تحلیل نشریه نیویورک تایمز از حمله تروریستی داکا؛

آیا داعش به بنگلادش کوچ می‌کند؟

کدخبر: 2044596

نیویورک تایمز نوشت: بنگلادش با بافت جمعیتی ۱۶۰ میلیون نفری که بیشتر آن اهل تسنن و جوان زیر ۲۵ سال بهترین مکان جذب نیرو برای داعش است که مراکز اصلی آن در سوریه و عراق به شدت تحت فشار قرار دارد.

به گزارش گروه بین الملل « نسیم آنلاین »، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در تحلیلی می نویسد که حمله شبانه به رستورانی در منطقه دیپلماتیک داکا، پایتخت بنگلادش که دست کم 20 گروگان و دو افسر پلیس کشته شدند، بیانگر برنامه و توان افراطیون بنگلادشی است که تا کنون چندین ترور را انجام داده اند.

در حالی که آمریکا تلاش می کند داعش را مهار کند، این حمله نشان داد که شبکه شبه نظامیان بنگلادش در حال بین المللی شدن است.

این کشور 160 میلیون نفر جمعیت دارد که بیشتر آن اهل تسنن و جوان زیر 25 سال هستد. این بافت جمعیتی برای جذب نیروی داعش بسیار مطلوب است، داعشی که مراکز اصلی آن در سوریه و عراق به شدت تحت فشار قرار گرفته است.

افسران اطلاعاتی غربی عملیات های این گروه را در سایر نقاط جهان زیر نظر گرفته اند که شهروندان ی گناه را هدف می گیرند و مقابله با این شبه نظامیان به شیوه های عادی نظامی ممکن نیست.

یکی از سرآشپزهای رستوران بنگلادش که در آشپزخانه مشغول تهیه غذا بود این واقعه را این گونه توصیف می کند: شبی آرام سپری می شد، هجده نفر میز رزرو کرده بودند و تکه های نان و پاستای خانگی سرو می شود. هفت ایتالیایی دور یک میز جمع شده بوند، سه چهار نفر دور میز دیگری بودند. اما حدود ساعت 8:45 دوازده مرد جوان با اسلحه های سنگین وارد رستوران شدند، نارنجک و رگبار هم همراهشان بود. من به سمت پشت بام دویدم و صدای جیغ و تیراندازی را می شنیدم.

ارسال نظر: