پلارک در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

بازسازی حرم حضرت زینب (س) به طور کامل انجام شده است/ طرح توسعه حرم را در دستور کار داریم

کدخبر: 2043164

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: کار بازسازی حرم حضرت زینب (س) به طور کامل تمام شده است و الان طرح توسعه این حرم را تا ۳ برابر در دستور کار داریم.

حسن پلارک در گفتگو با خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، درباره بازسازی حرم حضرت زینب (س) گفت: خوشبختانه حرم این حضرت بعد از تعرض داعش آسیب جدی ندید و تنها چند بار خمپاره به اطراف حرم اصابت کرد که ترکش های آن به دیوارها، گنبد و گلدسته ها آسیب جزئی وارد کردند؛ با این حال ستاد ما در خوزستان به سرعت کارهای بازسازی حرم را انجام داد و الان کارهای بازسازی حرم به طور کامل انجام شده است.

وی ادامه داد: گنبد حضرت زینب (س) در 3 نقطه مورد اصابت ترکش خمپاره ها قرار گرفت؛ همچنین گلدسته ها در 2 نقطه و بدنه رواق ها نیز در چندین نقطه اصابت ترکش را داشتند که همگی بازسازی شده است؛ همچنین کف صحن را نیز تعمیر کردیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار داشت: حرم حضرت زینب (س) علاوه بر مشکلاتی که بر اثر اصابت ترکش ها داشت، با مسائلی از جمله سیستم های تاسیساتی حرم، تعویض درب حجره های اطراف حرم و همچنین تعویض برخی از درب های خود حرم نیز مواجه بود که ما در حین بازسازی این مشکلات را نیز برطرف کردیم و امروز خوشبختانه با توجه به آزادسازی منطقه زینبیه، زائران زیادی از جمله زائران لبنانی، سوری و عراقی به حرم حضرت زینب (س) می آیند.

پلارک با بیان اینکه بازسازی حرم حضرت زینب (س) به طور کامل تمام شده است، افزود: از آنجایی که این حرم خسارت جدی ندیده بود، هزینه بالایی برای بازسازی آن صرف نشد، به گونه ای که شاید کمتر از 15 میلیارد تومان برای بازسازی حرم و رفع مشکلات موجود در سیستم های تاسیساتی و .... هزینه شده است.

وی به طرح توسعه حرم حضرت زینب (س) اشاره کرد و گفت: طرح توسعه فضای حرم را در دست داریم که با اجرایی شدن آن فضای حرم حضرت زینب (س) به 3 برابر افزایش می یابد که البته با توجه به مسائل امنیتی هنوز این طرح اجرایی نشده است، علاوه بر آن طرح بازسازی مصلی مخصوص زائران ایرانی در حرم را در دست داریم که در دوران جنگ خسارت جدی دیده است و این طرح را نیز در اولین فرصت اجرایی خواهیم کرد.

ارسال نظر: