"پژوهش‌های قرآنی" شهید صدر منتشر شد

کدخبر: 2043666

هم‌زمان با ایام ماه مبارک رمضان "پژوهش‌های قرآنی" که ترجمه مجموعه "المدرسة القرآنیة" آیت‌الله شهید سید محمد باقر صدر است از سوی پژوهشگاه شهید صدر و با ترجمه سید جلال میرآقایی به انتشار رسید.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، «پژوهش‌های قرآنی» مجموعه‌ای از درس‌گفتارهای تفسیری و مقالات قرآنی شهید صدر است که برای اولین بار به‌‌طور کامل به فارسی ترجمه شده و سه بخش اصلی دارد:

تفسیر موضوعی قرآن کریم: این بخش درس‌‌های تفسیری شهید صدر در آخرین‌ سال‌‌های زندگی او است که در آن پس از نقد روش‌‌های گوناگون تفسیری،‌ با تبیین «نظریة ‌الإستنطاق» به عنوان روش برگزیده در تفسیر موضوعی به بررسی مصداقی دو موضوع یعنی «سنتهای تاریخ،‌ انواع و ویژگیهای آن» و «عناصر و روابط جامعه» در پرتو قرآن کریم می‌پردازد.

بخش دوم مجموعه درس‌هایی درباره علوم قرآن است که خود آن شهید بزرگوار، برای تدریس در «دانشکده اصول‌الدین» بغداد نگارش نموده است.

بخش سوم، سه مقاله از مقالات قرآنی شهید صدر در مجله «الأضواء» است که در آنها موضوعات «عمل صالح در قرآن» و «آزادی در قرآن» و «بهانه‌هایی که مبلغان اسلام با آن روبه‌رو می‌شوند» با رویکردی کاربردی مورد بررسی قرار گرفته‌ است.

«پژوهش‌های قرآنی» با توجه به دربرداشتن نظریه شهید صدر در تفسیر موضوعی از مهم‌‌ترین آثار وی قلمداد می‌‌شود که می‌‌تواند نقش بسزایی در تحول رویکرد تفسیری و پیشرفت آن به‌‌سوی نظریه‌‌پردازی و تولید علم دینی، ایفا کند.

این کتاب در ٣٩۵ صفحه و به قیمت ٢١۵٠٠٠ریال عرضه می‌شود و علاقمندان می‌توانند برای آشنایی بیشتر و خرید اینترنتی آن به آدرس زیر مراجعه کنند.

ارسال نظر: