سینمای ایران به دغدغه‌ مقام معظم رهبری پاسخ بدهد

کدخبر: 2043189

مقام معظم رهبری همزمان با سالروز حادثه ۷ تیر ماه از نپرداختن به این حادثه‌ مهم در آثار هنری از جمله سینما گله کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای ۷ تیر و شهیدان مدافع حرم، حادثه هفتم تیر ماه سال ۱۳۶۰ را حادثه‌ای بزرگ و حاوی درس‌ها و عبرت‌ها خواندند و با گله از کم کاری‌ها برای معرفی رویدادها و حوادث مهم انقلاب اسلامی و شهدا به نسل امروز خاطرنشان کردند: بعد از گذشت ۳۵ سال هنوز یک فیلم سینمایی یا یک نمایش یا یک رمان درباره حادثه هفتم تیر و شهید بهشتی و شهدای این حادثه نداریم و اگر این حادثه تاکنون زنده مانده است، فقط به دلیل روحیه انقلابی خود مردم است.

ایشان با اشاره به نگارش کتاب‌های مربوط به عملیات و شهیدان دوران دفاع مقدس، همه مردم بویژه جوانان را به مطالعه دقیق این کتاب‌ها توصیه کردند و گفتند: اگرچه در این زمینه کتاب‌های زیادی به رشته تحریر درآمده است اما هنوز زمینه نگارش کتاب‌های بسیاری درباره ابعاد و زوایای مختلف دفاع مقدس و شهیدان والامقام جنگ وجود دارد، زیرا رفتار، گفتار و نحوه حرکت هر یک از شهیدان، دریچه‌ای به سوی یک دنیای معرفتی است.

همچنین آن‌طور که در سایت مقام معظم رهبری در تاریخ 1 تیر ماه امسال درباره‌ی دیدار شاعران با ایشان منتشر شده، آمده است: «وقت اذان است دیگر، صفوف نماز جماعت مرتب می‌شود. شاعران به رهبری اقتدا می‌کنند و نماز را به جماعت می‌خوانند. بعد از نماز داخل اندرونی می‌شویم برای صرف افطار. سر سفره هم نگاه‌ها به حضرت آقاست. وحید جلیلی سر سفره نزدیک‌تر می‌شود. آقا در آغوشش می‌گیرد و او را می‌بوسد. جلیلی مجموعه‌ای از خاطرات شفاهی درباره‌ی قیام گوهرشاد را نشان می‌دهد و فعالیت‌هایی که در این حوزه داشته است. آقا می‌فرمایند: «کاش این کار زودتر اتفاق می‌افتاد. چون خیلی‌ها دیگر نیستند.» ذکر و خیری هم از آقای بهلول می‌کند. جلیلی با لبخند می گوید: مادر خود ما البته خاطرات زیادی دارد. آقا می‌گویند این کارها خوب است، اما تاریخ‌نگاری صرف کفایت نمی‌کند. باید فیلم ساخته شود. نام کارگردانی را هم می‌برند و می‌گویند مثلا فلانی باید در این‌باره فیلم سینمایی بسازد».

پس از این سخنان که در فاصله‌ی کمتر از چند روز از سوی مقام معظم رهبری مطرح می‌شود، این ضرورت به اهالی هنر و همچنین مسوولان سینمایی گوشزد می‌شود که نسبت به ساخت پروژه‌های تاریخی انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

ارسال نظر: