شمخانی در سالروز شهادت شهید چمران:

تهران به برکت خون شهدا امن‌تر از پاریس است/ تفکر شهید چمران با عنوان شهدای مدافع حرم ادامه دارد

کدخبر: 2041239

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در حفظ امنیت ایران گفت: به همین دلیل است که اروپاییان و غربی ها وقتی به تهران می آیند بیشتر از پاریس احساس امنیت می کنند و خواهان انتقال تجارب ایران هستند که البته این تجارب با خون شهدا حاصل شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علی شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در حفظ امنیت ایران گفت: به همین دلیل است که اروپاییان و غربی ها وقتی به تهران می آیند بیشتر از پاریس احساس امنیت می کنند و خواهان انتقال تجارب ایران هستند که البته این تجارب با خون شهدا حاصل شده است.

دریابان علی شمخانی شامگاه یکشنبه در آیین سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران در مسجد امام صادق(ع) تهران افزود: تجارب دستگاه های امنیتی و انتظامی از جنگ های نامنظم گرفته تا مبارزه با تجزیه طلبان داخلی و منافقان کوردل در درون آن ها آبدیدگی برای مبارزه با تروریست ها ایجاد کرده است و همین امر برای اروپاییان و غربی ها سوال شده که چرا وقتی به تهران می آیند بیشتر از پاریس احساس امنیت می کنند.

وی اظهارداشت: بعد از لطف خداوند و الطاف خفیه امام زمان(ع) به جمهوری اسلامی، مشارکت مردم و نقش آن ها در حفظ امنیت جمهوری اسلامی اثرگذار بوده است.

دبیرشورایعالی امنیت ملی با اشاره به اینکه مردم سرمایه بزرگی محسوب می شوند تصریح کرد: این سرمایه بزرگ به شرطی قابل حفظ شدن است که به تعبیر امام راحل و رهبر معظم انقلاب، ما مسئولان خود را خادم مردم بدانیم و فاصله ای بین زندگی ما و مردم نباشد.

شمخانی گفت: ما به کمک مردم انقلاب کردیم و آن ها ولی نعمتان ما هستند و هر نوع دوری از مردم، تضعیف اندیشه های امام و خلاف نظر رهبری است.

دبیر شورایعالی امنیت ملی تصریح کرد: علاوه بر مشارکت مردم، دلیل دیگر حفظ امنیت جمهوری اسلامی در این غوغای جنگ های نیابتی در منطقه و جولان گروه های تروریستی و تکفیری همچون داعش، وجود دستگاه های متبحر و توانمند امنیتی و انتظامی است که با کمک مردم ساخته شده اند.

* عملکرد شهید چمران مصداق مدیریت جهادی بود

شمخانی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ویژگی های شخصیتی شهید چمران پرداخت و گفت: این شهید بزرگوار پیشتاز مدیریت جهادی بود.

وی با بیان اینکه شهید چمران یک شخصیت علمی، سخت کوش و خطرپذیر بود تصریح کرد: چمران برای خدا کار می کرد که این ویژگی وی نیز در پیام امام راحل بعد از شهادت ایشان برجسته بود.

دبیر شورایعالی امنیت ملی نگرش شهید چمران را نگاه به امت اسلامی عنوان کرد و گفت: علت حضور وی در لبنان و مصر هم پیش از انقلاب به دلیل همین نگاه بود.

وی با اشاره به تفرقه افکنی گروه های تکفیری در میان جوامع اسلامی خاطرنشان کرد: رسالت تکفیری ها این بود که اندیشه های زلالی را که به گلوله های نفرت علیه صهیونیست ها تبدیل شده بود به بمب و انتحار در بین جوامع اسلامی تبدیل کنند.

شمخانی گفت: این بزرگترین خیانت تکفیری ها به جوامع اسلامی و خدمت آن ها به صهیونیست ها است.

وی گفت: امروز تفکر شهید چمران با عنوان شهدای مدافع حرم در عراق و سوریه ادامه دارد.

دبیر شورایعالی امنیت ملی داشتن تفکر بسیجی را از دیگر ویژگی های برجسته شهید چمران دانست و افزود: وی به مردم باور داشت و معتقد بود که باید بضاعت اندک در جنگ را با حضور آنان جبران کرد و برهمین اساس ستاد جنگ های نامنظم را تاسیس کرد.

شمخانی با تاکید بر اینکه هنوز هم نیازمند تفکر بسیجی هستیم یادآور شد: هنوز برای تحقق اقتصاد مقاومتی که پایه اصلی آن مردم هستند، نیازمند این تفکر هستیم.

وی داشتن روحیه مردمی را از دیگر ویژگی های شهید چمران عنوان کرد و گفت: وی با وجود اینکه نماینده مجلس بود و همزمان نماینده حضرت امام در شورایعالی دفاع بود و می توانست در تهران باشد، به شکل یک رزمنده که قابلیت سازماندهی مردم را داشت به خوزستان رفت.

شمخانی با بیان اینکه شهید چمران احساس کرد که حضور وی در صحنه جنگ می تواند تاثیرگذار باشد به نحوی که حتی در زمان مجروحیت نیز خوزستان را ترک نکرد، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل توفیق ما در دفاع مقدس این بود که اگر فرماندهان توصیه ای می کردند خود بیش از همه عامل به آن بودند.

دبیر شورایعالی امنیت ملی یادآور شد: شهید چمران گرفتار احزاب یا جناح های سیاسی نشد، در زمان تهدید کردستان به پاوه رفت و در زمان آغاز جنگ فارغ ازهیاهوی سیاسی به مهمترین وظیفه تاریخی خود عمل کرد.

شمخانی گفت: شهید چمران در دهلاویه آنچه را به عنوان گمشده داشت، پیدا کرد و در 31 خردادماه 35 سال پیش به لقاءالله پیوست.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: