یادداشت/ یاسر جلالی

پیام روشن بیانیه سردار سلیمانی برای دولت و متولیان سیاست خارجی ایران

کدخبر: 2041621

بیانیه سردار سلیمانی، بیش از آنکه متوجه دولت و حاکمان بحرین باشد، در درجه اول مخاطب و مصرف داخلی دارد، اعلام موضع قاطع و تهدید صریح، پیام روشنی برای دولت و متولیان سیاست خارجی ایران دارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، یاسر جلالی طی یادداشتی کوتاه با عنوان "تأملی کوتاه در رابطه با بیانیه فرمانده نیروی قدس" نوشت:

به نظر می‌رسد بیانیه امروز سردار سلیمانی، بیش از آنکه متوجه دولت و حاکمان بحرین باشد، در درجه اول مخاطب و مصرف داخلی دارد. اعلام موضع قاطع و تهدید صریح، پیام روشنی برای دولت و متولیان سیاست خارجی ایران دارد.

سردار سلیمانی در این بیانیه هم جایگاه خود در اداره مسائل منطقه‌ای را یادآوری کرده و هم سیاست رسمی جمهوری اسلامی ایران را شفاف نموده است؛ سیاستی که با اتفاقات پرتکرار و پرتعداد اخیر، به‌خصوص موضع نقل شده از آقای ظریف در دیدار با آقای کری و نیز جابجایی امیرعبداللهیان، حرف‌وحدیث‌های فراوانی در رابطه با تغییر و چرخش آن مخابره می‌شد.

جابجایی آقای امیرعبداللهیان پیام روشن و پالس آشکاری به طرف‌های غربی و عربی بود اما این بیانیه یعنی نفی این پیام و نقض گزاره و برداشتی تحت عنوان تغییر اساسی در سیاست منطقه‌ای.

درست است که دولت و دستگاه سیاست خارجی کشور مسیر دیگری پیش گرفته‌اند و چند قدم هم جلو رفته‌اند؛ اما امید است موضع سردار سلیمانی که به نظر می‌رسد موضع رسمی اعلامی و اعمالی جمهوری اسلامی ایران است، ثبات داشته باشد و در تحولات چند ماه آینده حول برجام منطقه‌ای که بسیار پرمخاطره است، با فشارهای رسمی و غیررسمی دولت دچار اعوجاج نشود.

ارسال نظر: