معاون گردشگری میراث فرهنگی؛

مردم به تصمیم گیری های قبل از سفر توجه کنند

کدخبر: 2045379

مرتضی رحمانی موحد با اشاره به سفرهای پایان این هفته گفت: تلاش زیادی کرده ایم تا مردم به تصمیم گیری های قبل از عزیمت توجه کنند که برنامه ریزی و مدیریت در سفر بسیار تاثیر گذار است.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ضمن مصاحبه تلفنی با برنامه رادیویی «صبح و گفت وگو» از شبکه رادیوگفتگو، با ابراز امیدواری از آمادگی دستگاه ها به منظور آغاز سفرهای مردم در آخر هفته، گفت: ساماندهی این مسئله یعنی مجموعه عوامل در خدمت گردشگر بگونه ای باشد که در انتها رضایتمندی حاصل شود.

وی افزود: طی سال های اخیر به جمعیت بالایی خدمات را عرضه کرده ایم و ملزوماتی که اوقات فراغت مردم را تشکیل می دهد، فراهم شده؛ هرچند در حمل و نقل هوایی با مشکلات و کمبودی مواجه هستیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه برخی شاخص های کیفی در اختیار این سازمان و دفاتر هوایی نیست، گفت: در قالب ستاد، بسیار به این نکته توجه و در راستای آن تلاش کرده ایم تا مردم به تصمیم گیری های قبل از عزیمت توجه کنند که برنامه ریزی و مدیریت در سفر بسیار تاثیر گذار است.

رحمانی موحد گفت: جاده های شمالی دارای مختصات محدودی هستند ولی جمعیت و حجم سفر بیش از احداث جاده ها توسعه یافته که در محدوده ای سه روزه زیر بار سفر قرار می گیرد و رضایتمندی مناسبی حاصل نمی شود. مدیریت زمان در سفر بسیار مهم است؛ در دنیا قبل از اینکه آخرین روز تعطیلات به انتها برسد، افراد به منازل خود رسیده اند که این مسئله به یک فرهنگ تبدیل شده است. وقتی این فرهنگ غالب باشد، نظم عمومی حاکم می شود که زنجیره زمانبدی در سفر در کنار یکدیگر قرا می گیرد اما ما بگونه ای عمل می کنیم که مردم به مراجعت دیرهنگام هدایت شوند.

وی با اعلام اینکه به عنوان مثال یک طرفه کردن جاده ها باید در ساعات روز و در ظهر صورت گیرد، ادامه داد: این مسئله می تواند یک فرهنگ را نهادینه کند و این پیشنهاد را نیز سال گذشته ارائه کردیم و امیدواریم دستگاه ها این موضوع را بررسی کنند.

ارسال نظر: