یکی از مسئولان مقاومت عراق در گفتگو با «نسیم آنلاین» مطرح کرد:

آزادی فلوجه یعنی سقوط بهشت تکفیری‌ها در منطقه

کدخبر: 2037866

یک مسئول مقاومت در عراق با اشاره به جایگاه استراتژیک فلوجه اظهار داشت: حضور ۴۰ ساله سران حزب بعث و القاعده در این شهر، فلوجه را به بهشت و پایتخت ایدئولوژیک تروریست‌ها تبدیل کرده و آزادی آن آثار بسیار جدی و عمیقی را در بدنه تروریست‌ها به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین » از مناطق عملیاتی در عراق، عملیات فلوجه که از چهار محور جاده بین المللی در جنوب فلوجه، منطقه سجر، نعیمی و منطقه صنعتی به اجرا درآمد در حالی وارد مرحله نهایی خود شده است که نیروهای عمل کننده بعد از محاصره مناطق "السجار" و "السقلاویه" و "الفلاحات" و منطقه "الحصی" توانستند خود شهر را نیز به محاصره در بیاورند. حالا بزرگترین پایگاه ایدئولوژیک و مرکز عملیات تروریست ها و تکفیری ها در غرب آسیا در شرایطی قرار گرفته است که آخرین نفس های تکفیر و تروریست را درخود تجربه می کند. آزادسازی بسیاری ازمناطق فلوجه اعم از 27 روستای مهم و کشته شدن بیش از نیمی از سازمان رزم 2000 نفری تروریست‌ها در این پایتخت مهم تکفیر از دستاورد های این عملیات بزرگ و تاریخی مقاومت در عراق به شمار می رود. انتخاب فلوجه به عنوان مرکزیت سازمان های تروریستی تنها به دلیل وجود 200 مسجد موجود در آن نبوده و شاخصه‌های دیگری چون اهمیت جغرافیایی، عشایری، مذهبی و در آخر وجود خانواده‌هایی با گرایش‌های تروریستی باعث رشد جایگاه این شهر و انتخاب آن به عنوان بهشت تروریست‌ها در منطقه غرب آسیا شده است.

از این رو خبرنگار « نسیم آنلاین » در عراق؛ در گفتگو با "ابو فاطمه" از مبارزان قدیمی عراقی و یکی از مسئولان مقاومت در این کشور در خصوص شرایط میدانی جنگ در فلوجه و بررسی دیگر ویژگی های این پایتخت تروریستی اطلاعاتی کسب کرد که نشان می دهد بر خلاف بسیاری از گمانه زنی ها در خصوص اینکه شاید این بار نیز در عملیات فلوجه همچون نمونه های قبل خللی وارد شود، این عملیات با تمام قوا به پیش می رود و نه تنها رسیدن به شرایط کنونی در عملیات فلوجه برای اولین بار است که در تاریخ درگیری ها در این منطقه امکان پذیر شده است بلکه تنها چند قدم تا نابودی تروریسم در این بهشت تکفیر نیز فاصله ای نمانده است.

"ابو فاطمه" با بیان اینکه تاکنون در چند مرحله مختلف نیروهای مقاومت توانسته بودند بخش هایی از این منطقه را به محاصره خود در بیاورند گفت: اما به دلیل فشار های داخلی و خارجی از ادامه عملیات در این شهر جلوگیری شد؛ این شهر شهدایی بزرگی چون ابو منتظر، ابو سریح الصبیح و ابو حبیب السکینی را از مقاومت گرفته است و این گونه گمانه زنی‌ها از ایجاد خلل در عملیات، ریشه در سابقه بد این منطقه و مسئولان عراق در برخورد با فلوجه دارد که به شکر خدا تاکنون هیچ خللی در روند عملیات ایجاد نشده است و عملیات فلوجه با قوت به کار خود ادامه می‌دهد.

این مسئول مقاومت با اشاره به شاخص های دیگر فلوجه اظهار داشت: این شهر از ویژگی های دیگری چون مذهبی، جغرافیایی و عشایری برخوردار است که بر اهمیت این منطقه در میان تروریست‌ها و ارتش و مقاومت می افزاید. از لحاظ مذهبی به فلوجه ام المساجد در عراق می‌گویند که از لحاظ مذهبی از اهمیت خاصی در میان اهل سنت در عراق برخوردار است و در نظر اهل سنت مانند یکی از شهر های مقدس شیعیان به این شهر نگاه می‌شود. این هم به دلیل سابقه بسیار بلند فلوجه به عنوان مرکزیت برای سران حزب بعث عراق و تکفیری ها و ساکنان آن که اغلب از اهل سنت صوفی هستند بوده است.

وی در ادامه گفت: از لحاظ عشایری اکثر ساکنان فلوجه را عشایر دیلم تشکیل می دهند که از وضع مالی نسبتا خوبی برخوردار هستند و از قدیم برخی از آنها با شیعیان برخوردهای تندی داشته و دارند. در کنار دیلمی ها عشایر دیگری به نام علوان نیز در فلوجه ساکن هستند که از سران آن ها می‌توان به "احمد العلوانی" نماینده خائن علوانی‌ها که در تظاهرات دو سال پیش مردم را به ذبح شیعیان تشویق می کرد اشاره داشت که با عنایت خداوند با دست توانای ماموران دستگیر و مجازات شد.

"ابو فاطمه" با بیان اینکه بالا بودن شاخص جرائم تروریستی در فلوجه یکی از مهمترین ویژگی های این منطقه به شمار می رود اظهار داشت: پس از اشغال عراق به دست آمریکا فلوجه خیلی مقاومت کرد که در همین راستا نیروهای متجاوز آمریکایی موفق شدند دو مرتبه فلوجه را آزاد و به قول خودشان پاکسازی کنند. این در حالی است که همه می دانند مهاجرت و جابجایی مصعب زرقاوی نماینده القاعده به فلوجه با یک شناخت قبلی از عشایر مذکور و برنامه ریزی سرویس های جاسوسی غرب انجام شده است که طی آن امروز فلوجه به بهشت تروریست ها و پایتخت تکفیری ها در منطقه تبدیل شده است.

این مسئول مقاومت با بیان اینکه شرایط امروز فلوجه ریشه در اقدامات آمریکا و تروریست ها در ده سال گذشته دارد خاطر نشان کرد: نماینده القاعده بیش از هر کسی عشایر و پتانسیل موجود در فلوجه را می شناخت و با یک برنامه ریزی چند ساله از سوی ماموران و افسران آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا تخم تکفیر و داعش در این منطقه کاشته شد و امروز آن را برداشت می کنند. برای اثبات این ادعا و سند حرف هایم همین بس که اکثر عملیات های تروریستی در عراق از انتحاری تا ترور همگی ریشه در فلوجه دارد و از اینجا سران تروریست ها آن ها را هدایت می کنند. همه در عراق می دانند تعدای از این عشایری که عنوان کردم یک شبه و حتی قبل از ورود سراسری تروریست های داعشی به عراق به این سازمان تروریستی روی آورده و ده ها تن را در مناطق "السجر" و "السقلاویه" به بدترین شکل به شهادت رساندند.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی جغرافیایی این منطقه نیز اعلام کرد: تروریست ها در محور جنوبی فلوجه از مناطق عامریه و جرف الصخر استفاده کرده و عملیات های زیادی را از سال 2003 تا کنون علیه شیعیان و به خصوص زوار امام حسین(ع) ترتیب می دادند که کماکان نیز شاهد عملیات های محدودی نیز از سوی آن ها هستیم. از سمت شرق فلوجه مناطق ابو غریب و بن علی و بنات حسن قرار دارد که می توان گفت بیشترین تهدید و عملیات در بغداد از زمان اشغال تا کنون از همین محور عملیاتی می شود.

ابو فاطمه در ادامه سخنان خود با اشاره به محورهای شمالی و غربی فلوجه گفت: در شمال نیز از محور "سبع البور" و "الدجیل" و "سید غرایب" و "رافیات" عملیات های متعددی برای حرمین عسکریین سازماندهی شده و تا کنون خون بسیاری از شیعیان در این مناطق بر زمین ریخته است. همچنین این شهر از جنوب غربی وغرب به صحرای انبار و مناطق مرزی کشورهای همسایه راه دارد، شهر فلوجه نزدیکترین شهر سنیان متعصب و حامی تروریسم به بغداد و شیعیان بغداد هست که همین مساله برای نابودی امنیت پایتخت یک کشور کافی است تا اشغالگران خارجی با این ادعا که عراقی ها نمی توانند امنیت خود را تامین کنند به اشغالگری خود ادامه دهند و هیچ کس از آن ها این سوال را نمی پرسد که چه کسانی در شکل گیری فلوجه و تامین مهمات و تجهیزات تروریستی به تروریسم در این منطقه کمک می کنند.

این مسئول مقاومت با تشریح مختصر عملیات فلوجه به بررسی وضعیت کنونی و میدانی عملیات اشاره داشت و گفت: با ادامه پیشروی ها عملیات به خود شهر فلوجه رسیده است و درگیری ها و ادامه پیشروی ها در محورهای "النعیمیه" و "الشهدا" و "الصناعی" و "حی الجبیل" و منطقه "عسکری" و روستای مختار ادامه دارد. در همین راستا بیش از 100 تن از تروریست های داعشی با تمام تجهیزات از مرکز شهر فلوجه حرکت کردند و حملات شدیدی را علیه نیروهای امنیتی در منطقه «النعیمیه» در جنوب شهر انجام دادند اما نیروهای امنیتی به کمک پوشش هوایی ارتش عراق جلوی آن‌ها را گرفته و 75 نفر از آن‌ها را نیز به درک واصل کردند.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه آزادسازی فلوجه آثار روانی بسیار جدی و عمیقی بر دشمن می گذارد تاکید کرد: ان‌شاالله با اتمام عملیات فلوجه و آزادسازی این منطقه مهم در شمال غرب بغداد می‌توان شمارش معکوس نابودی تروریسم و تکفیر در عراق را کلید زد که این به جایگاه این منطقه در میان تروریست ها بر می‌گردد. با عنایت خداوند و کمک های مستمر مستشاران ایرانی قدم های مهمی در راستای نابودی تروریسم در عراق و سوریه برداشته شده است و امید است در مدت زمانی نه چندان طولانی بتوان ریشه تروریسم تکفیری در منطقه را خشک کرد.

ارسال نظر: