«نسیم آنلاین» از تحولات میدانی حلب و تاثیر آن بر جبهه‌های مقاومت گزارش می‌دهد؛

آغاز شمارش معکوس برای تروریسم "عبری، عربی، ترکی" با عملیات مقاومت در حلب

کدخبر: 2046037

مسئول اعلام مقاومت با اشاره به عملیات شمال حلب و قطع ارتباط تروریست‌های مستقر در حلب با عقبه لجستیکی خارجی خود گفت: آثار اجرای عملیات در حلب به دلیل جایگاه استراتژیک آن همواره در همه سوریه مشاهده می شود اما عملیات مزارع ملاح قطع شریان حیات تروریسم در حلب است که نه تنها بر سوریه بلکه تا پایتخت حامیان تروریسم در منطقه لرزه ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی « نسیم آنلاین » از مناطق عملیاتی در سوریه؛ آتش جنگ در کشور بحران زده سوریه کماکان زبانه می کشد و استان های استراتژیک حلب و لاذقیه و دمشق که مدت ها است که شاهد نبردهای کم نظیری میان نیروهای مقاومت و تروریست ها است نه تنها روی صلح و آتش بس واقعی را نمی بیند بلکه روز به روز بر شدت جنگ افروزی تروریست ها و حامیان منطقه ای شان افزوده می‌شود. این در حالی است که نبردهای ریف شمالی حلب و پیشروی نیروهای ارتش سوریه و مقاومت در مناطق ملاح شمالی و جنوبی تاثیر بسزایی را بر جبهه های دیگر سوریه داشته به طوری که با افزایش شدت درگیری‌ها نه تنها خبر این پیشروی در صدر اخبار رسانه‌های جهان قرار گرفته بلکه خطوط نبرد در استان‌های لاذقیه، ادلب و دمشق شاهد تغییر و تحولات میدانی اساسی قرار گرفته است. از این رو خبرنگار « نسیم آنلاین » در سوریه در گفتگو با "وفیق الکاظم" از اعضای اعلام الحربی مقاومت در این کشور در خصوص شرایط میدانی جنگ و علل بروز چنین واکنشی از سوی تروریست هایی که تا چندی پیش بر سر حیات خود دست و پا می زدند و امروز به شکل یک سازمان احیا شده در همه محور های نبرد در سوریه اقدام به نبردی تمام عیار با مقاومت و ارتش کرده اند، اطلاعاتی کسب کرد که نشان می‌دهد حلب کماکان به عنوان مهمترین مرکز تجمیع و ارتباطی تروریست در جایگاهی ویژ ای قرار دارد و هرگونه اقدام عملیاتی از سوی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در این منطقه باعث می شود تروریست ها با همه توان به میدان بیاییند اما غافل از اینکه اینگونه رفتارها بیان گر نفس های آخر تروریسم و حامیان منطقه ای و فرا منطقه ای آنها در محور مقاومت است.

به گفته "وفیق الکاظم" در تحولات چند روز اخیر در سوریه چند مسئله را از جمله موضوع نبرد در حلب و بالا رفتن شدت درگیری ها در استان های لاذقیه، حمص و ادلب به همراه آزادسازی منطقه میدعا در غوطه شرقی و فعال شدن خطوط مرزی شمالی و شرقی لبنان و همچنین ورود نیروهای نظامی چند ملیتی با عنوان نیروهای ائتلاف در کنار تروریست‌ها را باید مورد توجه و بررسی قرار داد تا بتوان فهم و درک مناسبی را از شرایط منطقه ای و نبرد در سوریه به مخاطب القا کرد.

این مسئول اعلام مقاومت با بیان اینکه ابتدا در مرحله اول باید به موضوع پیشروی ارتش و مقاومت در حلب پرداخت اظهار داشت: حلب از ابتدای نبرد طبق سنوات قبلی اظهارات همه کارشناسان از اهمیت بالایی در حوزه استراتژیک و ژئوپولوتیک برخوردار بوده و همین امر ریشه همه درگیری ها در این منطقه و تجمع نمایندگانی از همه گروه های تروریستی در این استان است.

وی در در ادامه گفت: اما موضوعی که باعث شده در چند روز اخیر همه نگاه ها و توجه رسانه های جهان اعم از رسانه های منتسب به تروریست ها تا مجموعه های رسانه ای مقابل آنها به حلب دوخته شود عملیات بسیار مهم در منطقه مزارع ملاح و مناطق حاشیه ای جاده کاستیلو در ریف شمالی این استان است.

وفیق الکاظم با بیان اینکه اهمیت این عملیات به دلیل آثار و تبعاتی است که بعد از اتمام و تثبیت اهداف از پیش تعیین شده بر تروریست ها بر جای می ماند گفت: بعد از شروع بحران در سوریه و برافروختن آتش جنگ در این کشور حلب به دلایل مذکور همواره یکی از مراکز مهم تجمیع همه گروه های تروریستی بوده و مهمترین تدبیری که از سوی فرماندهان مقاوت و ارتش سوریه برای کنترل و مدیریت بحران حضور تروریست ها در این استان گرفته شد جدایی شهر از ریف های اطراف آن و انقطاع ارتباط تروریست های داخل حلب با مناطق حاشیه ای و اطراف آن بود.

یکی از مسئولان اعلام مقاومت با بیان اینکه در جهت اجرای طرح جدایی شهر از ریف های اطراف آن نیروهای مقاومت و ارتش اقدام به انجام عملیات های گسترده ای در این استان کردند تاکید کرد: در ادامه عملیات های گوناگون و سلسله وار ارتش و مقاومت تقریبا همه ریف های جنوبی و غربی و شرقی و قسمتی از شمالی پاکسازی شد اما تروریست ها توانستند به دلیل ارتباطی که در ریف شمالی با عقبه لجستیکی و تدارکاتی خود داشتند در قسمتی از نقاط شمالی و شمال شرق حلب بمانند که استقرار تروریست ها در این مناطق همواره نوعی تهدید جدی در مناطق شالی برای حلب به شمار می رود.

وی در ادامه گفت: بر همین اساس انقطاع تنها شریان حیاتی تروریست ها در شمال و شمال شرق حلب که جاده کاستیلو است در دستور کار نیروهای ارتش و مقاومت قرار گرفت. عملیاتی که نه تنها باعث انقطاع ارتباط تروریستهای مستقر در شهر با عقبه خود در بیرون از حلب می شود بلکه منجر به محاصره کامل تروریستها در حلب و گسترش عمق و پهنای امنیت منطقه ای در ریف شمالی و الحاق کمربند امنیتی از شمال تا مناطق نبل و الزهرا نیز می شود. تروریستها از طریق اتوبان کاستیلو به ریف شمالی و غربی حلب و سپس به بزرگترین مرکز لجستیکی در استان ادلب و در نهایت به ترکیه می‌رسند که به همین دلیل عملیات در مزارح ملاح و تسلط بر کاستیلو آثار انکار ناپذیری را بر جبهه‌های ادلب، حمص و لاذقیه نیز دارد.

وفیق الکاظم با اشاره به جبهه استان لاذقیه اظهار داشت: در چند روز اخیر و قبل از شروع عملیات شمال حلب ، شمال شرقی لاذقیه شاهد اجرای عملیات جدیدی از سوی تروریست ها به نام "معرکه الیرموک" هست. در این عملیات که بار اصلی آن را تروریست های چند ملیتی و مرکز عملیات جیش الفتح به دوش می‌کشد پیشروی‌هایی برای تروریست‌ها بدست آمد که در نتیجه این پیشروی‌ها متاسفانه مناطقی از جمله "کنسبا" و "نحشبا" و بلندی های استراتژیک "جبل القلعه" به اشغال تروریست ها درآمد.

این مسئول اعلام مقاومت در ادامه تاکید کرد: با بالا گرفتن شدت درگیری ها در مناطق شمالی حلب خبرهای واصله از لاذقیه حاکی از کاهش شدت درگیری و عملیات تروریست ها در این منطقه است که به احتمال فراوان اکثر نیروهای تروریست لاذقیه برای جلوگیری از پیشروی مقاومت و ارتش در حلب به شهرک "کفر حمره" در شمال این استان منتقل شده اند تا بار دیگر تنها راه ارتباطی شان به داخل حلب را بگشایند.

وی با اشاره به ایجاد فرصتی مناسب برای ارتش و مقاومت در جبهه های لاذقیه که در ادامه عملیات منطقه ملاح در شمال حلب برای ارتش و مقاومت به دست آمده است عنوان کرد: بعد از انتقال قسمت قابل توجهی از ظرفیت تروریست ها به حلب نیروهای مقاومت و ارتش توانستند با پیشروی منطقه "شلف" را آزاد کرده و پاکسازی کنند. پس از فتح منطقه شلف نبردها همچنین بر روی کوه های "جبل الکراد" در جریان است تا ارتش سوریه بتواند مناطقی که در چند روز گذشته از دست داد را مجددا آزاد کند.

وفیق الکاظم با بیان اینکه یکی از مسئل مهم در عرصه تحولات میدانی پیشروی نیروهای مقاومت در مناطق غوطه شرقی و آزادسازی میدعا است گفت: ارتش سوریه و نیروهای مقاومت باتصرف مزارع بین مناطق "بحاریه" و "میدعا" عملیات تصرف میدعا رو کلید زد و طی این عملیات توانست با آزاد سازی میدعا قطعه بزرگی از قطاع شمالی غوطه شرقی را آزاد و فتح کند.

یکی از مسئولان اعلام مقاومت با بیان اینکه ارتش سوریه و مقاومت توانستند بعد از چهار روز درگیری مستمر منطقه میدعا را آزاد کنند عنوان کرد: میدعا روستای کوچکی در چهار کیلومتری جنوب منطقه "عدرا" و سه کیلومتری شمال منطقه "بحاریه" قرار دارد که پس از باز پس گیری منطقه "المر" برای کامل کردن محاصره القاعده هدف ارتش سوریه قرار گرفت . پس از میدعا از نظر جغرافیایی روستای قابل اهمیتی وجود ندارد که مورد هدف ارتش باشد چرا که تراکم جمعیتی کمی دارد و ارتش بنا به وجود مناطق مهمتر در جنوب از آنها عبور خواهد کرد.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: با آزادسازی میدعا در غوطه مناطق "النشابیه" و "حزرما" تقریبا از سه طرف در محاصره است. مناطق اطراف النشابیه عبارتند از "البحاریه" و "الجربا" و "البلاغه" و "مرج السلطان" که تحت کنترل ارتش است. "النشابیه" داری تراکم جمعیت بالا و از نظر مساحت کوچکتر از منطقه "حوش الفاره" است. پیشروی به سمت النشابیه به جهت اینکه آخرین تجمع سکونتی در عمق غوطه است و بقیه منطقه را مزارع و روستاها پراکنده در غوطه تشکیل می دهد، ضربه سختی به گروهای مسلح خواهد بود. امید است با توجه به سیر عملیات های مقاومت و ارتش سوریه تحولاتی اساسی به نفع ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در این کشور رقم بخورد که در حال حاضر انقطاع ارتباط تروریست ها در حلب با عقبه لجستیکی‌شان در خارج از این شهر می‌تواند خبری بسیار خوب و مسرت بخشی باشد.

ارسال نظر: