بحث درباره ایران در سومین روز نشست شورای حکام آغاز شد

کدخبر: 2038416

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در سومین روز از نشست خود بررسی موضوع ایران و تایید برنامه‌های هسته‌ای ایران را آغاز کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، نشست امروز به تایید برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی ایران را برپایه قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل اختصاص دارد.

در اولین روز از نشست فصلی این دوره از شورای حکام ، یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی به شورای حکام اعلام کرد: ایران تحت قطعنامه 2231 شورای امنیت و قطعنامه های مربوطه ، به تعهدات خود در برجام پایبند بوده است.

آمانو در این گزارش افزود: همانطور که قبلا هم اعلام کردم ایران به تعهدات خود در زمینه فعالیت ها هسته ای اش در خصوص تأیید و نظارت در پرتو قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد 2231 (2015)، تحت طرح جامع اقدام مشترک (برجام) عمل کرده است.

وی اضافه کرد: در این گزارش نیز خلاصه ای از تأیید و نظارت بر فعالیت هایی که آژانس تحت قطعنامه 2231 شورای امنیت و قطعنامه های مربوط آن را انجام داده، اشاره شده است.

این فعالیت ها مطابق با شیوه های استاندارد پادمان آژانس است. این گزارش شامل حقایق عینی و واقعی و نیز اطلاعات مربوطه است که آژانس می تواند با کشورهای عضو به اشتراک بگذارد.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: ما در مراحل اولیه فرایندی هستیم که نیاز به توجه مداوم و دقیق از همه طرف ها دارد. همه طرف ها تلاش کردند تا اجرایی کردن این فرایند ممکن شود . در ماه ها و سال ها ی آینده نیز ما به یک تعهد قوی از همه طرف ها برای اجرایی پایدار نیازمند خواهیم بود.

آمانو افزود: فعالیت های پروتکل الحاقی تحت موافقت نامه پادمان که به صورت موقت برای ایران اعمال شده است ادامه دارد. از زمان آخرین گزارش من، آژانس دسترسی کامل به سایت ها و مکان های دیگر در ایران تحت پروتکل الحاقی داشته است.

گزارش سالانه آژانس برای سال 2015، گزارش همکاری های فنی برای سال 2015، موضوع ایمنی و امنیت ، گزارش اجرای پادمان در سال 2015 و اجرای پادمان در سوریه و کره شمالی از دیگر موضوع های در دستور کار نشست چند روزه وین است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: