سینما در هفته‌ای که گذشت؛

دلیل حضور مهران احمدی در ترکیه یک روز قبل از انفجار تروریستی/ ابراهیم حاتمی‌کیا و نادر طالب‌زاده راهی بیمارستان شدند

کدخبر: 2043895

سینما در هفته‌ای که گذشت با خبرهای متنوعی همراه بود، از دلیل حضور مهران احمدی در ترکیه یک روز قبل از انفجار تروریستی تا بستری شدن ابراهیم حاتمی‌کیا و نادر طالب‌زاده در بیمارستان.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، سینما در هفته ای که گذشت با خبرهای متنوعی همراه بود، از دلیل حضور مهران احمدی در ترکیه یک روز قبل از انفجار تروریستی تا بستری شدن ابراهیم حاتمی کیا و نادر طالب زاده در بیمارستان.

ماجرای جالب «مهران احمدی» از فرودگاه ترکیه

مهران احمدی گفت: ما برای انجام کارهای مربوط به تئاتر «پایتخت» به همراه امیرحسین رستمی و ریما رامین‌فر سفری کوتاه به ترکیه داشتیم و خوشبختانه یک روز قبل از وقوع حوادث تروریستی اخیر از ترکیه به ایران آمدیم .

وی افزود: ما روز قبل یعنی سه‌شنبه حدود ساعت 2 نیمه شب به ایران برگشتیم که البته آن هم با ماجرای جالبی همراه است و نزدیک بود ماندنی شویم.ماجرا هم از این قرار بود که پاسپورت خانم رامین‌فر گم شده بود و درست در لحظات پایانی پیدا شد و اگر پاسپورت ایشان پیدا نشده بود احتمالا بازگشت ما هم به تاخیر می‌افتاد .

آغاز اکران «زاپاس» نیک‌نژاد از امروز در سینماهای کشور

فیلم سینمایی «زاپاس» به نویسندگی و کارگردانی برزو نیک نژاد و تهیه کنندگی سیدامیر پروین حسینی که اواخر پاییز سال گذشته در شمال کشور فیلمبرداری شد، با حضور در جشنواره فجر 35 توانست در میان بهترین فیلمها از نگاه مردمی قرار گیرد. ضمن اینکه شبنم مقدمی برای بازی در زاپاس از این جشنواره برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد و ایمان امیدواری نامزد دریافت سیمرغ بهترین طراحی چهره بود .

این در حالی است که مراسم اکران خصوصی فیلم نیز که چهارشنبه هفته گذشته در پردیس کوروش برگزار شد، با استقبال هنرمندان همراه بود .

امیر جعفری، ریما رامین فر، جواد عزتی، الناز حبیبی، احمد مهران فر، شبنم مقدمی، نرگس رمضانی همراه با هنرمند خردسال ماهان نصیری بازیگران اصلی فیلم جدید نیک نژاد بوده‌اند. «زاپاس» یک کمدی اجتماعی است که داستان یک تیم فوتبال دسته سومی را روایت می‌کند. این تیم به دسته دوم صعود می‌کند وسعید در بازی آخر دچار مصدومیت تاندون پا می‌شود و سلامتی‌اش به خطر می افتد و همین اتفاق، دستمایه وقوع ماجراهای جالبی می‌شود که زندگی او و اطرافیانش را دستخوش تغییراتی می‌کند .

«زاپاس» با 23 سینما در تهران و هفت سینما در شهرستان از چهارشنبه 9 تیر ماه استارت می زند. استقلال، آزادی، ملت، زندگی، راگا، تماشا، ماندانا، موزه سینما، حافظ، کیان، ایران، چارسو، جی، تیراژه، پیام، سمرقند، جوان، شاهد، بهمن، فرهنگ فلسطین، شکوفه و مرکزی سینماهایی هستند که در تهران این فیلم را نمایش می‌دهند .

نیک فیلم سینمایی « ناخواسته» را نیز در نوبت نمایش دارد. فیلمی که نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی از جشنواره سی و دوم فیلم فجر بود .

سایر عوامل اصلی این پروژه عبارتند از: مدیر تولید: وحید مرادی، طراح صحنه: مهدی دیلمی، مدیر فیلمبرداری: مسعود سلامی، طراح لباس: مجید لیلاجی، مدیر صدابرداری: امیر حاتمی، طراح گریم: ایمان امیدواری، دستیار یک کارگردان: حامد مختاری، برنامه ریز: احسان سجادی حسینی، عکاس: ناصر سجادی حسینی و مشاور رسانه‌ای: هادی داداشی .

ابراهیم حاتمی‌کیا در بیمارستان بستری شد

طبق پیگیری‌های انجام شده ابراهیم حاتمی‌کیا صبح امروز در بیمارستان بستری شد نیاز به یک جراحی ساده دارد که هنوز زمان آن را پزشک معالج وی تعیین نکرده است .

کارگردان فیلم سینمایی «بادیگارد» ابراهیم حاتمی‌کیا که همچنان در اکران ماه مبارک رمضان توانسته مخاطبان خود را داشته باشد صبح امروز در بیمارستانی به بستری شد.

برپایه این گزارش به نقل از خبرگزاری فارس،‌علت بستری شدن این کارگردان سنگ کیسه صفرا بوده است که نیاز به یک جراحی ساده دارد و جای نگرانی خاصی وجود ندارد. بعد از انجام کارهای پزشکی لازم پیش بینی می‌شود که طی چندروز آینده ابراهیم حاتمی‌کیا بعد از انجام جراحی از بیمارستان مرخص خواهد شود .

همچنین تا این لحظه زمان جراحی حاتمی‌کیا مشخص نیست و پزشک معالج وی نظر مشخصی در ارتباط با زمان آن نداده است .

آغاز پخش «هفت» از هفته آینده

ناصر کریمان، مدیرگروه اجتماعی شبکه سه سیما درباره پخش سری جدید این برنامه گفت: برنامه سینمایی «هفت» از روز جمعه 18 تیر ماه با اجرای بهروز افخمی و گروه قبلی روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود .

وی افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده و طبق برنامه‌‌های روتین «هفت» پس از وقفه‌ای در ماه رمضان با تولید و سوژه‌های تازه تر پس از ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما پخش می‌شود .

کریمان اضافه کرد: با ایجاد تغییراتی در آیتم و چیدمان برنامه‌ها مخاطبان سینمایی برنامه «هفت» را جذاب‌تر می‌بینند .

«هفت» یکی از معدود برنامه‌های تحلیلی سینمایی در تلویزیون است که توانسته با جذابیت و جنجالهای سینمایی مخاطبان زیادی را پای نقدهای شفاهی سینمایی نگه دارد .

برنامه «هفت» از زمانی که به تلویزیون آمد سه بار خانه تکانی اساسی کرده است. دوره‌ی اول آن با کارگردانی، تهیه‌کنندگی و اجرای فریدون جیرانی و دوره‌ی دوم آن با تهیه‌کنندگی واجرای محمود گبرلو اجرا شد .

سال گذشته پیش از ماه رمضان، آخرین قسمت از دوره دوم «هفت» با اجرای محمود گبرلو پخش شد و بعد از سه ماه تعلیق این برنامه، سری جدید « هفت» با اجرای بهروز افخمی روی آنتن شبکه سه سیما رفت .

سری سوم «هفت»، تک برنامه سینمایی تمام این سال‌های تلویزیون ایران، با بیان صریحی که انتخاب کرده، جان تازه‌ای گرفته است. افخمی از نقد به سینمای روشنفکری و مدیریت سینمایی هراسی ندارد و این خصیصه ای است که دوره های قبلی این برنامه از آن بی بهره بودند. شاید همین رک گویی ها و نقدهای جدی به جریان روشنفکری باعث شد که فضای رسانه‌ای وابسته به جریان شبه روشنفکری دنبال حاشیه سازی برای این برنامه باشد .

نادر طالب‌زاده بستری شد

نادر طالب‌زاده هنرمند،‌ مستندساز و فعال فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی به‌دلیل عارضه و نارسایی قلبی ساعاتی پیش در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان قلب تهران بستری شد .

طبق گفته پزشکان بیماری قلبی طالب‌زاده دارای سابقه بوده که به‌دلیل حجم بالای فعالیت‌های ایشان مجدداً تشدید شده است و باید به‌طور کامل چند روزی تحت نظر پزشکان در بخش مراقبت‌های ویژه قرار بگیرد .

برنامه «عصر» یکی از مهمترین و اثرگذارترین برنامه‌های چند سال اخیر وی در تلویزیون بوده است که با موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، مهمان خانه‌های ایرانیان از شبکه افق بوده است .

برنامه «راز « هم آرمان‌ها و ارزش‌های متعلق به جبهه انقلاب را با زبان فرهنگ هنر و رسانه و با نگاهی جهان‌شمول دنبال می‌کرد. برنامه راز از مجموعه برنامه‌هایی بود که جریانات آلترناتیو و ضد گفتمان سلطه از سرتاسر جهان مخاطب آن بودند و در موارد زیاد با حضور در این برنامه به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود می‌پرداختند .

طالب‌زاده در برنامه «راز» به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی پرداخت. او با تمرکز بر ظرفیت‌های بین المللی، توانسته است با نخبگان دانشگاهی و فعالان رسانه‌ای سرتاسر جهان ارتباط برقرار کند و خط جدیدی از گفت‌وگو در برابر جریان امپریالیسم به راه انداخته است .

همچنین برگزاری چند دوره جشنواره فیلم مردمی عمار، هالیوودیسم و راه‌اندازی شبکه افق و... بخشی دیگر از کارنامه ارزشمند طالب‌زاده است که به‌پشتوانه حضور او جمع زیادی از نیروهای جوان به جبهه فرهنگی انقلابی اسلامی پیوستند .

رونمایی از «ساحل امن» در جشنواره فیلم فجر

فیلمبرداری فیلم سینمایی » ساحل امن»پس از هفتاد روز فیلمبرداری در لوکیشن‌های دریایی (جزایر لارک، هرمز، قشم، تنگه هرمز، سواحل بندر عباس و اطراف میناب) به اتمام رسید، توسط کارگردان و یک گروه از متخصصین جلوه ‎ های ویژه رایانه‌ای در حال طی کردن مراحل تدوین و انجام امور فنی می‌باشد .

فیلم سینمایی ساحل امن روایت یک باند تروریستی و جاسوسی است با حمایت ناوهای بیگانه قصد ورود به کشور و به هم ریختن امنیت ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری را دارند .

دوین فیلم تقریبا دو ماه به طول انجامیده و همزمان با صداگذاری توسط آرش اسحاقی و آزادروش مراحل فنی از قبیل تصحیح رنگ، جلوه های ویژه رایانه ای و DCP کار برای تحویل به دفتر جشنواره فیلم فجر نیز انجام خواهد شد .

بنابراین گزارش، فیلم «ساحل امن» سومین فیلم بلند سینمایی کرامت پورشهسواری بعد از فیلم‌های سینمایی عشق فقط یک کلام، و شاید یک معجزه است. او کارگردانی سریال‌های سیگنال وارونه، مجموعه هشدارهای پلیس، تله فیلم‌های پدری به رنگ خورشید، آب و آینه ، پرونده ناتمام، دل آشوب، فریاد درون و موج منفی را برای شبکه اول سیما نویسندگی و کارگردانی کرده است .

ارسال نظر: