کنایه ظریف به ترکی‌ الفیصل:

تولیدکننده طالبان و القاعده، آینده خود را مثل صدام به تروریست‌ها گره می‌زند

کدخبر: 2046705

ظریف درباره حضور ترکی الفیصل در نشست پاریس گفت: حضور تولیدکننده القاعده و طالبان در این نشست، نشانگر بی‌کفایتی و بی‌درایتی اینگونه افراد است که مانند صدام حسین آینده خود را به تروریست‌ها گره می‌زنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به قزاقستان به منظور شرکت در نشست وزرای خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر در جمع خبرنگاران اعزامی در خصوص این نشست و اینکه آیا می‌توان امیدوار بود که رژیم حقوقی دریای خزر به ثمر بنشیند، اظهار داشت: این اجلاس وزرای خارجه کشورهای ساحلی حاشیه دریای خزر است. چندین اجلاس سران و وزرای خارجه در گذشته برگزار و بحث‌های خوبی در خصوص رژیم حقوقی دریای خرز مطرح شده و هنوز نکاتی وجود دارد که باید در مورد آن بحث بیشتری صورت بگیرد.

ظریف عنوان کرد: اینکه در این اجلاس بتوانیم درباره نکات باقی مانده در خصوص رژیم حقوقی دریای خزر به نتیجه کاملی برسیم، قدری خوشبینانه است.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: باید از این فرصت هم استفاده کرده و نکات را بیشتر بررسی کنیم تا در اجلاس سران آینده، کار بیشتر به پیش برود و به نتیجه نزدیک‌تر شویم.

به گزارش فارس، ظریف با بیان اینکه موارد اختلاف خیلی کم شده، یادآور شد: اما هنوز حوزه‌هایی هست که نیاز دارد کار بیشتری درباره آنها صورت بگیرد.

وی افزود: البته در این مدت تحولات خوبی هم بوده و همکاری‌های خوبی در بحث محیط زیست دریای خزر و نگهداری از شیلات و آبزیان همکاری‌های خوبی بین کشورهای خزر صورت گرفته و در بسیاری موارد هم اتفاق نظر وجود دارد. از جمله اینکه دریای خزر باید دریای صلح و دوستی باشد و دریایی باشد که حضور بیگانگان در این دریا وجود نداشته باشد و دریایی برای کشورهای ساحلی باشد. بحث‌های بسیار خوب و توافقات خوبی صورت گرفته و در برخی حوزه‌ها هم طبیعی است که نیاز باشد مقداری کار بیشتر صورت گیرد.

وزیر خارجه ادامه داد: اجلاس فرصتی را هم فراهم می‌کند با کشورهای ساحلی دریای خزر به صورت رسمی یا به صورت سرپایی گفت‌و‌گوهایی داشته باشیم.

* آنهایی که مثل صدام حسین آینده خود را به تروریست‌ها گره می‌زنند

ظریف همچنین در خصوص میزبانی فرانسه از گردهمایی اخیر گروهک تروریستی منافقین گفت: متاسفانه این تحول جدیدی نیست، حضور گروهک تروریستی منافقین در فرانسه سال‌هاست که آغاز شده و این بازی سیاسی هم که سالانه برگزار می‌کنند، برای اولین بار نیست که این نشست شکل گرفته است.

به گفته رئیس دستگاه دیپلماسی همه ساله تعدادی افراد با شناسنامه روشن سیاسی معیوب از کشورهای مختلف در این اجلاس حضور پیدا کرده و سخنرانی می‌کنند.

ظریف ادامه داد: سوابق این افراد مشخص است، افرادی مانند آقای بولتون یا گینگریچ سال‌هاست که در این جلسات حضور پیدا کرده و از تروریست‌ها حمایت می‌کنند که این اتفاق جدیدی نیست و سیاست‌شان همیشه همین بوده است.

وزیر خارجه گفت: متاسفانه حضور فردی که هم تولیدکننده القاعده است و هم تولیدکننده طالبان و هم نقش بسیار ننگینی در سابقه رژیم سعودی در منطقه داشته، در این نشست قدری خبرساز شد که این هم نشان دهنده بی کفایتی و بی درایتی اینگونه افراد است که مانند صدام حسین آینده خود را به تروریست‌ها گره می‌زنند.

ارسال نظر: