تلاش بی‌وقفه اسکاتلند برای باقی ماندن در اتحادیه اروپا

کدخبر: 2043667

وزیر اول اسکاتلند در ادامه تلاش‌هایش برای حفظ کشورش در اتحادیه اروپا با رئیس پارلمان اروپایی دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "نیکولا استورجن"، وزیر اول اسکاتلند قرار است امروز (چهارشنبه) با مارتین شولتز، رئیس پارلمان اروپایی دیدار و درباره حفظ کشورش در اتحادیه اروپا با وی گفت‌وگو کند.

استورجن همچنین قرار است با ورهوفستات، نخست وزیر سابق بلژیک و رهبرگروه لیبرال در پارلمان اروپایی دیدارکند.

با این حال گفته می‌شود دونالد تاسک، رئیس شورای اروپایی به علت زمان مناسب قرار نیست با استورجن دیدار کند.

وزیر امور اسکاتلند پس از آن به بروکسل سفر کرد که نمایندگان مجلس این کشور طی یک رای گیری به وی اختیار انجام مذاکرات با نهادهای اتحادیه اروپا و همچنین دولت انگلیس را جهت حفظ این کشور در این اتحادیه دادند.

پس از رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا در حالی که اکثر مردم اسکاتلند حامی ابقا در این اتحادیه بودند استورجن گفته، برای حفظ جایگاه اسکاتلند در اروپا هر گزینه‌ای باید روی میز باشد.

وی پیش از آغاز سفرش به بروکسل گفت: هدف من در حال حاضر این است که نشان دهم رای مردم اسکاتلند در رفراندوم انگلیس متفاوت بوده و این خواسته و تمایل در کشورما وجود دارد که ارتباط با اتحادیه اروپا و جایگاه ما در این اتحادیه حفظ شود.

استورجن ادامه داد: هدف دوم من این است که روند بررسی گزینه‌های پیش روی اسکاتلند را آغاز کنم. من می‌دانم که مسیری طولانی در مقابل ما قرار دارد که احتمالا مسیری سخت و پرچالش خواهد بود اما من مصمم هستم که هرگام احتمالی که منافع اسکاتلند را تامین کند بردارم.

سفر وزیر اول اسکاتلند همزمان با نشست سران شورای اروپا به ریاست تاسک صورت می‌گیرد در این نشست غیررسمی سران کشورها قرار است درباره تاثیرات سیاسی و عملی رفراندوم انگلیس گفت‌وگو کنند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: