رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تشریح کرد:

محدودیت‌های ترافیکی پلیس به مناسبت عید فطر در تهران +نقشه ترافیکی

کدخبر: 2044779

رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: از ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه توقف هرگونه وسیله نقلیه و خودرویی در طول معابر مشخص شده و محدوده برگزاری مراسم عید فطر ممنوع است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی «نسیم آنلاین»، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در نشست خبری با موضوع تمهیدات ترافیکی پلیس راهور تهران ویژه نماز عید فطر سال 95 اظهار کرد: با توجه به اینکه احتمال قریب به یقین چهارشنبه 16 تیرماه مصادف با عید سعید فطر خواهد بود طرح ترافیکی پلیس راهور برای این مراسم حساس و سنگین پیش‌بینی شده و بالغ بر یک میلیون نفر نمازگزار بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در این مراسم حضور می‌یابند.

وی افزود: طرح‌های انتظامی ترافیکی به منظور ایجاد تسهیل، روان‌سازی و ایجاد بستر مناسب برای ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسیرانی و اتوبوسرانی و سرویس‌دهی می‌باشد.

بر همین اساس شروع طرح انتظامی ترافیکی عید فطر از ساعت 24 روز سه‌شنبه است و برخی از معابر حساس مصلای تهران به لحاظ پاکسازی و عدم توقف وسائط نقلیه را تحت پوشش قرار خواهیم داد.

توقف هرگونه وسیله نقلیه و خودرویی در طول محدوده برگزاری نماز عید فطر ممنوع است.

سردار حسینی گفت: از ساعت 24 سه شنبه توقف هرگونه وسیله نقلیه و خودرویی در طول معابر مشخص شده و محدوده برگزاری نماز عید فطر ممنوع است و از ساعتد 4 صبح نیز ممنوعیت تردد در معابر مشخص شده اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: در بزرگراه‌های مدرس نیز به شما و از میدان 7 تیر تا خروجی بزرگراه حقانی ممنوعیت تردد وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه همه اهداف پلیس در سهولت به دسترسی نمازگزاران به مصلی برای برگزاری نماز عید فطر است، افزود: اتوبوسرانی از 150 نقطه در شهر تهران نسبت به جا‌به‌جایی نمازگزاران اقدام می‌کند و همچنین مترو از ساعت 5 و نیم صبح خدمات‌رسانی به نمازگزاران خواهد داشت و سر فاصله 4 دقیقه نسبت به جا‌به‌جایی می‌باشد. نمازگزاران حتی الامکان از وسائط نقلیه عمومی پیش‌بینی شده استفاده کنند.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه شهروندان تهرانی و نمازگزاران حتی الامکان از وسائط نقلیه عمومی پیش‌بینی شده استفاده کنند گفت: با توجه به اینکه استفاده از خودروهای شخصی برای نمازگزاران اجتناب ناپذیر است اما از نمازگزاران و شرکت‌کنندگان در مراسم عید فطر درخواست می‌شود تا در صورت امکان از وسائل نقلیه عمومی در تسهیل کارشان استفاده کنند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: 5 پارکینگ در اطراف مصلای امام خمینی (ره) برای پارک خودروهای شخصی نمازگزاران پیش‌بینی شده و همچنین در ضلع غرب، شمال و جنوب مصلی با ظرفیت بیش از 5 هزار وسیله نقلیه شخصی برای ساماندهی و پارک خودروهای شخصی تدارک و پیش‌بینی شده است.

وی افزود: محل پارکینگ‌ها بر اساس محل سکونت شهروندان با توجه به توزیع جغرافیایی در نظر گرفته شده است و همچنین پارکینگ "حکمت صدرا" بیشتر برای ساکنین غرب و شمالی تهران به دلیل مناسب بودن در نظر گرفته شده است.

سردار حسینی ادامه داد:‌پارکینگ گلگشت به دلیل دسترسی به ساکنین مناطق شرقی از جمله مناطق 4، 8 و 13 و همچنین مناطق شمالی به دلیل دسترسی بهتر و اسان‌تر پیش بینی شده است.

وی به محل‌های پیش‌بینی شده برای پارک موتورسیکلت‌های نمازگزاران اشاره کرد و گفت: طول خیابان های هویزه و خرمشهر در ضلع شرقی مصلی حدافاصل صابونجچی و شهید قنبر زاده از محل‌های پیش بینی شده برای پارک موتورسیکلت‌های نمازگزاران می‌باشد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه در راهپیمایی روز قدس 16 دستگاه خودرو جا به جا شد گفت: ‌امیدواریم با همکاری شهروندان و مردم تهران در برگزاری مراسم نماز عید فطر کمترین جا به جایی خودرو را داشته باشیم.

سردار حسینی اظهار کرد: پلیس راهور بروشورهایی را در مناطق محدود شده توزیع می‌کند تا خودرویی در شب عید و مراسم نماز عید فطر در این محدوده‌ها پارک نشود و همچنین نسبت به نصب بنر اقدام صورت گرفته است.

وی ادامه داد: موتورسیکلت‌ایی د که در اماکن ممنوعه پارک شوند مانند خودروها جا به جا خواهند شد.

وی ادامه داد: پلیس راهور در داخل هر پارکینگ برای ساماندهی پارک خودروها حضور داشته و شهروندان و نمازگزاران را راهنمایی می‌کنند.

سردار حسینی گفت: ساکنین مناطق مرکزی از طریق بزرگراه رسالت شرق به غرب قبل از تونل وارد مسیر جنوب به شمال خیابان آفریقا شده و از درب غربی بنیاد مستضعفان وارد پارکینگ‌های مربوطه شوند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: درب غربی که در میدان آرژانتین واقع شده امکان دسترسی دیگری است تا کسانی که از بزرگراه مدرس وارد خیابان اقاقیا شده‌اند می‌توانند وارد شود.

سردار حسینی افزود: احیاناً در صورتی که دسترسی‌ها با تراکم جمعیت مواجه بود پلیس افراد را به درب‌های پارکینگ هدایت خواهند کرد تا شهروندان به سهولت برای برگزاری نماز حضور یابند.

وی ادامه داد: تنها راه دسترسی به پارکینگ لجستیک ارتش می‌باشد.

سردار حسینی خاطرنشان کرد: پارکسوار بیهقی و بنیاد مستضعفین نسبت به مصلی فاصله زیادی دارد و بر همین اساس هماهنگی‌ها به عمل آمده و در این محل تاکسی ون به تعداد کافی وجود دارد تا نمازگزاران به مصلی برای برگزاری نماز بروند و نمازگزارانی که با خودروی خود وارد پارکینگ می‌شوند نگران بعد مسافت نباشند.

وی ادامه داد: همچنین از میدان شهدای 7 تیر تاکسی‌های ون نسبت به جا به جایی نمازگزاران اقدام می‌کنند تا مشکلی برای حضور نمازگزاران از این منطقه وجود نداشته باشد. درب پارکینگ و مصلی از ساعت 3 و نیم صبح باز است.

سردار حسینی گفت: در مصلی و پارکینگ‌ها از ساعت 3 و نیم صبح باز است و معمولاً مشکل برای کسانی ایجاد می‌شود که با تاخیر از منزل خارج می‌شوند و بر همین اساس از شهروندان و نمازگزاران درخواست می‌کنیم تا سریع‌تر به محل برگزاری نماز مراجعه کنند و کار خود را به دقایق پایانی موکول نکنند چرا که ظرفیت پارکینگ‌ها محدود است و کسانی که دیرتر مراجعه می‌کنند با مشکل مواجه می‌شوند و ناچار می‌شوند خودروهای خود را به مکان‌های دورتر برای پارک ببرند.

وی ادامه داد: از شب قبل مراسم برگزار نماز پایانه پارکسوار بیهقی تا پایان مراسم تعطیل خواهد بود و جا به جایی مسافران از پارک‌سوارهای دیگر صورت می‌گیرد.

سردار حسینی با بیا ناینکه در برخی معابر شاهد تراکم هستیم گفت:‌ در پارکینگ گلگشت و حکمت درب خروج فقط حکیم شمال خواهد بود.

وی ادامه داد: بیش از یک هزار و پانصد دستگاه اتوبوس در معابر اطراف مصلی به صورت آماده باش حضور دارند تا در مواقع لزوم نسبت به جا به جایی مسافران و نمازگزاران اقدام کنند.

تردد وسایل نقلیه سنگین در معابر اطراف مصلی ممنوع است

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه تردد وسایل نقلیه سنگین در معابر اطراف مصلی ممنوع است گفت: با توجه به اینکه در آستانه پایان مبارک رمضان و تعطیلات و مسافرت‌ها و ترددهای سنگین مواجه خواهیم بود از روز سه شنبه مبادی‌های خروجی تقویت‌می‌شوند چرا که در روز عید قطعاً بار خروج سنگین در محدوده پایانه مسافربری‌ها خواهد بود.

طرح تابستانی از 16 تیر آغاز می‌شود

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: طرح تابستانی از 16 تیر آغاز می‌شود که بیشترین تردد را خواهد داشت.

وی گفت: پلیس راهور با تخلفاتی که موجب سلب آسایش و امنیت مردم می‌شوند و همچنین افرادی که با سرعت، لایی کشیدن، و دور دور کردن موجب سلب آسایش مردم می‌شوند برخورد قانونی و قاطعانه صورت می‌گیرد.

از 19 تیر ساعت پایانی طرح زوج و فرد به حالت قبل باز می‌گردد

سردار حسینی گفت: از روز شنبه 19 تیر ساعت پایانی طرح زوج و فرد به حالت قبل باز می‌گردد و زمان طرح از ساعت 6 و نیم صبح تا 19 (7 بعدازظهر) و در روزهای پنج‌شنبه 6 و نیم صبح تا 13 خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بعد از پایان ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید فطر از روز 19 تیر (شنبه) کنترل معاینه فنی با نگاه ایمنی خودرو به منظور ایمنی سفر و تردد و کاهش صدمات و تصادفات رانندگی به صورت ویژه در دستور کار پلیس راهور قرار خواهد گرفت.

طرح LEZ در شورای عالی ترافیک عالی کشور مطرح شد

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: طرح LEZ در شورای عالی ترافیک عالی کشور مطرح شد و اطلاع رسانی از پلیس راهور صورت گرفته و منتظر دستور فرماندهی هستیم. چرا که کار پلیس بهره‌برداری از زیرساخت‌ها است.

وی ادامه داد: LEZ که توصیف شد LEZی نبود که گفته شد چرا که اصلاحات زیادی بر روی آن انجام گرفت و این طرح کاملاً واقع‌گرا و واقع‌بین شده و از حالت ایده‌آلیسم خارج شده است.

سردار حسینی در پایان خوشبختانه وضعیت راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در دو ماهه اول سال بسیار مطلوب بوده به طوری که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 41 درصد کاهش کشته ها وجود دارد که این رقم معادل 43 می‌باشد که همچنین در خردادماه وضعیت در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل مطلوب است.

ارسال نظر: