در سومین دوره بخش بین الملل جشنواره عمار ببینید؛

صهیونیسم در آمریکای لاتین، دولت تشکیل می‌دهد

کدخبر: 2040778

"Plan Andinia"، مستندی به کارگردانی لوییس کاستر(Luis Castro)، فیلمساز انگیلسی، اثری است که نفوذ صهیونیسیم در آمریکای لاتین بویژه "پانتاگونیا"، منطقه‌ای در جنوب کشور آرژانتین و شیلی را بررسی می‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، سومین دوره بخش بین الملل جشنواره مردمی فیلم عمار، در حالی به زمان برگزاری خود نزدیک می‌شود که بدلیل موضوعات مختلف، آثار قابل توجهی هم در آن حضور پیدا کردند.

مستند «Plan Andinia»، به کارگردانی لوییس کاستر(Luis Castro)، فیلمساز انگیلسی، یکی از این آثار است که نفوذ صهیونیسیم در آمریکای لاتین بویژه «پانتاگونیا»، منطقه‌ای در جنوب کشور آرژانتین و شیلی را بررسی می‌کند.

«پانتاگونیا»، نه تنها منطقه‌ای است با زیبایی نفس‌گیر و منابع طبیعی وسیع، بلکه منطقه‌ای است که برخی معتقدند یک دولت یهودی می‌تواند در آن‌جا تشکیل شود.

بنابرین گزارش، کسانی که معتقدند نوشته‌های تئودور هرتزل، مؤسس صهیونیسم مدرن تحریف شده است این نظریه را رد می‌کنند اما در کتاب هرتزل که در سال 1897 به چاپ رسیده است وی از لزوم تشکیل ملتی یهودی سخن می‌گوید که آرژانتین و فلسطین دو مکان احتمالی است که از آن صحبت می‌کند.

این مستند ضمن بازدید از منطقه «پانتاگونیا» و گفت‌وگو با نمایندگان امت یهود و منتقدان صهیونیسم در آرژانتین و شیلی، این سؤال مهم را مطرح می‌سازد که آیا ایجاد دولتی یهودی در پانتاگونیا نظریه‌ یک توطئه است یا احتمالی واقعی است.

ارسال نظر: