مدیرکل بهزیستی استان تهران:

سبد کالای مددجویان بهزیستی به زودی توزیع می‌شود

کدخبر: 2039243

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور به زودی اعتبارات سبد کالای مددجویان بهزیستی تخصیص پیدا می‌کند و آمادگی لازم نیز در این خصوص وجود دارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت:

احمد دلبری در نشست خبری که درخصوص جشنواره شب‌های مهربانی، مشکلات، نیازها و برنامه‌های ماه مبارک رمضان در شیرخوارگاه آمنه برگزار شد، اظهارداشت: در سال گذشته 1028 نفر معلول سالمند به مراکز بهزیستی استان تهران منتقل شده‌اند که 76 درصد این افراد توسط خانواده‌ها و 24 درصد آنها مجهول‌الهویه هستند.

وی ادامه داد: سال گذشته 850 نفر از سوی قوه قضاییه به مراکز بهزیستی استان تهران معرفی شدند که 55 درصد این افراد بد سرپرست بوده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: در سال گذشته 556 نوزاد تحویل 4 شیرخوارگاه سازمان بهزیستی در استان تهران شدند و 340 نوزاد نیز به فرزند خواندگی درآمده‌اند.

وی بیان داشت: نوزادهایی که به شیرخوارگاه‌های سازمان بهزیستی معرفی شدند 31 درصد به دلیل اعتیاد والدین، 25 درصد رها شده، 7 درصد دارای والدین زندانی، 6 درصد به دلیل طلاق، 5 درصد فوت پدر و مادر، 3 درصد کودک آزاری و 9 درصد نیز به دلیل عدم توانایی والدین بوده است.

دلبری بیان داشت: 48 درصد از کودکانی که به مراکز بهزیستی معرفی شده‌اند از طریق اورژانس اجتماعی بوده است و 20 درصد نیز در بیمارستان‌ها به دلیل رها شدن در بیمارستان‌ها به این مراکز معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این حجم از مشکلات و تعهدات با اعتبارات سازمان بهزیستی تناسبی ندارد، گفت: 170 هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی استان تهران هستند که اگر ما بخواهیم ماهانه 100 هزار تومان به این افراد اختصاص دهیم 17 میلیارد تومان در ماه می‌شود لذا با توجه به عدم اعتبارات کافی نیاز است در ماه مبارک رمضان از پتانسیل خیرین بیشتر استفاده شود و بتوانیم خدمات بهتری را به جامعه هدف خود ارائه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: برای ارائه خدمات به 170 هزار نفر تحت پوشش خود در جشنواره‌ای که به مناسبت ماه مبارک رمضان در شیرخوارگاه آمنه برگزار شده است از خیرین دعوت می‌کنیم که در زمینه‌های مختلف بتوانند با سازمان همکاری داشته باشند.

وی به تأسیس کانون داوطلبان اشاره کرد و گفت: در جشنواره مهربانی، کانون داوطلبان سازمان بهزیستی آغاز به کار می‌کند و علاقه‌مندان می‌توانند با تکمیل فرم کانون داوطلبین، عضو این جمعیت بزرگ شود.

وی بیان داشت: شعار جشنواره مهربانی و کانون داوطلبان سازمان بهزیستی این است که هر ایرانی یک همیار بهزیستی است.

وی با اشاره به اینکه نیازهای اصلی جامعه هدف بهزیستی مشخص شده است، گفت: براساس اولویت‌بندی، یکی از نیازهای اصلی مددجویان مسکن است که 16 هزار و 300 نفر از جامعه هدف این سازمان نیاز به مشکن دارند.

وی یادآور شد: 7 هزار و 300 نفر از جامعه هدف سازمان بهزیستی نیاز به درمان دارند و 3 هزار و 500 نفر نیز باید تأین جهیزیه شوند.

دلبری بیان داشت: 4 هزار و 625 نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی دانشجو هستند که هزینه تحصیل این افراد به صورت رایگان پرداخت می‌شود.

وی گفت: 24 هزار و 600 نفر از مددجویان نیازمند شغل هستند که باید برای این افراد تأمین اشتغال شود.

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: به 16 شهرستان استان تهران اعلام شده است که هر روز مشکل یک مددجو را در آن شهرستان حل کند و با مسئولین شهری برای حل مشکل آن مددجو اقدام کند.

وی بیان داشت: 3 شب قدر در شیرخوارگاه آمنه برنامه خواهیم داشت و در این شب‌ها می‌توان از این فضای معنوی برخوردار شد.

وی درباره سبد کالای مددجویان بهزیستی نیز اظهارداشت: با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور به زودی اعتبارات سبد کالای مددجویان بهزیستی تخصیص پیدا می‌کند و آمادگی لازم نیز در این خصوص وجود دارد.

دلبری تاکید کرد: 16 هزار سالمند و معلول سازمان بهزیستی که مجهول‌الهویه هستند چشم‌انتظار خدمات انسان دوستانه خیرین استان تهران هستند.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان تهران، 4 هزار کودک در شیرخوارگاه‌های سازمان بهزیستی نگهداری می‌شوند که با کمک خیرین می‌توان خدمات بهتری را ارائه داد.

دلبری یادآور شد: شماره‌حساب سیبای بانک ملی مشارکت‌های بهزیستی استان تهران 2173451330000 و شماره کارت بانک سامان نیز 6219861105553332 است.

وی تأکید کرد: تمامی 170 هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی استان تهران شناسنامه‌دار می‌شوند.

ارسال نظر: