گزارش «نسیم آنلاین» از فرار رو به جلو نماینده اصلاح طلب مجلس در ماجرای فیش‌های حقوقی؛

نقش تاجگردون در حقوق‌های نجومی مدیران دولت روحانی/ چرا پای رئیس هم گیر است؟

کدخبر: 2045861

همانطور که بسیاری از مدیران و مسئولان دستگاه‌های دولتی و نظارتی در ماجرای فیش‌های حقوقی مقصر بودند، غلامرضا تاجگردون هم به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نقش پررنگی در این مشکلات ایفا کرده است.

گروه اقتصادی « نسیم آنلاین »: غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم در ماههای اخیر نشان داده که علاقه خاصی به نوشتن نامه های انتقاد آمیز به مدیران دولتی دارد. وی که پیش از این در دولت اصلاحات سابقه حضور در سازمان مدیریت و برنامه ریزی را در کارنامه خود دارد، حدود دو ماه قبل که فیش حقوقی محمد ابراهیم امین رئیس کل بیمه مرکزی و اعضای هیات عامل این سازمان منتشر شد نامه ای را به علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی نوشت. وی در این نامه صراحتا علی طیب نیا وزیر اقتصاد دولت روحانی را مقصر حقوقهای نجومی مدیران بیمه مرکزی دانست و خواستار پاسخگویی این عضو کابینه به مقامات ناظر شد. به گزارش نسیم آنلاین، حدود یک ماه و نیم بعد هم که فیش حقوقی سید صفدر حسینی رئیس و دیگر اعضای هیات عامل صندوق توسعه ملی لو رفت، نامه دیگری به حسن روحانی رئیس جمهور نوشت به رئیس قوه مجریه پیشنهاد داد به جای برکناری مدیرانی که حقوقهای نجومی گرفته اند، وزیر اقتصاد، رئیس سازمان بازرسی و رئیس دیوان محاسبات برکنار شوند.

اما بررسی محتوای هر دو نامه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم نکات جالبی را در پی دارد که توجه آنها می تواند بسیاری از مشکلات موجود را حل کند.

تاجگردون در نامه اول خود نوشته که قبلا از دریافتهای نجومی مدیران دولت تدبیر و امید خبر داشته و این مسئله را به گوش وزیر اقتصاد دولت یازدهم هم رسانده اما علی طیب نیا هیچ ترتیب اثری نسبت به این مسئله نداده است.

اما حالا با توجه به این ادعای رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس باید از تاجگردون پرسید که چرا از مکانیسم سوال از وزیر اقتصاد، تحقیق و تفحص از وزارتخانه و یا امکان استیضاح طیب نیا استفاده نکرده است؟ باید از رئیس کمیسیون برنامه و بودجه پرسید که نقش مجلس ماجرای دریافتی های چند ده میلیونی چیست؟ مگر رئیس دیوان محاسبات توسط تاجگردون به مجلس معرفی نشده است؟ حالا رئیس کمیسیون برنامه و بودجه چطور رای به برکناری رئیس دیوان محاسبات می دهد؟ همچنین این نماینده اصلاح طلب مجلس که این روزها سعی می کند که نقش یک فرد پاسخگو را ایفا کند در حالی که شنیده های خبرنگار « نسیم آنلاین » حاکی از این است که وی با اهداف خاصی این نامه ها را به رشته تحریر درآورده است.

نامه اول به دلیل دوستی وی با محمد ابراهیم امین رئیس کل سابق بیمه مرکزی نوشته شده و نامه دوم هم به دلیل رفاقت قدیمی او با سید صفدر حسینی رئیس سابق هیات عامل صندوق توسعه ملی!

البته شاید رودربایستی که تاجگردون با سیده فاطمه حسینی دختر صفدر حسینی و نماینده جوان مجلس دهم دارد مزید بر علت باشد که رئیس کمیسیون برنامه و بودجه به این وسیله بخواهد به نوعی از صفدر حسینی حمایت کرده باشد. همچنین باید از تاجگردون پرسید که در ماجرای حقوق نجومی صفدر حسینی طیب نیا چه نقشی می تواند داشته باشد، در حالی رئیس و هیات امنای صندوق توسعه ملی شخصا از سوی رئیس جمهور منصوب می شود و حسن روحانی خودش رئیس هیات امنای این صندوق است. بنابراین باید از این نماینده اصلاح طلب مجلس پرسید که چرا برای برآورده شدن مطالبه خود از شخص حسن روحانی در صحن علنی سئوالی نمی پرسد.

به گزارش نسیم آنلاین، پا توجه به این که رئیس دیوان محاسبات در هماهنگی کامل با رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بوده است، چرا تاجگردون قبل از استعفای خودش رای به برکناری رئیس دیوان محاسبات می دهد. به نظر می رسد همانطور که بسیاری از مدیران و مسئولان دستگاههای دولتی و نظارتی در ماجرای فیشهای حقوقی مقصر بودند، غلامرضا تاجگردون هم به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نقش پررنگی در این مشکلات ایفا کرده بنابراین وی باید به عنوان یکی از نخستین نفرات از ریاست این کمیسیون استعفا دهد. باید دید این اتفاق خواهد افتاد.

ارسال نظر: