گپ «نسیم آنلاین» با یک خیر ایثارگر از آزادی زندانی ارمنی تا کمک‌ به طرح‌های رمضانی؛

معرفتی که در دفاع مقدس برایم حاصل شد مرا به این مسیر هدایت کرد

کدخبر: 2041781

رزمنده دیروز دفاع مقدس همزمان با ماه مبارک رمضان، ضمن کمک قابل توجه به طرح همای رحمت و تلاش برای آزادی زندانیان نیازمند، هزینه تهیه سمعک یک دانشجوی مستعد را نیز تامین کرد.

گروه جامعه «نسیم آنلاین»: ماه مبارک رمضان ماهی است که به‌واسطه خیر و برکات الهی، بندگان نیز دایره مهربانی خود را گسترده‌تر می‌کنند. حسین رشیدپور یکی از خیرینی است که نه‌تنها در ماه مبارک بلکه در طول سال باقیات‌صالحات فراوانی از خود به‌خصوص درزمینهٔ افراد دربند انجام داده است، اما ما به مناسبت ماه رمضان گفتگویی با او داشته‌ایم. وی در گفتگو با خبرنگار «نسیم آنلاین» می‌گوید: کمک و دستگیری از نیازمندان، توفیقی از جانب پروردگار است و شور و شادی ناشی از انجام کار خیر با هیچ لذت دنیایی قابل‌مقایسه نیست. مال دنیا‌‌ همان‌گونه که از نامش پیداست فقط برای این دنیا کاربرد دارد ولی کارهای خیر توشه آخرتمان است که باید سعی کرد از تمام لحظات عمرمان برای برگیری از این توشه استفاده برد.

وی ادامه داد: معرفتی که در دفاع مقدس برایم حاصل شد من را به این مسیر هدایت کرد که فارغ از نژاد، مذهب و در اوج رعایت کرامت انسانی افراد، به آن‌ها یاری رساند. گاهی اوقات زمانی که به کارهای خودم در طی سال‌ها نگاه می‌کنم، می‌بینم شاید کفه اشتباهاتم سنگین‌تر از اعمال نیکم بوده است، اما خداوند به لطف دعای خیر نیازمندان، هرگز من را چهره‌نما نکرد و آبرویم را حفظ کرده است.

رشیدپور می‌افزاید: به نظر من روزه ماه مبارک رمضان مانند سیم وصل به رحمت بیکران خداوندی است و این ماه به سبب حاکم بودن معنویت در آن، فرصت انجام کارهای نیک را بیش از هر زمان دیگر سال فراهم کرده است تا همه با کمک به مخلوقات خداوند، زمینه رشد معنوی و فکری خود را مهیا کنیم و فقط از طریق همکاری و ید واحده می‌توان به فرمایشات مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» در خصوص محرومیت‌زدایی و شکوفایی کشور جامه عمل پوشاند و این کار به‌طور حتم محال نیست چراکه اگر غیرازاین بود، خداوند ایده این نوع تفکر و بینش را در نهاد انسان‌ها نمی‌گذاشت.

این داوطلب نیکوکار تأکید می‌کند: اگرچه توان مالی من شاید اجازه ندهد تا کارهای خیر را به‌تنهایی انجام دهم اما من به وسع خود و با همین کمک مالی ناچیزم، سعی می‌کنم با تبلیغ، روزبه‌روز بر همراهان راه خیر در جمعیت هلال‌احمر افزوده تا گره‌ای از مشکلات افراد آسیب‌پذیر و بیمار باز شود.

رشیدپور که در طی هرسال، تا ۲ میلیارد ریال تنها برای آزادی زندانیان نیازمند اهدا می‌کند، اشاره می‌کند که همه جای ایران سرای من است، بنابراین باوجودی که ساکن تهران هستم اما بار‌ها به همراه دوستان نیکوکار برای گرفتن رضایت به دیدار اولیای دم در شمال و جنوب کشور رفته‌ام و از میان ۱۰ محکوم‌به اعدام، بدین ترتیب توانسته‌ایم ۶ تن از آن‌ها را از چوبه دار نجات دهیم. حتی یک بارهم به یک هم‌وطن ارمنی محکوم‌به اعدام در زندان رجایی شهر کمک کردم و زمانی که او از مرگ نجات پیدا کرد من چندین ساعت از شوق گریه می‌کردم.

وی بابیان اینکه گاهی کار خیر می‌تواند یک گفتگوی ساده باشد، اضافه کرد: یک روز زمانی که محصل بودم به مدرسه رفتم و دیدم بسیاری از همکلاسی‌هایم به جبهه رفتند، من هم ۷۲ ماه در جبهه حضور داشتم و وقتی می‌دیدم که پزشکان، مهندسان و گلچین‌های روزگار به شهادت می‌رسیدند، احساس گناه می‌کردم که چرا من به این فیض نرسیده‌ام اما امروز وقتی می‌توانم با فعالیت خیر و داوطلبانه در نهادهای حمایتی، به کسی کمک کنم خدا را شکر می‌کنم، حتی اگر این کمک‌ها یک مشاوره و همفکری، و یا تأمین هزینه درمان باشد.

گفتنی است رشیدپور در جریان بازدید خیرین جمعیت هلال‌احمر از بیمارستان موقوفه نور افشار، به درخواست پدر یکی از بیماران، نزدیک به ۲۰ میلیون ریال را برای تهیه سمعک اهدا کرد و علاوه بر آن، طی چند سال اخیر با همراهی دیگر نیکوکاران داوطلب، سوئیت‌هایی را برای ملاقات در زندان‌های کشور و بندزنان احداث کرده است.

ارسال نظر: