دبیر انجمن لوله و اتصالات پی وی سی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

روزی چند صد میلیون تومان چک‌مان برگشت می‌خورد/ کارخانه‌های ۳ شیفته، یک شیفته شدند

کدخبر: 2035449

خرمیان گفت: ظرف سه سال گذشته بازار پی وی سی دچار خلسه صنعتی شده است، دولت فکری به حال صنعت نمی‎‌کند

فرزانه خرمیان، دبیر انجمن لوله و اتصالات پی وی سی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » بیان داشت: دولت، نظام مالیاتی اروپایی و به گفته خودش، نظام مالیاتی فرانسه را در کشور پیاده می‌کند اما در آن کشورها چک برگشتی معنایی ندارد در حالی که در ایران حتی شغلی به نام "شرخر" ایجاد شده تا بتوانند با راهکارهایی چک را وصول کند.

وی تصریح کرد: گاهی اوقات برخی از تولیدکنندگان بزرگ ما روزانه 200 تا 300 میلیون چک برگشتی دارند دولت برای این تولیدکنندگان چه کرده است، واقعیت این است که تولید در حال حاضر تنها به یک حرف و شعار تبدیل شده است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات دیگری که در اقتصاد ایران و پیش بینی بازار آن وجود دارد این است که داده‌های قابل اعتماد و درست را از هیچ کجا نمی‌توان دریافت کرد.

دبیر انجمن لوله‌های pvc گفت: مهم ترین مرکز داده‌ای که در صنعت وجود دارد وزارت صنعت است که برای فعالان اقتصادی داده‌هایش زیر علامت سؤال است.

خرمیان اظهار داشت: چنان چه بخواهیم مقایسه ای در رابطه با بازار لوله در سال‌های گذشته داشته باشیم باید بگوییم که این صنعت در طی سال‌های 92، 93، 94 و95 با یک رکود فزاینده و خلسه صنعتی مواجه بوده است.

وی تأکید کرد: به راحتی بیان می‌شود که بازار مسکن با رکودی فراوان دست و پنجه نرم می‌کند، در صورتی که این رکود مشکلی بسیار عظیم است زیرا نزدیک به 180 تا 200 صنعت وابسته به ساختمان و رونق آن هستند و همین رکود ساختمان همه این صنایع را از پای درآورده است.

وی اضافه کرد: ریشه بسیاری از مشکلات را در خود دولت است، چنان چه دولت پای خود را از اقتصاد همه جوره بیرون بکشد، بدون شک بسیاری از مسائل حل خواهد شد، البته نه این که تنها یک گوشه را رها کند زیرا در این صورت آشفته بازاری ایجاد خواهد شد که هم اکنون نیز شاهدش هستیم.

خرمیان گفت: برخی از کارخانه‌ها زمانی 3 شیفته کار کرده و از 3 فروردین تا پایان سال کار خود را با تولید بالا ادامه می‌دادند اما ظرف چند سال گذشته این کارخانه‌ها تنها با یک خط تولید خود مشغول به کار هستند و ظرفیت تولید خود را تا 50 درصد کاهش داده‌اند.

ارسال نظر: