برج ایفل تعطیل شد!

کدخبر: 2040008

کارکنان ایفل امروز با پیوستن به صف اعتصاب‌کنندگان، این برج را به تعطیلی کشاندند.

به گزارش « نسیم آنلاین » نقل از دیلی میل، «برج ایفل» امروز (سه‌شنبه)، بر روی بازدیدکنندگان بسته شد. دلیل تعطیلی برج ایفل اعتصاب کارکنان این برج در اعتراض به قانون جدید کار در فرانسه است. اعتصاب کنندگان با قوانین محدودکننده اشتغال در فرانسه را تضعیف کننده حقوق کاری خود می‌دانند .

پایگاه اینترنتی اِی‌بی‌سی نیوز نیز با انتشار خبری نوشت شرکتی که مسئولیت اداره و نگهداری از برج ایفل را بر عهده دارد، در بیانیه‌ای اعلام کرد این بنای تاریخی برای حفظ امنیت عمومی امروز (سه‌شنبه)، تعطیل است .

رانندگان تاکسی نیز با بستن خیابان‌های اصلی پاریس، پایتخت فرانسه، اعتراض خود را به قانون جدید نشان دادند. چندین اتحادیه و سازمان دانشجویی نیز با انتشار بیانیه‌هایی خواستار برگزاری تظاهرات علیه تصویب لایحه جدید شده‌اند که این‌روزها در مجلس سنای این کشور در حال بررسی است .

خلبانان شرکت هواپیمایی «ایر فرانس» نیز در بیانیه جداگانه‌ای با اعلام اعتصاب، خواستار اصلاح بهبود شرایط کاری خود شده‌اند. طبق گزارش ایر فرانس، در پی این اعتصاب‌ تاکنون 20 درصد از پروازها را کنسل شده است .

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: اصلاح قانون کار در فرانسه که به نام ارائه دهنده آن به «قانون الخمری» معروف شده با اعتراضات گسترده‌ای در میان اقشار مختلف جمعیت فرانسه مواجه شده است. اجرای این قانون دست کارفرمایان را برای اخراج کارگران و کاهش دستمزد اضافه کاری آن‌ها باز خواهد گذاشت. افزایش اختیارات شرکت‌ها و کارفرمایان در افزایش ساعات هفتگی قانونی کار از جمله موارد مندرج در قانون الخمری است. مخالفان که به دعوت اتحادیه صنفی (ث.ژ.ت ( (CGT) ( کنفدراسیون عمومی کار) هر روز در خیابان ها تظاهرات می کنند، همچنین می گویند این قانون امنیت شغلی شان را به خطر می اندازد .

ارسال نظر: