مدیر موسسه فرهنگی موعود تاکید کرد

متخلق بودن به خلق پیامبر(ص) از راه‌های جنگیدن مسلمانان با مشرکان

کدخبر: 2037933

مدیر موسسه فرهنگی موعود با بیان اینکه جنگ نرم مسلمانان بر مبنای عدالت‌پروری، مردم‌داری، خلق خوب، صمیمیت و صداقت بوده است، گفت: یکی از راه‌های جنگیدن مسلمانان با مشرکان ـ غیر از جنگ نظامی ـ متخلق بودن به خلق محمد و آل محمد(ص) است.

به گزارش‌ « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت:اسماعیل شفیعی سروستانی در سی‌و‌چهارمین نشست جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی با بیان اینکه ما در زمین سیر می‌کنیم اما قاعده زمین را مراعات نمی‌کنیم، اظهار کرد: تصور می‌کنیم که خودمان کامل هستیم و وقتی که می‌بینیم دشمن موفقیت پیدا می‌کند با نقد کردن فرافکنی می‌کنیم؛ سنت خداوند این است که سنت‌شکنی نکند، پس کسی را مفری از سنن خداوندی نیست و نمی‌توان با بی‌نظمی و بدون تلاش و برنامه‌ریزی به نتیجه دست یافت.

وی افزود: آفت مسلمین، حرکت انفعالی و واکنشی است حال آنکه حرکتهای انفعالی، تنها دشمن را جلو می‌اندازد؛ برخی نیز فکر می‌کنند امکانات باعث پیشرفت می‌شود اما این فکر نتیجه نداده است.

مدیرمسئول ماهنامه موعود خاطرنشان کرد: متاسفانه بچه‌های مومن و حزب‌اللهی سخت عادت کرده‌اند که انتقاد کنند و دایره ورود به جمع انقلابیون را تنگ کرده‌اند.

شفیعی سروستانی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات این است که مقصد نداریم و نمی‌دانیم می‌خواهیم به کجا برویم و به فردا نمی‌اندیشیم؛ اجانب فردا را درک کرده‌اند و فردای ما را نیز می‌سازند اما ما آنها را در امروز می‌بینیم، امروز کسی که یهود را نمی‌شناسد، نمی‌تواند روی سخنانش حساب کرد؛ یهود برای فردایش 7 هزار سال فکر کرده است و بدون تعریف از فردا، منفعل هستیم؛ یهود از راهبرد و مقصدش انحراف پیدا نمی‌کند فقط گاهی اوقات تغییر روش می‌دهد.

این کارشناس حوزه مهدویت با طرح این سؤال که آیا این کینه‌ورزی که دشمن در قبال اسلام می‌کند به این 40 ـ 30 سال محدود می‌شود یا قبل از آن برای آن برنامه داشته است، تصریح کرد: از قرنها قبل حتی قبل از اسلام، غرب در تقابل با شرق بوده است و جنگهای داریوش و خشایار با یونان همچنین حمله اسکندر و نیز جنگهای چند صد ساله ایران و روم نمونه‌های بارز آن هستند.

مدیر موسسه فرهنگی موعود با اشاره به وظیفه معلمان و مربیان فرهنگی در این خصوص به اهم آنها اشاره کرده و گفت: ارائه تعریف از مقصد و آینده، بیان جهت‌گیری در نقطه عطفها، بیان نحوه رفتن، دیده‌بانی و رصد‌گیری و دشمن‌شناسی و حراست از کیان و جغرافیای فرهنگی از جمله این موارد است.

شفیعی سروستانی یادآور شد: سیبل دشمنی‌ای که غرب ترسیم کرده است در مرحله اول از شرق آغاز شده و در ادامه نیز کشورهای مسلمان‌نشین منطقه خاورمیانه سپس کشور‌های شیعی و در مرکز سیبل ایران را هدف قرار داده است.

این کارشناس حوزه مهدویت اظهار کرد: در طول این قرنهای اختلاف شرق و غرب، جنگ نرم مسلمانان بر مبنای عدالت‌پروری، مردم‌داری، خلق خوب، صمیمیت و صداقت بوده است؛ یکی از راه‌های جنگیدن مسلمانان با مشرکان ـ غیر از جنگ نظامی ـ متخلق بودن به خلق محمد و آل محمد(ص) است.

مدیر موسسه فرهنگی موعود با اشاره به حضور اسلام در غرب به‌خصوص در اسپانیا و جنگ 700 ساله غرب با مسلمانان برای بیرون راندن آنان از این سرزمین، دلایل ضعف تدریجی مسلمانان در آندلس را برشمرد و متذکر شد: اختلاف‌افکنی مسیحیان در بین حاکمان و مسلمانان، رواج فرقه‌های مذهبی مسیحی در بین مسلمانان و رواج فساد اخلاقی و شرابخواری از جمله دلایل ضعف مسلمانان در آندلس بود.

این کارشناس حوزه مهدویت تاکید کرد: برنامه‌ریزی و راهبرد و نگاه به فردا را می‌توان رمز اصلی موفقیت و دست‌یابی به اهداف دانست و با داشتن چنین نگاهی، فرد با کمترین امکانات نیز در صورت تلاش صحیح و مجدانه به هر هدفی دست می‌یابد زیرا این سنت الهی است اما بدون هدف و نگاه به فردا، انسان با بیشترین امکانات نیز به جایی نمی‌رسد و تنها امکانات و انرژی خود و جامعه را هدر می‌دهد.

ارسال نظر: