تیراندازی و گروگانگیری در اورلاندو ۵۰ کشته و ۵۳ زخمی برجای گذاشت

کدخبر: 2039260

۵۰ نفر در حمله مسلحانه و گروگانگیری در یک کلوپ شبانه همجنسگرایان کشته و ۵۳ نفر زخمی شده‌اند.

گروه بین الملل « نسیم آنلاین »- نخستین ساعات بامداد یکشنبه، منابع خبری از تیراندازی یک فرد مسلح در باشگاهی شبانه در شهر اولاندو در ایالت فلوریدا خبر دادند.

گزارش های اولیه حاکی از آن بود که 20 نفر در این حادثه زخمی شده اند اما با گذشت زمان این تیراندازی و گروگانگیری به مرگ بارترین حادثه آمریکا تبدیل شد. آخرین اطلاعات درباره این حادثه را در ادامه می خوانید:

- داعش در حساب کاربری توئیتر مدعی شده است که عامل حمله تروریستی مرگبار به یک باشگاه شبانه در شهر اورلاندو در ایالت فلوریدای آمریکا از اعضای این گروه تروریستی بوده است.

تصویری که از عمر متین، تیرانداز کلوب همجنسگرایان اورلاندو منتشر شده است.

- باراک اباما رییس جمهور آمریکا این حمله را عملی "تروریستی" خواند که ریشه در "نفرت" داشته است. آقای اباما گفت هنوز نمی‌توان در باره انگیزه این قتل‌عام "وحشتناک" قضاوت دقیقی کرد.

- کلینتون این حمله را "نابودکننده" توصیف کرد و گفت: منتظر اطلاعات بیشتری هستیم.

- ترامپ در توییتی نوشت:چه زمانی این [اتفاقات] متوقف کی شود؟ کی ما محکم، هوشمند و گوش بزنگ می شویم؟

- سندرز این تیراندازی را وحشتناک و غیرقابل تصور خواند و گفت این حمله بر اهمیت نیاز به تدابیر کنترل سلاح تاکید می کند .

- شبکه خبری ان‌بی‌سی آمریکا از منابع خود نقل کرده که عمر متین دقایقی قبل از حمله به پلیس تلفن زده و بیعت خود را با رهبر گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) اعلام کرده است.

- شهردار اورلاندو در ایالت فلوریدا می‌گوید که ۵۰ نفر در حمله مسلحانه و گروگانگیری در یک کلوپ شبانه همجنسگرایان کشته و ۵۳ نفر زخمی شده‌اند.

- همسر سابق عمر متین به واشنگتن پست گفت: "او فردی بی ثبات بود." پدر و مادر عمر متین از افغانستان به آمریکا مهاجرت کرده بودند. - میر صدیق پدر عمر میتن انگیزه پسرش را عقاید ضد همجنس‌گرایی او دانسته نه دلایل مذهبی. او به رسانه‌های آمریکا گفت پسرش اخیرا از دیدن دو مرد که در میامی در خیابان همدیگر را در آغوش گرفته بودند عصبانی شده بود. او از طرف خود و خانواده‌اش از همه عذرخواهی کرد و گفت او هم مثل تمام آمریکا از این اتفاق یکه خورده است.

- مهاجم که به دست پلیس کشته شده، عمر متین ۲۹ ساله معرفی شده است و به گزارش خبرگزاری‌ها او در خانواده ای افغان متولد شده بود.

در عین اف بی آی، پلیس فدرال آمریکا این حادثه را یک حادثه تروریستی اعلام کرده و گفته بررسی این حادثه ادامه دارد. یک سخنگوی اف بی آی میگوید که مقامات درحال بررسی دقیق این موضوع هستند که آیا این موضوع یک موضوع داخلی است یا یک حمله تروریستی بین المللی.

اف بی آی احتمال داده است که عامل حمله با داعش نسبت داشته است.

شاهدان ماجرا می‌گویند که دهها تیر به سمت افرادی که داخل باشگاه شبانه بودند، شلیک شد.

طبق این گزارش، فرد مسلح چندین نفر را به گروگان گرفت و حدود ساعت 05:00 صبح به وقت محلی مأموران پلیس تصمیم گرفتند عملیات نجات را آغاز کنند و موفق شدند به 30 نفر برای فرار کمک کنند.

مأموران پلیس یکبار دیگر با فرد مسلح وارد درگیری مسلحانه شدند و فرد مظنون در نهایت با ضربه گلوله مأموران پلیس کشته شد.

پلیس از طریق توییتر اعلام کرد که صدایی که در نزدیکی محل تیراندازی به گوش رسیده است، یک «انفجار کنترل شده» بوده است.

و گفته می شود فرد مهاجم که کمربند انتحاری نیز پوشیده، شماری از حاضران را گروگان گرفته است.

ارسال نظر: