وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

حقوق مدیران تامین اجتماعی و وزارت رفاه به زودی منتشر می‌شود

کدخبر: 2046491

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به زودی حقوق مدیران، اعضای هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی و مدیران و اعضای هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) و مدیران وزارت رفاه منتشر می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: علی ربیعی در مراسم هفته تأمین اجتماعی اظهار داشت: اگر می‌خواهیم جامعه با بحران مواجه نشود به تأمین اجتماعی قدرتمند و پایدار نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی مناسب و پایدار نیاز جامعه است، گفت: سالانه 2400 میلیارد تومان در حوزه بیمه بیکاری هزینه می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: یک نظام درمان مناسب در تأمین اجتماعی از خطر سقوط مستمری‌بگیران به تله فقر جلوگیری می‌کند.

ربیعی با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی مکانی است برای زندگی مستمری‌بگیران گفت: وقتی بیمه‌ای شده‌ای به سن بازنشستگی رسید باید کسری تفریح خود در روزهای سخت را در بازنشستگی جبران کند.

وی با تأکید براینکه عده‌ای نگاه درست به تأمین اجتماعی ندارند، گفت: در کجای دنیا صندوق‌ها بنگاه‌داری نمی‌کنند. در حال حاضر با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری‌های شکست خورده‌ای را به تأمین اجتماعی تحویل دادند ولی در 3 سال اخیر خیلی کم پیش آمده است بنگاهی تعطیل و یا نیرویی تعدیل شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ بنده معتقدم هر سیاست رشد اقتصادی بدون امنیت روانی نیروی انسانی کار امکانپذیری نیست.

ربیعی با تأکید براینکه اجازه نداده‌ایم کسی به بنگاه‌های اقتصادی تأمین اجتماعی به عنوان حیات خلوت نگاه کند، افزود: تصمیم‌گیری مستقل در تأمین اجتماعی را تصویب کرده‌ایم.

وی درباره وزرای رفاه سابق که استیضاح و یا برکنار شده‌اند، گفت: وزیر رفاهی را نداریم که در یک دوره 4 ساله در سمت خود باقی مانده باشد آیا برکناری وزرا در سال‌های گذشته به خاطر این بود که وزارت رفاه فقرزدایی می‌کند؟ به خاطر سوء نظر به بنگاه‌های اقتصادی بود که البته در این دوره ما محکم ایستاده‌ایم و اجازه نداده‌ایم در بنگاه‌های اقتصادی اعمال نظر شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد:‌ وزیر اول رفاه یک سال مسئولیت داشت که به دلیل انتصاب مدیرعامل تأمین اجتماعی عزل شد، وزیر دوم رفاه نیز به دلیل اختلاف در انتصاب مدیرعامل اجتماعی عزل گردید، وزیر بعدی به دلیل اختلاف با دفتر رئیس جمهور عزل شد و وزیر دیگری نیز در مجلس به دلیل انتصاب غیرقانونی مدیرعامل تأمین اجتماعی استیضاح شد.

ربیعی گفت:‌ اکنون هیأت امنا و هیأت مدیره تأمین اجتماعی تصمیم‌گیرنده هستند و بنده نیز در بعضی از مواقع نظرات خود را گفته‌ام.

وی بیان داشت: هیچ‌کس وزیر رفاه را به خاطر رسیدگی به فقر عزل نمی‌کند بلکه به خاطر منافع سیاسی است که عزل می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رئیس جمهور از استقلال‌خواهی بنده حمایت کرده است و بنده نیز اجازه نداده‌ام در تأمین اجتماعی حیات خلوتی ایجاد شود.

ربیعی افزود: بنده طرحی را دارم که ارکان کارگری و بازنشستگی ناظر بر تمام تأمین اجتماعی باشد و در این رابطه شفاف‌سازی کنیم.

وی گفت: بنده قصد دارم حقوق همه مدیران تأمین اجتماعی، شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، معاونین وزیر و مدیران زیرمجموعه وزارت رفاه را منتشر کنم و به زودی در راستای شفاف‌سازی فیش حقوقی این افراد بر روی سایت قرار می‌گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بنده در ابتدا 35 درصد از حقوق تأمین اجتماعی را کسر کردم و هر کس اجازه داشت عضو یک هیأت مدیره باشد.

ربیعی خاطرنشان کرد: در 3 سال گذشته 45 هزار میلیارد تومان هزینه درمان کردیم و تنها در سال 95، 18 هزار میلیارد تومان برای این بخش اختصاص دادیم.

وی خاطرنشان کرد: در هفته تأمین اجتماعی 40 پروژه بیمه‌ای و درمانی در مناطق مرزی افتتاح می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: حقوق بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی به حداقل 900 هزار تومان در امسال رسیده است.

ربیعی گفت: بازنشستگان 76 درصد کسری حقوق دارند ما حقوق را به تورم پیشی داده‌ایم.

وی ادامه داد: بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی نیز اجرایی خواهد شد و باری مالی آن از محل سرمایه‌گذاری‌ها تأمین می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دروغ یعنی اینکه شب انتخابات حقوق‌ها را افزایش دهیم قطعاً ما این کار را نخواهیم کرد و به مردم دروغ نخواهیم گفت.

ربیعی گفت:‌ گزارش‌های معاون اول رئیس جمهور، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات حکایت از این دارد که سازمان تأمین اجتماعی روسفید بوده و تنها یک مورد بانک رفاه بوده است که از نظام بانکی تبعیت داشته است.

وی گفت: 733 میلیون تومان از اضافات حقوق نیز به بانک رفاه بازگشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در 3 سال اخیر حقوق مدیران شرکت تأمین اجتماعی (شستا) با تمامی مزایا حدود 12 میلیون تومان بوده است.

ارسال نظر: