در دیدار با نمایندگان و سازمان‌های اسلامی در پاریس مطرح کرد؛

ظریف: مهم‌ترین بی‌عدالتی، بی‌عدالتی علیه فلسطین است

کدخبر: 2041917

وزیر امورخارجه با تاکید بر این که مهم‌ترین بی‌عدالتی، بی‌عدالتی علیه فلسطین است گفت: ما باید در مقابل حملات و خشونت‌ها، اختلافات‌مان را به حداقل برسانیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه با حضور در ضیافت افطار در محل اقامت سفیر ایران در حضور نمایندگان کشورهای اسلامی و سازمان‌های مسلمان پاریس بر اتحاد جهان اسلام تاکید کرد.

ظریف گفت: در جهان اسلام نیاز داریم نشان دهیم چگونه می‌توانیم خودمان با تروریسم که اسلام و جهان اسلام را در برگرفته مبارزه کنیم.

وی افزود: ما باید جهانی فکر کنیم. باید فکر کنیم چگونه باید با بی‌عدالتی‌ها، برای پیدا کردن پیروان جدید دین اسلام تلاش کنیم.

ظریف در ادامه سخنان خود با تاکید بر این‌که مهم‌ترین بی‌عدالتی، بی‌عدالتی علیه فلسطین است گفت: ما باید در مقابل حملات و خشونت‌ها، اختلافات‌مان را به حداقل برسانیم.

وزیر خارجه کشورمان با بیان این‌که همه ما نیاز داریم برای این مشکل کنار هم باشیم چرا که این دین یک دین منحصر به یک جغرافیا و یک منطقه نیست گفت: ما به دینی تعلق داریم که اعتقاد دارد هر انسان مثل همه بشر است و کشتن یک انسان مثل کشتن همه انسان‌هاست. ما به دینی تعلق داریم که همه دنیا را به عنوان یک کل متحد در نظر می‌گیرد.

ظریف با بیان این‌که برای مسلمان سخت نیست که به دنیا بفهمانند دینش یک دین جهان شمول است گفت: نبودن ما در کنار هم یعنی باختن همه ما با هم. ما اگر کنار هم نباشیم همگی بازنده خواهیم بود.

خبرگزاری صدا وسیما نوشت: وزیر خارجه کشورمان که به پاریس سفر کرده است، در نشست غیر رسمی با نمایندگان رسانه ها و محققان فرانسوی دیدار کرد.

ظریف در ادامه برنامه‌های خود در سفر به فرانسه، روز چهارشنبه با لارشه رئیس سنای فرانسه دیدار و پس از آن در جلسه استماع در کمیسیون امور خارجه دفاع و نیروهای مسلح سنا به ریاست رافارن در مجلس سنا شرکت خواهد کرد. هم‌چنین قرار است وزیر امور خارجه کشورمان پیش از ظهر روز چهارشنبه با بارتلون رئیس مجلس ملی در محل مجلس ملی فرانسه دیدار و سپس در موسسه ملی کشورداری آنا سخنرانی کند.

دیدار با فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه در محل کاخ الیزه و هم‌چنین دیدار با همتای فرانسوی از دیگر برنامه‌های عصر روز چهارشنبه وزیر امور خارجه کشورمان در پاریس خواهد بود. یکی از برنامه‌های مهم در این سفر دو روزه دیدار ظریف با رئیس کمپانی ایرباس در محل وزارت اقتصاد فرانسه است که در این دیدار، در مورد خرید 118 فروند هواپیمای ایرباس گفتگو خواهد شد.

بر اساس اطلاعیه ایران ایر، در پی صدور مجوزهای لازم از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت آمریکا تفاهم‌نامه خرید هواپیما بین هما و کمپانی بویینگ در خردادماه سال جاری امضا شد.

پس از سفر نمایندگان بویینگ به ایران و چند دور مذاکره دو طرف بر سر فروش هواپیما به شکل اجاره به شرط تملیک (لیزینگ) به تفاهمی ابتدایی دست یافتند که نهایی‌شدن این قرارداد منوط به اخذ مجوزهای لازم از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت آمریکا خواهد بود.

براساس اعلام ایران ایر، در قالب این تفاهم‌نامه بویینگ تعدادی هواپیما از خانواده نسل جدید 737 و همچنین مدل‌های 300ER و 900 از خانواده بویینگ 777 به ایران خواهد فروخت.

ایسنا نوشت: وزیرخارجه کشورمان عصر روز چهارشنبه پاریس را به مقصد آمستردام پایتخت هلند ترک خواهد کرد.

ارسال نظر: