برگزاری رزمایش موشکی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن

کدخبر: 2043682

کره‌جنوبی، ژاپن و امریکا با هدف آنچه مقابله با تهدید رو به رشد کره شمالی خوانده شده رزمایش موشکی سه‌جانبه و بی سابقه‌ای برگزار کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، این رزمایش، روز سه شنبه در آب‌های هاوایی برگزار شده و در آن سیستم ضد موشکی «ایجِس» اهداف بالستیک را ردگیری کرد و مورد آزمایش قرار گرفت.

فرماندهی امریکا در اقیانوس آرام در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این رزمایش «همه شرکت کنندگان قابلیت همکاری، کانال‌های ارتباطی، جمع آوری داده‌ها و قابلیت ارزیابی را تقویت کردند.»

پرس تی وی نوشت: دریابان "نورا تایسون"، فرمانده ناوگان سوم امریکا نیز این رزمایش را تمرینِ پاسخ به حمله موشکی کره شمالی توصیف کرد و گفت: «رابطه قوی هر سه کشور شرکت کننده تقویت شده است.»

وزارت خارجه کره شمالی این رزمایش سه‌جانبه را به عنوان «تحریک نظامی دیگر امریکا» محکوم و اعلام کرد پیونگ یانگ در صورت تهدید، تمایل به انجام یک «حمله اتمی پیشگیرانه» دارد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی نیز رزمایش روز سه شنبه کره‌جنوبی، ژاپن و امریکا را بخشی از «سناریوی سلطه طلبانه برای اخلال در صلح و امنیت منطقه» دانسته که از سوی این 3 کشور دنبال می‌شود.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی 2 تیر امسال با تمجید از آزمایش موفقیت‎آمیزِ یک موشک میان‌بردِ جدید در این کشور به نام موسادان از آن به عنوان یک تهدید مستقیم علیه پایگاه‎های نظامی امریکا در سراسر اقیانوس آرام نام برد.

رهبر کره شمالی که شخصاً آزمایش موشکی موسادان را نظارت می کرد از آن به عنوان «یک رویداد بزرگ» یاد کرد که قدرت بازدارندگی هسته‌ای کره شمالی را به شکل قابل توجهی افزایش می‎دهد.

کیم گفت: «ما قطعاً توانایی حملۀ سراسری و عملی به امریکایی‌ها را در عرصۀ عملیاتیِ اقیانوس آرام داریم.»

زرادخانه هسته‌ای کره شمالی از روز جمعه (14 اسفند) به دستور کیم‌ جونگ-اون، رهبر این کشور در حالت «حمله پیشگیرانه» قرار گرفت. امریکا نیز اعلام کرده است تهدید حمله اتمی کره شمالی را جدی می‌گیرد.

کره شمالی تاکنون چندین آزمایش اتمی و موشکی انجام داده و به همین دلیل با شدیدترین تحریم‌های سازمان ملل در طی دو دهۀ گذشته روبرو شده است.

ارسال نظر: