رئیس پلیس فتا در جمع خبرنگاران:

حمله هکری به سایت‌ها ربطی به داعش ندارد/ هکرها به رهبری هکری از عربستان به ایران حمله کردند/ سایت مورد حمله مرکز آمار بود

کدخبر: 2035942

رئیس پلیس فتا درباره حملات اخیر به برخی از سایت‌های کشور گفت‌: این حملات هیچ ربطی به داعش نداشته است و سایت‌های ما مورد سرقت قرار نگرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، سردار سید کمال هادیان‌فر رئیس پلیس فتای ناجا در حاشیه همایش رؤسای پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اقدامی که تاریخ 4 خرداد 95 حمله سایبری مورد رصد قرار گرفت که از سه کشور مختلف بوده و تمرکز این حمله یعنی آی پی آن در کشور عربستان سعودی بوده است که موضوع در حال بررسی می‌باشد.

وی ادامه داد: سایتی که مورد حمله این هکر قرار گرفته مرکز آمار ایران بوده و حمله به صورت دی فیس بوده که این نوع حمله از نظر فنی ارزش چندان ندارد.

این مقام ارشد انتظامی اذعان داشت:‌ عنوان هکر "داعس" می‌باشد واین موضوع هیچ ارتباطی با داعش ندارد و هکر دارای سابقة حج نیز می‌باشد و حمله هک متوسط بوده و آی پی ها از طریق پلس فتا شناسایی شده است.

وی افزود: مسئولیت پیگیری هک اخیر با عنوان "داعس" بر عهده پلیس فتا قرار گرفه و آی پی ها به پلیس اینترپول اعلام شده چرا که کار مجرمانه است و اگر کشور عربستان سعودی این جرم را مرتکب شده باشد دلیلی برای انجام این کار ندارد.

سردار هادیان‌فر ادامه داد: قبلاً هم سابقه چنین حملاتی وجود داشته و 8 سایت از 4 خرداد تا 8 خرداد سال جاری مورد حمله قرار گرفته است و 2 سایت مورد حمله دی داین و 6 سایت به همین شیوه این گروه مورد حمله دی فیس قرار گرفته اند.

سردار هادیان‌فر گفت: در لوگو و پنجره اصلی یک جا به جایی عکس صورت گرفته و سامانه‌های ما امن هستند و هیچ اطلاعاتی به سرقت نرفته است همچنین سایت‌ها بلا فاصله به شرایط عادی خود بازگشند و شرایط طبیعی می‌باشد و حمله دیگری وجود ندارد و در واقع یک ضعف امینیتی بوده که در مرحله اول 3.45 درصد شناسایی شدند.

وی ادامه داد: به صاحبان سایت‌ها و سامانه‌هایی که ضعیف بودند تذکر داده شد همچنین املاک و اسناد پست هم منشأ از داخل بود که مشکلات رفع شد.

سردار هادیان‌فر: هیچ کار سازمان یافته‌ای از سمت کشور در این حوزه صورت نگرفته و هنوز گزارشی از عربستان سعودی دریافت نشده است.

وی ادامه داد: ممکن است آی پی‌های داخلی را زامبی کرده باشند و معتقدیم دولت عربستان سعودی پشت این ماجرا نیست و این کار محرمانه توسط فرد یا گروهی اتفاق افتاده است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه فضای مجازی در عین فرصت‌هایی که ایجاد می‌کند تهدیدها و آسیب‌هایی را به همراه دارد گفت: رشد استفاده از تجهیزات بالا بوده و شبکه‌هایی مانند تلگرام مورد استقبال مردم قرار گرفته و کشور هنوز موفق نشده تا سرورهای اصلی را وارد کند.

35 درصد جرایم در تلگرام رخ می‌دهد

هادیان‌فر رئیس پلیس فتای ناجا گفت: 35 درصد جرایم در تلگرام رخ می‌دهد و امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل جرائم در این حوزه 47.5 درصد افزایش یافته است.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص فاز عنکبوت 1 و 2 گفت:‌ به طور طبیعی و در رصدهای روزانه هر موضوعی که با قانون مغایرت داشته باشد شناسایی و با آن برخورد می‌شود و مواردی که مربوط به پلیس و امنیت اخلاقی باشد به آن ارجاع داده خواهد شد وپلیس امنیت اخلاقی نیز با این موارد به شدت برخورد می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که در تعامل با پلیس مواد مخدر انجام می‌دهیم برخورد با تولید، مصرف، آموزش و فروش مواد مخدر در فضای مجازی است که در رصد پلیس سفتا قرار دار و بلا فاصله این افراد شناسایی شسده و برای دستگیری آنها اقدام می‌شود تا پرونده آنها به مراجع قضایی ارجاع داده شود که حدود 62.5 درصد در این حوزه کاهش داشتیم.

رئیس پلیس فتای ناجا در پایان گفت: روزی 100 هزار سایت متولد می‌شود و هفته‌ای 80 هزار سایت مجرمانه صورت می‌گرد اما پلیس فتا همواره با جرایم در این حوزه به شدت برخورد می‌کند.

ارسال نظر: