قدردانی حماس از کسانی که قضیه قدس و فلسطین را زنده نگه می‌دارند

کدخبر: 2044375

جنبش حماس و شاخه نظامی آن از همه کسانی که نمی‌گذارند قضیه قدس و مسجدالاقصی فراموش شود، قدردانی کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس به مناسبت روز جهانی قدس در بیانیه‌ای از بی تحرّکی بسیاری از ملت‌ها در قبال «قبله نخست مسلمانان و اینکه فقط با شعار از آن حمایت می کنند» انتقاد و تأکید کرد « قدس برای آنکه آزاد شود به کار و تلاش زیاد، نیاز دارد و به کمک به مقاومت دلاور فلسطین و در صدر آن گردانهای قسام نیازمند است تا به حضور اشغالگران صهیونیست در سرزمین پاک فلسطین پایان داده شود.»

باشگاه خبرنگاران نوشت: گردانهای عز الدین قسام تصریح کرد «شهر قدس همچنان در معرض یهودی سازی و اقدامات مکرر صهیونیستهاست و تلاشها برای تقسیم مسجد الاقصی ادامه دارد علاوه بر این هر روز به صحن‌های مسجد الاقصی حمله می شود و این حملات را نیز شهرک نشینان غاصب انجام می دهند و به صورت مداوم بر نمازگزاران فلسطینی سخت می گیرند و آنان را اذیت و آزار می کنند.»

شاخه نظامی حماس خاطر نشان کرد بزرگترین خطری که قدس و مسجد الاقصی را تهدید می کند و رائد الصلاح [رهبر جنبش اسلامی فلسطین در سرزمینهای اشغالی 1948 میلادی] درباره آن هشدار داده است خطر حفاری‌های مداوم در زیر مسجد الاقصی و اطراف دیوار براق است. گردانهای قسام از کشورهای منطقه خواست جلوی این حفاری‌ها را بگیرند.

در ادامه بیانیه شاخه نظامی حماس آمده است با توجه به موارد مکرر علیه این مکان مقدس و تلاشهای اشغالگران برای خوار و ذلیل کردن ساکنان قدس و با توجه به اینکه ملت فلسطین هیچ گاه تسلیم نشده است، جوانان انقلابی در کرانه باختری و سرزمینهای اشغالی 1948 میلادی و غزه باید در برابر اشغالگران ایستادگی کنند و جلوی اقدامات آن ها را بگیرند.

شاخه نظامی حماس تصریح کرد مقاومت فلسطین و در رأس آن گردانهای قسام آزادسازی شهر اشغالی قدس را وظیفه خود می داند و ضربات هسته‌های قسام در انتفاضه الاقصی و جرأت آن در عملیات و قدرت آن همچنان ادامه دارد و رژیم صهیونیستی این قدرت را فراموش نخواهد کرد و امروز قدس منتظر دلاوران گردانهای [عز الدین قسام] است تا این شهر آزاد شود و این سرزمین از لوث وجود اشغالگران و همدستان آن ها رهایی یابد.

جنبش حماس نیز به مناسبت روز جهانی قدس در بیانیه ای تصریح کرده بود مقاومت تنها و در محاصره است و سرزمین فلسطین نماینده آرمان اعراب و مسلمانان است.

حماس در این بیانیه تأکید کرد سرزمین فلسطین و سرزمین قدس و مقدسات فقط مسئله فلسطینی نیست بلکه مسئله همه اعراب و مسلمانان است.

حماس افزود همین موضوع ایجاب می کند سرزمین فلسطین آزاد و از اهل فلسطین ظلم و ستم برداشته شود.

این جنبش با اشاره به تلویحی به همکارهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس با رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرد مقاومت فلسطین امروز تنها و در محاصره است و با دشمن صهیونیستی هماهنگی و همکاری امنیتی می شود.

حماس تأکید کرد حمایت از مقاومت با پول و سلاح و لغو محاصره ملت فلسطین ، واجب است.

این جنبش تصریح کرد یقین دارد که پیروزی در این نبرد سرنوشت ساز با دشمنان امت یعنی صهیونیستها در سرزمین فلسطین حتمی است ولو آنکه همگان چه دور چه نزدیک از فلسطینیان دست بردارند.

حماس در بیانیه خود به همه کسانی که قدس و الاقصی را در بین امت اسلامی زنده نگه می دارند و به هر کسی که در لحظات سختی و محاصره زنگ هشدار را به صدا در می آورد درود فرستاد و از حمایتها از مقاومت با پول و سلاح و از طریق موضع‌گیری و نیز از همه کسانی که فلسطین را دوست دارند و برای آن فداکاری و جانفشانی می کنند قدردانی کرد.

حماس قول داد بر سر عهد خود با مسجد الاقصی باقی بماند و از انتفاضه در کرانه باختری و قدس حمایت کند و از سلاح حتی با تهدید و تطمیع دست برندارد تا پیروزی خداوند محقق شود.

حماس از رهبران عربی و اسلامی خواست اختلافات را کنار بگذارند و متحد شوند و همه سلاحها را به سوی سینه دشمنان امت یعنی صهیونیستها و هر کسی که از صهیونیستها با پول و سلاح و تصمیم حمایت می کند نشانه بروند.

این جنبش در پایان بیانیه خود بر همه شهدای انتفاضه قدس و انقلابیون در کرانه باختری و قدس درود فرستاد و تأکید کرد راه آنان تنها راه آزادسازی سرزمین و انسان و مقدسات است.

ابو عبیده سخنگوی گردانهای قسام نیز به مناسبت روز جهانی قدس از مسلمانان خواسته بود قدرت و نیروی خود را جمع و تلاشهای خود را یکپارچه و متحد کنند و مقصدشان قدس باشد.

وی بر لزوم معطوف کردن نگاهها به قدس و فلسطین و حمایت از مقاومت و کسب افتخار مشارکت در آزادسازی آن تأکید کرده بود.

ابو عبیده از ملت فلسطین که انتفاضه قدس را بر افروخته است و به وظیفه اش در دفاع از قدس عمل می کند و نوک پیکان امت در برابر دشمن اول مسلمانان است قدردانی کرده بود.

ارسال نظر: