"جُنگ رمضان" از امروز در منطقه محروم قلعه‌گنج کرمان آغاز می‌شود؛

شیعه و سنی پای یک سفره/ تجلیل از سه شهید حادثۀ ایرباس

کدخبر: 2038993

دبیر اجرایی جشن‌های "جنگ رمضان" قلعه‌گنج کرمان از برگزاری این مراسم با رویکردی فرهنگی و دینی در این منطقه محروم برای افزایش روحیۀ نشاط و شادابی بین مردم منطقه خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، سفر تعدادی از هنرمندان به منطقه، تجلیل از سه شهید قلعه‌گنجی حادثۀ ایرباس در سال 1367 و معرفی کتاب از جمله برنامه‌های این «جنگ رمضانی» است که به همت معاونت فرهنگی بنیاد مستضعفان برگزار می‌شود.

هنرمندان به «قلعه‌گنج» می‌آیند

حمید وطن‌دوست با بیان اینکه «جنگ رمضان» توسط معاونت فرهنگی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و در راستای افزایش روحیه نشاط و شادابی مبتنی بر معیارهای دینی و انقلابی در منطقه قطعه‌گنج واقع در جنوب استان کرمان برگزار می‌شود افزود: قصد داریم هنرمندان را به این منطقه بیاوریم تا با حضور بین مردم و شرکت در این مراسم، با مردم و فرهنگ این منطقه آشنا شده و خود سفیر این مردم شوند. معرفی کتاب، بسط و معرفی مفاهیم اخلاقی و امثالهم هم از دیگر برنامه‌های ما در جنگ رمضان است.

صداوسیما هم پای کار آمده است

دبیر اجرایی نخستین جنگ رمضانی در شهرستان قلعه‌گنج کرمان در ادامه گفت: هدف از برگزاری مراسم جشن رمضان ایجاد یک فضای مفرح و شاد مبتنی بر معیارهای انقلابی و اسلامی است. برای برپایی این مراسم دستگاهها و نهادهای متعددی در برگزار شدن این مراسم به کمک می آیند. صدا وسیمای مرکز استان کرمان و یکی از شبکه های سراسری سیمای جمهوری اسلامی برای پوشش این برنامه به کمک بنیاد مستضعفان آیند. موفقیت برنامه جشن رمضان را بهانه ای کرده ایم برای احیای ظرفیت ها و پتانسیال های بومی و این مسئله باعث میشود مردم با این منطقه آشنا شده و مواردی از ظرفیت های منطقه استفاده کنند.

شیعه و سنی پای یک سفره

وطن‌دوست با اشاره به وضعیت خاص فرهنگی منطقه و فعالیت‌های متعدد گروه‌های مختلف فرهنگی بومی در نشانه بافت فرهنگی مردم منطقه دانست و گفت: سعی میکنیم مردم از اقشار و طوایف مختلف شیعه و سنی را پای سفره افطار بنشانیم. هدف ما افزایش و وانتقال مفاهیم دینی و مذهبی و اخلاقی میان مردم است. البته مردم این منطقه، یک مردم فرهنگی هستند. گروه‌های مختلف تئاتر، موسیقی در این ناحیه وجود دارد. حافظان و قاریان متعددی از خانواده‌های شیعه و سنی در این منطقه هستند. ما سعی داریم این پتانسیل‌ها را به مردم معرفی کنیم.

از نیروهای بومی استفاده می‌کنیم

وی با تاکید بر اینکه غالب این جُنگ توسط نیروهای بومی و محلی احرایی خواهد شد نیز در خصوص افتتاحیه افزود: این مراسم از امروز شروع می‌شود. برای افتتاحیه این مراسم استاندار کرمان، آقای محمد سعیدی کیا ریاست بنیاد مستضعفان و همچنین رییس بنیاد علوی حضور دارند. مسئولین استان هم کمال همکاری را برای این مراسم دارند.

دبیر اجرایی نخستین جنگ رمضان در قلعه‎‌گنج، هدف اصلی از اجرایی کردن این برنامه را احیا و توسعه این منطقه محروم توصیف کرد و گفت: بنیاد مستضعفان تصمیم گرفته است این منطقه را احیا کند و مفهوم اقتصاد مقاومتی را بصورت عملی در این متطقه به نتیجه برساند و آن را به یک منطقه درحال توسعه تبدیل کند. برای این کار ملزوماتی لازم است که توسعه اجتماعی و فرهنگی یکی از اینهاست. به همین جهت در اولین اقدام تصمیم به برگزاری «جنگ رمضان» در این منطقه گرفته‌ایم. سعی داریم با این رویکرد، روحیه نشاط و شادابی و امید فزاینده میان مردم ایجاد کنیم.

تجلیل از سه شهید حادثۀ ایرباس

کارشناس ارشد معاونت فرهنگی بنیاد مستضعفان با تاکید بر این که این جنگ با رویکرد نشاط و شادابی در بین مردم برگزار می‌‎شود در پایان اظهارات خود نیز اضافه کرد: شهرستان قلعه‌گنج بیش از یک صد شهید تقدیم انقلاب کرده است که بخشی از این شهدا، شهدای نوجوان و دانش‌آموز جنگ تحمیلی محسوب می‌شوند. همچنین در میان شهدای این منطقه سه شهید هم مربوط به حادثۀ هدف قرار گرفتن هواپیمای ایرانی تو سط ناو امریکایی هستند که سعی داریم در قالب همین جنگ رمضان در سالگرد شهادت آنها در 12 تیر برنامه ویژه‌ای برای سالروز شهادت‌شان برگزار کنیم.

شهرستان قلعه‌گنج واقع در جنوب استان کرمان از مناطع محرومی محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر مورد توجه‌ ویژه‌ای برای احیا و توسعه قرار گرفته است. گروه‌های مختلف جهادی نیز هر از چندی با حضور در روستاهای این منطقه تلاش دارند غبار محرومیت را از این منطقه بزدایند. پیگیری‌های دستگاه‌های مختلف حاکمیتی برای توسعه این منطقه باعث کاهش نرخ مهاجرت و حتی در مواردی عکس شدن آن حکایت دارد.

ارسال نظر: