فرهنگی بزم اندیشه در مشهد گفت: تغییر سبک زندگی و شیوع مصرفگرایی در جامعه ایران در راستای نفوذ فرهنگی صورت گرفته است.

عضو مجمع تشخیص افزود: تغییر سبک زندگی و گرایش به مصرفگرایی از مواردی است که از دهه 1370 به بعد گریبانگیر جامعه شد.

صفارهرندی ادامه داد: تغییر اینچنینی سبک زندگی در گذر زمان موجب تغییر تفکر و در نهایت تحت تاثیر قرار گرفتن اندیشه هایی مانند ایثار، گذشت و قناعت می شود و این همان چیزی است که در گذر زمان دشمن به دنبال آن است.

وی گفت: در دوره ای نفوذ نظامی و امنیتی در کشور رخ داد، مصداق بارز نفوذ نظامی جنگ تحمیلی و تلاش برای تصرف مناطق مهم از جمله خوزستان بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مصداق عینی نفود امنیتی نیز در دهه 1360 انفجار بمب در دفتر ریاست جمهوری وقت بود اما با آگاهی و اقدام موثر جلوی چنین نفوذهایی گرفته شد که مهمترین آن نظارت استصوابی شورای نگهبان است که تا حد امکان از ورود افراد نفوذی جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: البته در این زمینه نمی توان 100 درصد مطمئن بود زیرا افراد ممکن است در آغاز نفوذی و تحت تاثیر دیدگاههای غربی نباشند اما در گذر زمان دچار تغییر افکار شوند.

او گفت: برخی ممکن است در گذر زمان عوض و حتی عوضی شوند لذا این مساله هشداری برای ما است.

صفار هرندی افزود: اعمال نفوذ نظامی دشمن در شرایط توانمندی و هوشیاری ایجاد شده در کشور بسیار پایین است لذا دشمن نفوذ فرهنگی را به عنوان موثرترین شیوه در دوران کنونی پیگیری می کند.

وی ادامه داد: در این روند از جمله راههای نفوذ دشمن را می توان در سطح رهبری جامعه تصور کرد، با توجه به جایگاه رفیع و تاثیرناپذیر رهبر معطم انقلاب اسلامی، دشمن قطعا می داند که از طریق رهبری فعلی نمی تواند تاثیر و تغییری را که می خواهد محقق کند لذا تلاش در تاثیرگذاری در جریان رهبری آینده را در دستور کار قرار می دهد که در انتخابات اخیر مجلس خبرگان رهبری نمونه این تلاش را مشاهده کردیم.

او گفت: اما نتیجه انتخابات روز گذشته مجلس خبرگان رهبری این تلاش و امید دشمن را بی نتیجه گذاشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: تشویق مردم به استفاده از مواهب خداوندی و ترویج رفاه در زندگی اشتباهی بود که متولیان آن اگر ندانسته دست به این اقدام و تشویق زده اند باید در درگاه خداوندی استغفار کنند.

وی ادامه داد: زمانی که فرد به خواسته های خود و تمناهای انسانی توجه کند به مرور زمان دست دراز کردن برای کمک گرفتن از دشمن هم برایش طبیعی و بدون مشکل می شود که این مساله همان حرف نظریه پردازان چپ نو است.

صفار هرندی همچنین کاهش نرخ رشد جمعیت کشور را نگران کننده توصیف و بیان کرد: زمانی قرار بود برنامه های تعدیل جمعیت اعمال شود و نرخ رشد به 2.8 برسد و در همین نقطه متوقف شود.

وی گفت: اما نه تنها متوقف نشد بلکه اکنون نرخ رشد جمعیت به 1.9 رسیده و باید بر خلاف گذشته که سیاستها و ابزار پیشگیری استفاده می شد امروز سیاستهای تشویقی اعمال گردد.

ارسال نظر: