افزایش ۵۰ درصدی صادرات نفت ایران به کره جنوبی

کدخبر: 2039826

خبرگزاری رویترز در گزارشی از افزایش صادرات نفت فوق سبک ایران به کره جنوبی در ماه جاری میلادی خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، در گزارشی که روز جمعه منتشر کرد نوشت کره جنوبی قصد دارد تا ماه ژوئن واردات نفت فوق سبک را از ایران بیش از 50 درصد افزایش دهد. به گفته معامله گران حوزه نفت، انتظار می رود محموله های صادرشده از ایران در ماه ژوئن (30 روز منتهی به 10 تیر) به 6 میلیون بشکه معادل 200 هزار بشکه در روز برسد که این رقم یک رکورد خواهد بود.

دو منبع آگاه اعلام کردند قرار است شرکت های نفتی "اِس کِی انرژی" و "هانوا توتال پتروکمیکال" کره جنوبی دست کم 6 میلیون بشکه نفت فوق سبک را در ماه ژوئن از ایران خریداری کنند. مقامات شرکت اس کی انرژی تاکنون در این خصوص اظهارنظری نکرده اند.

باشگاه خبرنگاران نوشت: سخنگوی هانوا نیز اعلام کرد این شرکت قصد دارد در ماه ژوئن حدود 2 میلیون بشکه نفت فوق سبک از ایران خریداری کند؛ زیرا بهای آن از نفت قطر ارزانتر است. گفته می شود در ماه های آوریل و مه (دو ماه گذشته) واردات نفت از ایران 3 تا 4 میلیون بشکه بود.

بر اساس این گزارش، اگر ایران با شرکت هیوندای کمیکال کره جنوبی نیز برای تأمین بخش تفکیک کننده جدید آن به توافق برسد، واردات نفت فوق سبک از ایران به کره جنوبی افزایش بیشتری خواهد یافت. مذاکرات شرکت ملی نفت ایران و شرکت هیوندای کمیکال کره جنوبی در این خصوص در حال حاضر در جریان است.

صادرات نفت خام ایران در حال حاضر در سطح پیش از تحریم ها یعنی حدود 2.5 میلیون بشکه باقی مانده است. ایران و کشورهای 1+5 در ماه ژوئیه سال 2015 (تیر 94) به یک توافق هسته ای تاریخی دست یافتند که به دنبال آن بسیاری از تحریم های اقتصادی آمریکا و اتحادیه اروپا لغو شد.

ارسال نظر: