گزارش "السفیر" از

افزایش فشارهای آمریکا بر حزب‌الله لبنان

کدخبر: 2038933

روزنامه لبنانی "السفیر" نوشت: در پیش نویس دو قانون مطرح شده در مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا از اتحادیه اروپا خواسته شده است که همه حزب الله لبنان را تروریستی بخواند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، روزنامه "السفیر" نوشت: روند اعمال فشارها بر مقاومت با شمارش معکوس برای امضای توافق هسته ای بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 شروع شد و« بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی آن را با صراحت در نشست جهانی اقتصاد در داووس سوئیس اعلام کرد.

این روزنامه لبنانی اضافه کرد: تمرکز طرح اعمال فشار بر مقاومت، حزب الله لبنان است.

در این طرح که بعداز هشدارهای صهیونیست ها وسعودی ها ومتحدان منطقه ای و بین المللی آنها مبنی بر« افزایش کمک های ایران به حزب الله لبنان بعداز رفع تحریم ها» ارائه شد، بر نابودی آنچه « شبکه های تروریستی حزب الله در سراسر جهان» خوانده می شود، تاکید شده است.

آمریکا در چارچوب همین طرح، قانون مجازات های مالی حزب الله را تصویب کرد و اکنون با اعمال فشار بر سیستم بانکی لبنان، آن را وادار کرده است تا حساب های مالی نمایندگان و وزیران حزب الله در مجلس و دولت لبنان و حتی حساب های شخصی حامیان حزب الله را مسدود کنند.

نقض حاکمیت مالی لبنان توسط آمریکا به تنش جدیدی در این کشور منجر شده است.

السفیر با بیان اینکه« وزارت خزانه داری آمریکا آماده می شود تا اسامی جدیدی را در لایحه تحریم مالی حزب الله قرار دهد»، نوشت: سناتور« جین شاهین» عضو حزب دموکرات، پیش نویس قانونی را در ششم ماه ژوئن جاری به مجلس سنا ارائه کرد که در آن از اتحادیه اروپا خواسته شده تا همه بخش های حزب الله را در فهرست تروریسم قرار داده و فشارها را در بالاترین حد بر اعضای آن افزایش دهد.

اروپا تنها بخش نظامی حزب الله را در فهرست تروریستی قرار داده است و با دیگر بخش های آن روابط و تماس دارد.

این روزنامه لبنانی افزود: به محض ارائه این پیش نویس این قانون به مجلس سنا با استقبال سناتورهای جمهوری خواه و دموکرات مانند « مارکو روبیو»، «اد مارکی»، « کیلی آیوت»،« کریس کونز» و « مارک کرک» مواجه شد.

« تئودور دویچ»عضو حزب دموکرات و عضو کمیسیون امور خارجی در مجلس نمایندگان آمریکا نیز در پایان ماه مه گذشته پیش نویس قانونی بسیار مشابه را ارائه کرده بود.

در این دو طرح و پیش نویس قانون به کمک های جمهوری اسلامی ایران به آموزش نیروهای حزب الله اشاره شده و آمده است: حزب الله دارای 150 هزار موشک است که می تواند با آنها اهدافی را درعمق فلسطین اشغالی بزند.

دراین دو طرح به تهدید رژیم صهیونیستی توسط « سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله برای حمله به تاسیسات شیمیائی اسرائیل و ورود نیروهای حزب الله به الجلیل در صورت وقوع جنگ اشاره شده است.

در این دو طرح به نقش حزب الله درحمایت از «بشار الاسد» رئیس جمهوری سوریه با اعزام شش تا هشت هزار رزمنده اشاره و ادعا شده که حضور حزب الله در سوریه عامل سرازیر شدن آوارگان سوری به اتحادیه اروپا است.

این ادعاها در حالی مطرح می شود که حزب الله بارها تاکید کرده است برای حمایت از لبنان و مقاومت در سوریه با تروریست های تکفیری که اکنون خطری برای همه منطقه وجهان هستند، می جنگد.

در این دو طرح علاوه بر ادعاهائی مانند نقش حزب الله در مسلح کردن و آموزش دادن نیروها در یمن و عراق،آمده است: آمریکا، کانادا، هلند، اسرائیل، شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب ، همه حزب الله را تروریستی خوانده اند.

در این دو طرح آمریکائی از اتحادیه اروپا هم خواسته شده تا همه حزب الله لبنان را تروریستی بخواند و با « تقویت همکاری بین مرزهای کشورهای اتحادیه اروپا برای مقابله با حزب الله» ، « دستور بازداشت اعضای حزب الله و حامیان فعال آن»،« بلوکه کردن پول های حزب الله» و « جلوگیری از فعالیت های مرتبط با حزب الله مانند جمع آوری کمک ها برای آن» فشارها را بر حزب الله لبنان افزایش دهد.

السفیر به نقل از منابع آمریکائی نوشت: بعید نیست این دو طرح به تصویب برسد زیرا دو حزب دموکرات وجمهوری خواه برای همراهی با درخواست اسرائیل به منظور اعمال فشار بیشتر بر حزب الله، آنها را به سرعت برای بررسی در اختیار کمیسیون های خارجی مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا قرار داده اند.

این روزنامه لبنانی به نقل ازمنابع خود افزود:در صورت تصویب این دو قانون در مجالس نمایندگان و سنا و امضای آنها توسط « باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا، باید منتظر ماند که آیا اتحادیه اروپا همراهی خواهد کرد و یا نه؟

کشورهای عضو اتحادیه اروپا در گذشته با اقدامات کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به سرکردگی سعودی برای تروریستی خواندن شاخه سیاسی حزب الله همراهی نکرده اند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: