معاون فنی و درآمد تأمین‌اجتماعی در گفتگو با «نسیم آنلاین» خبر داد:

کارفرمایان بدهی خود را از طریق اقساط و خرید دین تسویه کنند

کدخبر: 2045685

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین‌اجتماعی از ارائه تسهیلات ویژه به کارفرمایان برای تسویه بدهی‌های خود به سازمان تامین اجتماعی خبرداد.

محمدحسن زدا معاون فنی و درآمد سازمان تأمین‌اجتماعی در گفت گو با خبرنگار «نسیم آنلاین» افزود: در سال‌های گذشته کارفرمایانی که حق بیمه مربوط به کارگران را به موقع پرداخت نمی‌کردند، بعد از چند سال بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی از بخشودگی جریمه‌های بیمه‌ای استفاده می‌کردند و ما با کارفرمایان خوش‌حسابی مواجه بودیم که اعتراض داشتند چرا مورد توجه قرار نمی‌گیرند و افراد بد‌حساب بخشیده می‌شوند.

وی در ادامه افزود: این تغییر نگاه در سازمان ایجاد شد و آیین‌نامه مربوطه به بخشودگی جریمه‌های کارفرمایان خوش‌حساب کارگاه‌های تولیدی، صنعتی و معدنی به تصویب هیأت دولت رسید.

زدا اظهار داشت: بر اساس این مصوبه، سازمان تأمین‌اجتماعی به کارفرمایان خوش‌حساب توجه ویژه‌ای خواهد داشت و بخشودگی جریمه‌های بیمه‌ای نیز منحصراً در رابطه با این افراد به اجرا در می‌آید. ما می‌خواهیم به کارفرمایان عزیز نشان دهیم که متوجه دغدغه‌ها و مشکلات آنان هستیم.

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: بعد از اینکه خوش‌حسابی کارفرمایان و خارج از اراده بودن پرداخت نکردن حق بیمه مشخص شد، تسهیلات مربوط به بخشودگی جریمه‌ها برای آنان قابل استفاده خواهد بود.

وی با تأکید بر دائمی بودن قانون بخشودگی جریمه‌های کارفرمایان خوش حساب، اظهار داشت: کارفرمایانی که در گذشته دچار مشکل شده‌اند، تا ٢٧ شهریور سال ٩۵ می‌توانند با مراجعه به شعب سازمان درخواست استفاده از این تسهیلات را ارائه دهند. برای کسانی که از این به بعد دچار مشکل شوند نیز قانون دائمی است و هیچ سقف تاریخی ندارد.

زدا با دعوت از کارفرمایان برای استفاده از تسهیلات بخشودگی جریمه‌ها در خاتمه گفت: فکر می‌کنم فرصت ویژه‌ای به وجود آمده و در کنار آن با طرح جدیدی که برای خرید دین فراهم شده است، این امکان را می‌دهد که کارفرمایان نقدینگی خود را برای تولید و کارآفرینی هزینه کرده و که در آینده با مشکل مواجه نباشند.

ارسال نظر: