در پی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا؛

"تگزاس" و "کالیفرنیا" هم خواستار جدایی از آمریکا شدند

کدخبر: 2042560

"جنبش ملی‌گرای تگزاس" آمریکا اطمینان دارد مردم این ایالت در سال ۲۰۱۸ به استقلال آن از آمریکا رای می‌دهند و اکنون فرماندار این ایالت باید به درخواست "تگزیت" مردم آن پاسخ دهد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، به نقل از راشاتودی، تگزاس پیش از این نیز در سال 1861 یعنی 155 سال پیش از ایالات متحده جدا شد و به عضویت "ایالات موتلفه آمریکا" درآمد؛ گروهی که با شکستش در جنگ داخلی آمریکا، تگزاس را مجددا مجبور به عضویت در ایالت متحده کرد. اکنون به نظر می‌رسد که تاریخ در حال تکرار خود است چرا که با به جریان افتادن جنبش ناسیونالیست تگزاس احتمال تکرار این مساله به زودی وجود خواهد داشت.

دنیل میلر، رئیس این جنبش روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: پیروزی حامیان خروج از اتحادیه اروپا در انگلیس درها را برای "تگزیت" و داشتن مکالمه‌ای بزرگانه درباره استقلال و رای نهایی مردم بازکرد.

با کسب 261 هزار و 231 حامی در وب سایت رسمی‌اش، جنبش ناسیونالیست تگزاس از مردم این ایالت خواسته تا باز هم به این جنبش بپیوندند و فشار را بر گرِگ ابوت، فرماندار این ایالت جهت فراهم کردن مقدمات رای استقلال از آمریکا افزاش دهند.

به گفته میلر، تگزاس با داشتن اقتصادی به ارزش 6 / 1 تریلیون دلار در صورت جدایی از ایالت متحده در بین 10 اقتصاد برتر جهان جای خواهد گرفت.

اما تگزاس تنها نقطه در جهان نیست که تحت تاثیر رای خروج مردم انگلیس قرار گرفته است.

لوییس مارنیل، رئیس کمپین "آری به استقلال کالیفرنیا" نیز در این باره به خبرنگار رویترز گفته است: ما قصد داریم تا با برگزاری رفراندوم خروج روند مشابهی را در کالیفرنیا به راه بیاندازیم و از حق خودمان برای تصمیم گیری آزادانه بهره مند شویم.

پیش از رفراندوم روز پنجشنبه انگلیس، نظرسنجی‌ها نشان داده بودند که 6 / 23 درصد مردم آمریکا از ایده خروج از ایالات متحده حمایت می‌کنند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: