مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران خبر داد

مجسمه‌های موزه علی‌اکبرخان صنعتی احیا و مرمت می شود

کدخبر: 2040006

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از مرمت مجسمه‌های موزه علی‌اکبر صنعتی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه سازمان این بهسازی و مرمت این موزه را در دستور کار خود قرار داده است، مجسمه های موزه نیز مرمت می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، عیسی علیزاده با اشاره به اینکه موزه گنجینه‌ای ارزشمند از آثار مجسمه و نقاشی «علی‌اکبر صنعتی» در خود جای داده است، ادامه داد: با توجه به ارزشمندی این آثار، مرمت نزدیک به 200 مجسمه آن به یک تیم هنری سپرده شد تا در کنار بازسازی بنا، آثار نیز احیا شوند.

وی با تاکید بر اینکه کار نظارت بر این تیم هنری به عهده حمید شانس از اساتید بنام حوزه مجسمه سازی است، افزود: تیم اجرایی که احیا مجسمه های موزه را به عهده دارند، افراد خبره در این حوزه هستند که در کنار هم و طی یک بازه زمانی دو ماهه آثار را مرمت می‌کنند.

به گفته علیزاده نزدیک به 200 مجسمه در موزه علی اکبر صنعتی قرار دارد که اکثر آنها از جنس گچ و و برخی از ترکیب مواد دیگر هستند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به اینکه در پی اعلام آمادگی مسئولان جمعیت هلال احمر بازسازی و احیاء موزه علی اکبر صنعتی آغاز شد، گفت: در کنار احیا بنا نمی توانستیم نسبت به مرمت آثار بی توجه باشیم و با توجه به اینکه بخشی از فعالیت های سازمان در حوزه مجسمه بوده و با هنرمندان خبره و بنام در ارتباط هستیم، موضوع مرمت مجسمه های موزه را به عهده گرفتیم.

وی با تاکید بر اینکه آثار حاضر در موزه از ظرافت و ریزه کاری خاصی برخوردار است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت، افزود: همین نکته باعث شده تا نسبت به انجام هرچه بهتر کار حساسیت بیشتری داشته باشیم و مرمت درست و دقیق را فدای تحویل زود هنگام و اتمام کار مرمت آثار نکنیم.

به گفته علیزاده در حال حاضر تیم اجرایی 70 درصد آثار را مرمت کرده است اما با توجه به اینکه می‌خواهیم از ارزش هنری آثار چیزی کم نشود بازه زمانی مشخصی را برای اتمام کار در نظر نگرفته‌ایم تا بتوانیم مجسمه‌ها را به نحوی که در شأن آثار است به سرانجام برسانیم.

گفتنی است علی‌اکبر صنعتی نقاش و مجسمه‌ساز مشهور فروردین 1385 درگذشت. صنعتی یکی از مجسمه‌سازان قدیمی عصر جدید ایران است. او شاگرد ابوالحسن‌خان صدیقی بود. صنعتی تا پایان عمر عضو پیوسته‌ی فرهنگستان هنر ایران باقی ماند. موزه‌ی صنعتی در کرمان، علاوه بر نمایش آثار با ارزش استاد صنعتی، آثار هنرمندان بزرگ دیگری از جهان را هم دارد. موزه‌ی صنعتی در تهران نیز در میدان امام خمینی (ره) قرار دارد و در آن، مجسمه‌های بسیار مهمی از او به‌نمایش گذاشته شده است.

ارسال نظر: