عرب‌ستزی رژیم صهیونیستی صدای "هاآرتص" را هم در آورد؛

اسرائیل مثل داعش تاریخ‌ستیزی می‌کند!

کدخبر: 2035960

هاآرتص نوشت: سیستم آموزشی، رسانه‌ها و صنایع گردشگری دست در دست هم در تلاشند تا تاریخچه ۱۴۰۰ ساله مسلمانان در فلسطین را محو کنند به حدی که رژیم صهیونیستی مثل داعش حتی آثار باستانی اسلامی-عربی را نیز تخریب می‌کند.

گروه بین الملل « نسیم آنلاین »- روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مقاله‌ای با نام "اسرائیل هدفمندانه 1400 سال تاریخ مسلمانان را انکار می‌کند"، توضیح می‌دهد که سیستم آموزشی، رسانه‌ها و صنایع گردشگری دست در دست هم، در تلاشند تا تاریخچه فلسطین را محو کنند، می نویسند :

چندنفر از ما می‌داند که در دوران‌های خلافت فاطمیان، سلطنت مملوک و سلجوقیان در اسرائیل چه خبر بوده است؟ شاید خیلی درباره روز نکبت حرف بزنیم اما همه ما گذشته کشور فلسطین را انکار کرده‌ایم .

آغاز فصل "فلسطین" کتاب "دایره المعارف سرزمین" ها به قلم مورخ و جغرافی دان مسلمان "یاقوت الحموی الرومی" که در سال 1225 نوشته شده، آمده است: "فلسطین: آخرین سرزمین سوریه در مسیر مصر است که از شهرهای معروف آن می‌توان به اشکلون، رمله، غزه، أرسوف، یافا، اریحا، قیساریة، امان و بیت گورین اشاره کرد . "

این متن 800 سال پیش قبل از آن نوشته شده که "عنات برکو"، عضو کنست اسرائیل از حزب لیکود، مدعی شود که چون حرف "پ" در عربی وجود ندارد، پس "Palestine" نیازمند بررسی بیشتر است و توضیح داد که ملت فلسطین ملیت الکی خود را با استفاده از این اسم که در واقع از سوی یک جنبس صهیونیست استفاده شده، پرورش داده‌اند !

اظهارات بی اساس برکو، در رسانه‌ها به تمسخر گرفته شد. اما انکار حضور و پیدایش فلسطین پیش از اسرائیل پدیده‌ای سراسری در سرزمین‌های اشغالی است. سیستم آموزشی، رسانه‌ها و صنایع گردشگری دست در دست هم، در تلاشند تا تاریخچه 1400 ساله مسلمانان در این سرزمین را محو کنند .

آثار باستانی در اسرائیل نیز حضور کوتاه‌مدت یهودیان در این سرزمین را تأیید می‌کنند. در موارد متعددی نشانه‌های تاریخ اسلامی از این آثار باستانی حذف شده‌اند تا ساختار دوران حضور یهودیان نمایان‌تر باشد. لایه‌های جنگ‌های صلیبی و امپراتوری روم نیز حذف شده‌اند. هدف این کار نیز این است که دوران حکمرانی‌های بی حاشیه چندان مورد توجه نباشد .

جمله کتاب "یاقوت الحموی الرومی" در کتاب نویسنده صهیونیستی یوری تال با نام "سرزمین اسرائیل در منابع عربی از دوران وسطی" نیز یافت می‌شود. عنوان این کتاب مهم است زیرمنابعی که به آن ارجاع شده است به سرزمین با نام اسرائیل اشاره نمی‌کنند بلکه آن را فلسطین می‌دانند. این کتاب افق مهمی را پیش چشم ما می‌گشاید و سرمزین ها و روستاهایی که در دوران حاکمان عربی در سرزمین فلسطین بوده است را ذکر کرده است .

هر چند انکار تاریخچه اعراب در این کشور موضوع مهمتری از انکار روز نکبت است در آن روز صدها هزار عرب به واسطه حمله اسرائیل ناچار شدند خانه و کاشانه خودشان را ترک کرنند. حتی کسانی که معتقدند فلسطینان مسئول فاجعه‌ای هستند که برای خودشان رقم خورده هم نمی‌تواند منکر شوند که هزاران سال غیر یهودی در این سرزمین بوده است . با توجه به ادبیات سیاسی رایج در اسرائیل، شماری از یهودیان روز نکبت را منکر نمی‌شوند، بلکه آن را توجیه می‌کنند و به آن افتخار می‌کنند .

رسانه‌ها و مصاحبه کنندگان اخیراً خواستار آن شده‌اند که رهبران جهان عرب معبد یهودی در مسجد الاقصی را بپذیرند. انکار این معبد جنایتی علیه تاریخ محسوب می‌شود. اما همین افراد مکان مقدس مربوط به مسلمانان که دراطراف اسرائیل است را منکر می شوند، برای مثال، آیا می‌دانند که در شهر اشکلون، مکانی است که منسوب است مدفن سر امام حسین (ع) بوده است؟ اما اکثر افراد از این موضع خبر ندارند زیرا این مسجد در ماه جولای 1950 به دستور موشه دایان تخریب شده است. بنابراین تنها داعش نیست که آثار باستانی را تخریب می‌کند !

ارسال نظر: