ترس رژیم صهیونیستی از افزایش توان نظامی حزب الله

کدخبر: 2043741

ارقام و آمارهای مراکز پژوهشی و تحقیقاتی ارتش رژیم صهیونیستی در بررسی توان رزمی حزب الله که دال بر افزایش اقتدار و توان رزمی آن در مقایسه با سال ۲۰۰۶ و جنگ ۳۳ روزه بود، وحشت صهیونیست‌ها را از کابوس شکست دو چندان کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سرهنگ الون مدنس فرمانده تیپ 300 در ارتش رژیم صهیونیستی در حال گشت و عبور از برجهای دیده بانی که در مرزهای لبنان نصب شده بود، به گزارشگر رژیم صهیونیستی گفت: حزب الله تحرکات ما را زیر نظر دارد همانگونه که ما آنها را تحت نظر داریم.

وی افزود: مناطقی که خارج از دید ماست ما را بیشتر از این نقاط که در معرض دید ما قرار دارد نگران می کند.

گزارشگر صهیونیست گفت: حزب الله از یک سازمان تروریستی به یک ارتش مجهز و مسلح که همچنان در حال افزایش توان رزمی خود است، تبدیل شده است.

العالم نوشت: حزب الله در زمینه فن آوری تجسس و جمع آوری اطلاعات گام بلندی برداشته و پهبادهای بسیاری در اختیار دارد.

حزب الله همچنین فن آوری کنترل از راه دور را نیز در اختیار دارد.

نوعام تیفون فرمانده سابق سپاه شمال در ارتش رژیم صهیونیستی گفت: حزب الله با وجود توان رزمی بالا شمار بسیاری از نیروی خود را در جنگ با گروههای تکفیری سوریه از دست داد. اما از سویی در زمینه جنگ چریکی توانمندی بسیاری را کسب کرده است. با توجه به این یافته حزب الله امکان فعال کردن جبهه اسرائیل و جنگ در دو جبهه همزمان را ندارد.

گزارشگر صهیونیست خارطرنشان کرد: آمارها و مطالعات عکس ادعای برخی مسؤولین را ثابت می کند. بر اساس آمارهای ارتش در صورت فعال شدن جبهه اسرائیل، حزب الله روزانه با 1500 خمپاره و موشک اسرائیل را هدف قرار می دهد.

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد شمار رزم جویان حزب الله در سال 2006 ، 17 هزار رزمنده بود در حالی که در سال 2016 تعداد رزمنده های حزب الله 45 هزار نفر می باشد. در جنگ 2006 شمار موشکهای کوتاه برد حزب الله 10 هزار فروند بود در حالی که شمار این موشکها در حال حاضر 100 هزار فروند می باشد. موشک های کوتاه برد به اراضی بندر حیفا اصابت می کند.

موشکهای میان برد حزب الله در جنگ 2006 ، 800 فروند بودند در حالی که شمار آنها به چند هزار رسیده است.

موکشهای دور برد در جنگ 2006 حدود 50 موشک برآورد شده در حالی که پیش بینی شمار آنها در حال حاضر به بیش از 1000 فروند می باشد.

گزارشگر صهیونیست گفت: بنابراین پیش بینی می شود جنگ آینده با حزب الله دشوار تر و با تلفات و خسارتهای چند برابر بیشتر از جنگ 33 روزه خواهد بود و جبهه داخلی و مناطق غیر نظامی بیشترین تلفات را می دهند. سامانه پدافندی گنبد آهنین و عصای جادوگر تنها مناطق نظامی و راهبردی را تحت پوشش و حمایت خود قرار می دهد.

سرهنگ الون مدنس فرمانده تیپ 300 اسراییل در این باره گفت: جنگ آینده با حزب الله بسیار خطیر و با تلفات سهمگین خواهد بود.

ارسال نظر: