توضیحات شهرداری درباره تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی؛

جریان خاصی در شبکه‌های اجتماعی بدنبال اختلاف افکنی در فضای مدیریت شهری است

کدخبر: 2036966

اخیراً تصاویری در شبکه‌های اجتماعی با عنوان درگیری نیروهای شهربان شهرداری با دست‌فروشان منتشرشده است که این تصاویر با دروغ‌پردازی و تحریف واقعیت سعی در مقصر نشان دادن مأموران شهرداری را داشته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، طی چند روز اخیر تصاویری با عنوان درگیری نیروهای شهربان شهرداری با دستفروشان در شبکه های اجتماعی منتشر و متاسفانه توسط برخی رسانه های رسمی نیز با نشر به عنوان سندی برای نقد بر عملکرد مدیریت شهری مورد استفاده قرار گرفته است. با توجه به غیر مستند بودن ادعاهای مطرح شده موارد ذیل جهت اگاهی مخاطبان مطرح می گردد :

.1 تصاویر منتشر شده متعلق به حدود یکماه قبل است که در شبکه های تلگرامی منتشر و البته پاسخ های شهربان نیز بدنبال آن منتشر شد. لذا تصاویر منتشر شده بازنشر موارد قبلی است که البته نیت و دلایل انتشار مجدد ان ، انهم توسط برخی رسانه های رسمی سوال برانگیز است.

.2 در کنار باز نشر این تصاویر ادعا شده عاملان در گیری نیروهای شهربان هستند در حالیکه تصاویر بخوبی نشان میدهد سه گروه از افراد در صحنه حضور دارند نیروهای ناجا با لباس معرف این نیرو، نیروهای طرح انضباط شهری با لباس فرم مشخص و افرادی با لباس شخصی. در این تصاویر به وضوح درگیری میان افراد لباس شخصی و تلاش نیروهای ناجا و شهربان برای جداسازی، پایان قائله و حتی دستگیری عاملان نزاع روشن است.

3.بنابر اعلام شهربان تهران طرفین درگیری دو گروه بساط گستر هستند که با فحاشی و در گیری فیزیکی به زد و خورد پرداخته اند.

4.متاسفانه به نظر میرسد جریان خاصی در شبکه‌های اجتماعی بدنبال تحریف واقعیت، دروغ پردازی و اختلاف افکنی در فضای مدیریت شهری است امیدواریم خبرنگاران حوزه اجتماعی و بخصوص شهری و تمام شهروندان تهرانی با شناخت اغراض خاص این جریان و تشخیص سره از ناسره مورد فریب رفتار های غیر اخلاقی این جریان قرار نگیرند.

ارسال نظر: