مسعود سلطانی‌فر:

تبریز ۲۰۱۸ کلید تبدیل ایران به بهشت گردشگری کشورهای اسلامی است

کدخبر: 2046641

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ میلادی، این رویداد مهم را کلید تبدیل ایران به بهشت گردشگری کشورهای اسلامی دانست.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، مسعود سلطانی فر روز سه شنبه در حاشیه امضا تفاهم نامه سه جانبه استانداری، شهرداری و میراث فرهنگی آذربایجان شرقی برای آماده سازی زیرساخت های لازم جهت میزبانی از میهمانان کشورهای اسلامی در سال 2018 میلادی افزود: در یک سال گذشته فعالیت های تشکیل دبیرخانه و ایجاد ستاد ملی دبیرخانه در تهران و تبریز آغاز شده است.

به گفته وی مجموعه برنامه های پیش بینی شده در این تفاهم نامه جامع، معرفی جاذبه های گردشگری تبریز برای سال 2018 میلادی را دنبال می کند. وی افزود: در این توافق نامه کلیات چگونگی مرمت، بازسازی و معرفی ظرفیت های تفریحی و گردشگری تبریز و آذریجان شرقی و شناساندن هویت تاریخی این استان به صورت جامع لحاظ شده است. وی تاکید کرد: قبل از انعقاد این تفاهم نامه، توافق در دل ها و قلب های ما نقش بسته و هم دل هستیم تا قدم اساسی برای توسعه فرهنگی کشور و تبریز برداریم. وی تبریز را یکی از شهرهای زیبا، بزرگ، اقتصادی و فرهنگی ایران معرفی کرد و افزود: تلاش می کنیم تا بتوانیم این شهر زیبا را به کشورهای جهان بشناسانیم.

اعضای ملی دبیرخانه تبریز 2018 به زودی معرفی می شود

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با یادآوری تشکیل دبیرخانه پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 در تبریز افزود: اعضای ملی این دبیرخانه به زودی معرفی می شوند. مسعود سلطانی فر افزود: مهمترین ویژگی گردشگری ایران و تبریز گردشگری حلال است و تبریز 2018 می تواند ایران را به عنوان بهشت گردشگری کشورهای مسلمان و گردشگری حلال معرفی کند. وی خاطر شان کرد: در آینده نزدیک شاهد رشد صنعت گردشگری ایران و نقش کلیدی تبریز در توسعه این صنعت خواهیم بود. وی رسانه ها را به عنوان عامل اصلی تحقق هدف های پیش بینی شده دانست و ابراز امیدواری کرد تا قدم های اساسی از سوی رسانه های مختلف برای توسعه و معرفی ظرفیت های گردشگری تبریز و ایران برداشته شود. وی افزود: هم افزایی و همگرایی مناسبی بین مدیریت استان و تمامی دستگاه های آذربایجان شرقی وجود دارد که شرایط را به گونه ای فراهم کرده تا میزبانی با شکوهی در سال 2018 میلادی داشته باشیم. وی گفت: تبریز با فرهنگ، هویت و تاریخ دیرینه اش مرکزی امن برای پر کردن اوقات فراغت مسلمانان جهان خواهد بود و این اتفاق بزرگی در سطح کشور است. وی به برگزاری اجلاس بین المللی کشورهای اسلامی در تبریز در شهریور ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: این اتفاق بزرگ موجب رویدادهای متنوع فرهنگی در عرصه بین المللی خواهد بود. وی گفت: تبریز جاذبه های متعددی برای گردشگران کشورهای اسلامی دارد و مهمترین کانون طبیعت گردی و تاریخی کشور به شمار می رود. به گزارش ایرنا، در این آیین طرح مجتمع تفریحی، رفاهی و تجاری ستاره باران تبریز از جمله طرح های مربوط به تبریز 2018 میلادی توسط معاون رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

تاکید سلطانی فر بر افزایش سهم کشور از درآمد صنعت گردشگری جهان

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به گردش مالی سالانه یکهزار و 500 میلیارد دلاری گردشگری در جهان گفت: با توجه به ظرفیت ها و جاذبه های طبیعی و تاریخی کشور باید سهم خود را از درآمد صنعت گردشگری افزایش دهیم. مسعود سلطانی فر روز سه شنبه در آیین گشایش مجتمع تجاری تفریحی ستاره باران در تبریز خاطرنشان کرد: گردش مالی صنعت گردشگری دنیا به اضافه تفریحات و اوقات فراغت در سال به شش هزار و 500 میلیارد دلار می رسد. وی با بیان اینکه در دوره پسابرجام بستر رشد و توسعه سرمایه گذاری در کشور فراهم شده است، گفت: روزهای پر رونق و امیدوارکننده ای در انتظار صنعت گردشگری کشور است. سلطانی فر اظهارکرد: پس از یک دوره تحریم و فشار و تحمل آثار منفی ناشی از تحریم ها فضای پس از برجام بهبود فضای کسب و کار را نوید می دهد. سلطانی فر با بیان اینکه تبریز به واسطه انتخاب به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 در آستانه تحول بزرگی در زمینه گردشگری است، گفت: معرفی این شهر زیبا و با اصالت نقطه آغاز خیز اقتصادی و فرهنگی آذربایجان و ایران است. شهر تبریز با یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت از جمله کلانشهرهای گردشگر پذیر کشور در شمالغرب کشور است و به واسطه ظرفیت های بی بدیل گردشگری از سوی وزرای گردشگری عضو سازمان همکاری کشورهای اسلامی به عنوان شهر نمونه گردشگری در سال 2018 میلادی انتخاب شده است.

ارسال نظر: