محمد ایمانی

به جای ایرباس "سنمو" آمد

کدخبر: 2046293

قطعه مهم پازل را نه در پاریس که باید در تهران پیدا کنیم، در خیابان نوفل لوشاتو سفارت فرانسه، کمی آن طرفتر از سفارت انگلیس؛ اگر در آشوب سال ۸۸ معلوم شد فقط حسین رسام در سفارت انگلیس، ۵۰ نفر از اصلاح طلبان را سربازگیری کرده، حالا گویا سفارت فرانسه و "فرانسوا سمنو" سفیر جدید آن نقشی بزرگتر را بر عهده گرفته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت:

به جای ایرباس "سنمو" آمد (چندنکته درباره تحرکات ضد امنیتی فرانسه)

1-آقای روحانی در بازگشت از سفر پاریس گفت رئیس جمهور فرانسه دغدغه ایجاد شغل برای جوانان ایران دارد !اما به نظر می رسد دولت فرانسه برخلاف این رؤیا پردازی ، نقشی ضد امنیتی علیه ایران ایفا می کند. چند ماه پس از اعلام تفاهم خرید 100 فروند هواپیمای مسافربری از ایرباس،این قول و قرار تقریبا منتفی است اما در مقابل تحرکات ضد ایرانی دولت اولاند تشدید شده است.

2-بنی صدر و مسعود رجوی پس از آشوب افکنی بهار 1360 وقتی از ایران گریختند، در پاریس پناه گرفتند و به مرور فرانسه در کنار بغداد مأمن اصلی سازمان تروریستی منافقین شد.در 10 -15 سال اخیر هم که این سازمان در فهرست گروههای تروریستی در غرب ثبت شد، منافقین - غیر از یک نوبت بازداشت کوتاه و آزادی مریم رجوی - آزادانه مشغول فعالیت در فرانسه بودند.

3-پاریس امافقط بارانداز این سازمان نبود. پارسی از سال 1388(فتنه سبز ) به بعد، مشخصا تبدیل به بارانداز و ترمینال فعالیت دو طیف فراری شامل «اصلاح طلبان افراطی» و طیف «گروهک ملی -مذهبی» شد که ذیل عنوان شورای هماهنگی سبز دورهم جمع شدند؛ از اردشیر امیرارجمند مشاور میرحسین موسوی، تقی رحمانی و رضاعلیجانی ومرتضی کاظمیان ویوسفی اشکوری و فرزانه روستایی (عضو شورای سردبیری برخی نشریات زنجیره ای مانند شرق -همسر رضا رئیس طوسی عضو روند جدایی) بگیرید تابرخی روحانی نماهای نزدیک به باند مهدی هاشمی معدوم و بیت منتظری در قم ،و همچنین برخی روزنامه نگاران فراری که در سایت هایی مانند روز آن لاین و سپس زیتون به اتفاق برخی سلطنت طلبان و چپ های سابق گرد هم آمدند. به نظر میرسد با توجه به بدنامی لندن ،پاریس و بروکسل تبدیل به پایگاه موازی تحرکات ضد جمهوری اسلامی شدند.

4-رژیم عربستان به لحاظ مالی تبدیل به لجستیک مخالفین از سازمان منافقین وگروهک هایی مانند ریگی تا طیفی از مدعیان اصلاح طلبی نظیر مهاجرانی و خاتمی و...شده است. پیوند عربستان و فرانسه دراین پروسه حمایتی ، با نشست اخیر منافقین در پاریس و سخنرانی ویژه ترکی فیصل رئیس سابق استخبارات سعودی در آن رونمایی شد. شبیه این همکاری در حمایت از معارضان مسلح ضد سوریه دیده می شود.

5-چرا فرانسه -سعودی همزمان از گروه های تروریستی و اصلاح طلبان فراری و ملی- مذهبی های متواری(طیف سبز)حمایت می کنند ؟این دو طیف کدام کارکرد مشترک را برای سرویس های جاسوسی فرانسه و عربستان ایفا می کنند؟!فتنه سبز فقط یکی از این پروژه های مشترک بود.

6-قطعه مهم پازل را نه در پاریس که باید در تهران پیدا کنیم، در خیابان نوفل لوشاتو سفارت فرانسه، کمی آن طرفتراز سفارت انگلیس.اگر در آشوب سال 88 معلوم شد فقط حسین رسام در سفارت انگلیس ، 50نفر از اصلاح طلبان را سربازگیری کرده، حالا گویا سفارت فرانسه و سفیر جدید آن نقشی بزرگتر را بر عهده گرفته است.فرانسوا سمنو 59 ساله اواخر اردیبهشت امسال استوارنامه خود را تقدیم آقای روحانی کرد. او از 2012 تا 2014 مدیر بخش اطلاعات در سرویس امنیت خارجی و جاسوسی فرانسه بود، نهادی که در کانون مدیریت این سرویس قرار دارد.سمنو کارشناس جهان عرب است و از دهه 1980 میلادی در تونس، اردن و لبنان ماموریت داشته و سپس درکامبوج سفیر شده است. به نوشته فیگارو وی متخصص سوریه و لبنان است.رادیو فرانسه به هنگام انتصاب سمنو گفت سوریه و عراق در کانون دل مشغولی های فرانسه قرار گرفته است.

7- فرانسه در مذاکرات هسته ای مانند سگ وحشی رفتار کرد. پس از توافق تصور آقای روحانی این بود که با شراکت می توان این سگ را رام کرد.اما از دل سفر نابه جای پاریس که پاداش به دشمنی و خباثت بود ، جز مشتی حرف و وعده فریبنده چیزی حاصل نشد...و البته پذیرفتن عنصر ارشد و هماهنگ کننده سازمان جاسوسی یک دولت متخاصم در تراز فرانسه. میتینگ اخیر پاریس یک دهن کجی و هشدار مهم به دولت و وزارت خارجه است،اگر که واقع بین باشند.

ارسال نظر: