معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی:

فراخوان حضور بیمه شدگان برای دریافت کمک هزینه ازدواج شوخی اینترنتی بود

کدخبر: 2043627

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: انتشار فراخوان حضور افراد بیمه شده برای دریافت کمک هزینه ازدواج شوخی اینترنتی بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، محمد حسن زدا گفت: سازمان تامین اجتماعی بر اساس ماده 85 قانون تامین اجتماعی موظف به پرداخت کمک هزینه ازدواج به بیمه شدگان است.

وی افزود: این قانون از سال های گذشته جاری است و همچنان نیز ادامه خواهد داشت.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تعلق کمک هزینه ازدواج به افراد بیمه شده خاطرنشان کرد: نمی دانم چرا در فضای مجازی به موضوع کمک هزینه اردواج پرداخت شده است اما به هر ترتیب بیمه شدگانی که در زمان ازدواج رابطه بیمه ای آنان با سازمان تامین اجتماعی قطع نشده باشد مشمول دریافت کمک هزینه ازدواج خواهند شد.

زدا رسمی بودن و بار نخست بودن ازدواج را از دیگر شرایط پرداخت کمک هزینه ازدواج اعلام کرد.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه پرداخت کمک هزینه ازدواح به بیمه شدگان مورد به مورد متفاوت است مبلغ 812 هزار تومان را نادرست خواند و افزود: براساس قانون، این سازمان به مشمولان دریافت کمک هزینه ازدواج، میانگین دو سال آخر حقوق و مزایای بیمه شدگان را می پردازد.

زدا تاکید کرد: امکان دارد میانگین دریافتی حقوق و مزایای بیمه شده ای در دو سال آخر قبل از ازدواج سه میلیون تومان باشد که تامین اجتماعی نیز به همین میزان کمک هزینه پرداخت می کند.

وی گفت: در صورتی که زن و شوهر، بیمه شده اصلی این سازمان تامین اجتماعی باشند کمک هزینه ازدواج به هر دو بیمه شده اختصاص خواهد یافت حتی اگر از زمان ازدواج آنان 20 سال گذشته باشد.

ارسال نظر: