تلاش‌ نمایندگان انگلیس برای برگزاری همه پرسی دوم

کدخبر: 2043684

دو نماینده انگلیس تلاش‌های خود را برای برگزاری همه پرسی دوم خروج انگلیس از اتحادیه اروپا آغاز کرده‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: دو نماینده انگلیس ضمن آغاز تلاش برای برگزاری همه پرسی دوم خروج از اتحادیه اروپا تاکید کرده اند که رای دهندگان باید این شانس را داشته باشند که طرح خروج این کشور از اتحادیه اروپا را پیش از آغاز رسمی مذاکرات، تایید یا رد کنند.

اعلام نتایج همه پرسی روز پنجشنبه گذشته، میلیون ها رای دهنده انگلیسی شوکه کرده است. 52 درصد مردم انگلیس در این همه پرسی خواستار خروج از اتحادیه اروپا شده اند و تنها 48 درصد از ادامه عضویت در این اتحادیه حمایت کرده اند.

گرایانت دیویس نماینده حزب کارگر با ارسال درخواست رسمی به پارلمان، تاکید کرد: شهروندان انگلیس باید با شرایط و مفاد خروج از اتحادیه اروپا موافقت کنند؛ اگر راضی نشدند؛ این فرصت باید به آنها داده شود تا در رای گیری مجددی در خصوص ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا تصمیم گیری کنند.

جوناتان ادواردز دیگر نماینده انگلیسی نیز از این طرح حمایت کرده است. بیش از 4 میلیون نفر از مردم انگلیس نیز با امضای طوماری خواستار برگزاری همه پرسی دوم شده اند.

روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رسما زمانی آغاز خواهد شد که نخست وزیر این کشور ماده 50 معاهده لیسبون را امضا کند. پس از امضای این ماده قانونی، روند 2 ساله خروج انگلیس از اروپا آغاز می شود.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس اعلام کرده است که قصد دارد در اکتبر از این سمت استعفا دهد. این تصمیم پس از آن اتخاذ شده است که مردم انگلیس در همه پرسی اخیر از خروج این کشور از اتحادیه اروپا حمایت کرده اند.

ارسال نظر: